Alla inlägg under juni 2012

Av jenny - 18 juni 2012 09:25

Tog en tur till Sigtuna förra veckan, bara strosade & njöt av doften av saltvatten & ljumma vindar...

               

Så många fina butiker, en liten gammaldags stad det där...

        älskar biografen!

  

  Stop! Stanna upp, njut!

Sommaren är här, även om solen inte gassar varje dag, man kan må gott ändå...

Igår regnade det och då kan man njuta på andra vis...

  Passar på att städa & sen njuta av ett hett bad med värmeljus och lugn & ro....

Medan jag låg där en stund tog maken och bakade lite, han älskar att pyssla med nya recept, prova & leka....

      Chokladkaka med hallonmousse!

Riktigt kladdkakefrosseri med extra allt!     

  

Kanske nåt till midsommar?

Apropå planer i sommar, närmast mig ligger nu 4 arbetspass kvar...På torsdag kl 13 går jag på 3 veckors ledighet, längtar som tusan! På fredag åker vi till svärmor i Gävle för att fira midsommar med barnen, och efter det börjar vårat sommarschema... Barnen bor då 2 veckor i stöten, först ut är mammaveckor, och sedan kommer de till oss igen.

De barnlediga veckorna kommer bjuda på en hemresa till Sundsvall iaf, resten av sommaren är oplanerad.

Vi tar det som det kommer helt enkelt...

Av jenny - 10 juni 2012 22:41

Tack vare en ängel till kollega som bytte arbetsöndag med mig mot nästa lördag, så kunde jag & min familj åka & träffa och hänga med syster & hennes familj på Grönan idag. En helt fantastisk dag! Vi hade tur med vädret och orken fanns i barnen hela dagen lång. De tre äldsta, Flickorna, sprang runt, runt och åkte fritt allt de ville, vi har knappt sett röken av dem....Kameran fanns med, men eftersom de flesta på "min" sida inte vill vara med på bild, så blev det mest kort på området...

  

Orädde lille Valter vill också åka allt, men fick nöja sig med de barnvänliga karusellerna...

              Kramas!

  

Väldigt vackert på Grönan tycker jag    Massor med ögongodis!

  

  

Spökhuset hade en rolig fotovägg       små-spöke!

 

        

Känslan sitter i liksom ett tag...Barndom på nåt vis, igen...Popcorn-doft & förtjust skrikande barn...

      Klicka upp bilderna större!

Älskar att leka med kontraster, ljus & skugga....

  

Nu har barnen somnat ovaggat & jag ska dra med mig maken in i kammaren...En god natts sömn i ny-ren-bäddad säng kommer att sitta fint nu...

Tack till Janne för ledigheten & tack till Familjen för en underbar dag!!

Min själ dansar samba & leendet på mina läppar dröjer sig kvar....Jag har tankat energi denna helg, i love it!

Av jenny - 5 juni 2012 19:53

Tiotusentvåhundrafemtio kronor. Till mig. 10250 spänn.  Från Skatteverket. Tack som fan, tack som fan....

Nu kan man ju tro att semesterkassan blev fet som bara den, men...Men....Jag har bestämt mig för att nästan varje krona kommer att gå till avbetalning på lån/krediter.

Jag var så sjukt less på att varje månad ha flera olika krediter att betala på...500 hit, 500 dit....Ellos, H&M, Haléns, IKEA, you name it, i´ve got it! Men snart är alla, precis alla, borta!

Jag har nämligen de senaste månaderna betalat av det allra sista på alla krediter jag haft & nu ska jag inte använda de igen!

Det är så sjukt lätt att klicka hem lite nya kläder, skor, väskor ( åh, gud, mina väskor!!) eller dra förbi IKEA innan jobbet...Inga cash? Spelar ingen roll, jag tar det på avbetalning, jag behöver ju det här just nu....Eller?

Så från & med nästa löning har jag bara mitt banklån & min mobil att betala, that´s it! Lovely!!

Min tanke är att nu kunna betala in lite extra på banklånet framöver så att jag slipper det också inom en snar framtid, för att sen kunna spara inför husköp...Och då ser det ju bra ut för banken också om man inte har massa öppna krediter överallt.

Oj, vilket för långt inlägg om för tråkiga grejjer....

  Över till skojset...

Imorgon är det Nationaldagen, jag jobbar men make & barn är lediga så jag hoppas på en fin middag efter jobbet...

På fredag är det skolavslutning för Tjejen, 2:a klass avklarad...På kvällen får vi besök av syster med familj som tittar in på middag innan de åker till sthlm för en helg med nöjen....Då ska jag se till  att det blir go´middag & jag håller tummarna för bra väder så att vi kan sitta ute och picknicka....

Helgen ska spenderas på arbetsplatsen, sista jobbhelgen innan semestern...Totalt 11 arbetspass kvar innan semestern, jag längtar efter ledighet, lathet & ljuva sommardygn i frihet!

Av jenny - 4 juni 2012 08:20

Efter 2 dagars vila, en söndersnuten näsa, massor med te, näsdukar, Ipren & Vicks senare, så var det nog! Nu ska jag ta mej tusan inte vara förkyld någe mer detta år iaf! Hatar att ligga stilla, och inte göra ett jota, tvi!


Iaf, när vi äntligen igår tog en biltur mest för att veckohandla innan barnveckan som börjar idag, så tittade vi också in på Järnia.

Kom ut därifrån 735 kronor fattigare men med storslagna ideér!

  

Dags att förnya i köket!

Hade ju  barbord & stolar i tråkig trä, som behövde lite fix & piff...& jag älskar vitt, gärna shabby chic ( fast det gillar inte maken! Han är så extremt noga med allt fix, det ska vara ordentligt gjort! Han var väldigt skeptisk till det här...)

 Tråkig trä     Första lagret på ( här var jag också nervös...)

 Stolarna monterades isär lite     & fick 1 grundfärg & 3 lager panelfärg, matt vitt....


Köksbordet fick ordentligt med färg det med, & jag höll tummarna & andan för att det skulle bli bra till slut, det såg inte så ut nämligen efter grundfärg + 1 lager panelfärg...Flammigt som 17! Men till slut:

  

Tada! Jag  Vi har nu ett fint vitt barbord med "nya" fräscha vita stolar i vårat, nu så mycket ljusare, kök...

Jag är så nöjd!

( hoppas maken är det också, han har liksom inte sagt så mycket än....)

Av jenny - 2 juni 2012 14:35

Det var jag, min man & Per Morberg som igår åt en härlig fredagsmiddag. Det var första gången med Per´s röda, vi har ju testat hans rosé förut och det gillar vi. Det röda var också gott, lättdrucket, fylligt och med smak av svarta vinbär....Tummen upp!

          Det köper vi gärna igen =)

I övrigt så har jag väl aldrig varit såhär fökyld! Eller jo det har jag kanske, men det är så surt när det rinner ur ögonen & näsan kittlar hela tiden till nysningar och jag har snutit mig sårig på näsvingarna =( Det enda som gör att jag inte sörjer mer över denna bortkastade lediga helg under täcket, är att det bara öser ner regn!

      Blött & kallt...Brrr...

Min tröst är att det blir extra mysigt med mjukbrallor & så fort det blir lite mörkare ute så ska jag tända alla värmeljus!

        

Hemma-mys-helg i ruskigt väder med rinnande näsa kan ha sin charm det med =)

Av jenny - 1 juni 2012 14:23

Ikväll ska jag bjuda min make på god middag & lite vin....Förrätt blir parmaknyten med en röra av creme fraishe, finhackade soltorkade tomater & svarta oliver....Till varmrätt blir det kyckling i ädelostsås med sparris & ugnsrostade potatisar med timjan. Efterrätt hoppar vi över, men till maten ska vi prova Morbergs röda, återkommer med betyg på det.

  

Bilen blev proffesionellt lagad i morse, AC:en har krånglat men nu är det kallt igen, även om det inte behövs just idag....Brrr...

Tvättstugan har gått varm, 6 maskiner körda, handling på Bolaget & Coop avklarades innan 12, så man slapp rusningen på fredageftermiddag...Och så, efter mycket velande av och till....Ska jag? Ska jag inte?

Har varit sjukt sugen att klippa av mig håret, alltihop, bara för jag är så less på att spara ut det....Men, jag lugnade mig och gjorde bara ett litet klipp..Luggen rök...Igen =)

ett par cm borta  busigt    uppsatt svans, eller knut

  

Trevlig fredagkväll på er!!

Av jenny - 1 juni 2012 14:23

Ikväll ska jag bjuda min make på god middag & lite vin....Förrätt blir parmaknyten med en röra av creme fraishe, finhackade soltorkade tomater & svarta oliver....Till varmrätt blir det kyckling i ädelostsås med sparris & ugnsrostade potatisar med timjan. Efterrätt hoppar vi över, men till maten ska vi prova Morbergs röda, återkommer med betyg på det.

  

Bilen blev proffesionellt lagad i morse, AC:en har krånglat men nu är det kallt igen, även om det inte behövs just idag....Brrr...

Tvättstugan har gått varm, 6 maskiner körda, handling på Bolaget & Coop avklarades innan 12, så man slapp rusningen på fredageftermiddag...Och så, efter mycket velande av och till....Ska jag? Ska jag inte?

Har varit sjukt sugen att klippa av mig håret, alltihop, bara för jag är så less på att spara ut det....Men, jag lugnade mig och gjorde bara ett litet klipp..Luggen rök...Igen =)

ett par cm borta  busigt    uppsatt svans, eller knut

  

Trevlig fredagkväll på er!!

Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards