Alla inlägg under januari 2012

Av jenny - 4 januari 2012 16:58

Det händer saker i livet ibland som får en att inse att man har växt om & förbi...Att man vuxit ur en för liten & trång storlek...Nåt som inte sitter bekvämt längre & som skaver.

Mitt förhållande till min blogg känns så numera.

Min ventil ut i universum, min klagomur, min axel att gråta mot...

Jag får inte ur mig nåt vettigt längre. Bara en massa blaj om skit. Petitesser om vardagen, om middagsrester & stress. Om tristess & glädje fast utan mening & innehåll.

Pladdrande bullshit egentligen. Och för vem?

Jag skriver för att lufta mina tankar men också för att på nåt sätt hålla er informerad om mig & om oss & vårat liv...Jag får inte särskilt mycket information tillbaka.

Jag får era Facebookstatusar. Och det räcker för mig.

Så därför lägger jag ner den här skiten nu. Ni får mina statusar också.

Bloggandet är ett skönt sätt att skriva på men om jag slutar skriva en massa meningslöst skit så kanske det växer fram nånting väldigt kreativt i mitt liv...?

Man brukar ju rensa vänner ibland, eller iaf bekanta som man faktiskt bara är nyfiken på ibland, så nu rensar vi. Vi gör slut med varandra tycker jag.

Ett förhållande som varat i drygt 4 år är förbi nu. Det känns bra. Jag lämnar mycket skit bakom mig, mycket ilska & onödig energiförbrukning...Vill glömma det bittra & minnas bara det vackra. Jag ser framåt.

Jag går vidare. Kan tänkas att det dyker upp en foto-blogg, om jag ids & bara för själens skull, konstnären i mig, egot...

Jag lämnar er med den första bilden jag la upp i min blogg:

  En ego-bild (naturligtvis) från semestern i Alanya med Jocke-ponken. April -08

Så kära läsare, om ni känner mig så ses vi på Facebook, och om inte - Peace out // Fru Lind

Av jenny - 3 januari 2012 20:12

Efter en fantastisk nyårshelg, hemma i familjens trygga famn, börjar nu det nya livet. Det hälsosamma, vårdande, stressfria & sköna.

Så låter det väl varje år....

Avslutning på 2011 blev lyckad, med god mat & glatt humör, bilder:

    Lille Valter var bara hemma på morgonen, sen firade han med Farmor & Farfar, Sötis!

dukning   & matlagning    = fest!

  Som alltid, Grevinnan & betjänten!  

Vi blev ett glatt gäng om 12 partyprissar som käkade & hade det gott:

  Annas fina vovve kom också med             Party!

      Blött? Japp =)

12-slaget kördes det av raketer, ända in på granngården & vi skålade i champagne naturligtvis....

  

Så är det 2012 då, jobbar i stress som vanligt, röker som vanligt ,har acne som vanligt & fick idag ett munsår också....Örat värker, förmodligen av tandväxt,  & ryggen går strax av....Ja, allt är som vanligt med andra ord....Än iaf...Förändring tar lite tid....

Nu ska jag lägga mig i tid iaf, 2 korta arbetdagar kvar innan långledigt i helgen...

Sänder tankar till både min & makens mormor ( alltså inte samma dam...) som båda har brutit sig i julhelgen....Momma bröt höften & T´s mormor bröt en arm....Usch, stackars! Inte lätt att vara gammal....

Nya tag imorgon, med positiv inställning....Kanske munsåret är borta, acnen likaså & tand/öron värk har gett sig iväg för denna gång.....Ryggen har jag iaf planer för då jag har inbokad massage efter jobbet imorgon....

Lyxigt va? Klockan 14 ska jag bara njuta!

Peace out lovers!

Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards