Alla inlägg under maj 2008

Av jenny - 30 maj 2008 23:21

Jag & Linda skulle ikväll hyra film, och eftersom vi båda är förtjust i fantasy/barn-filmer så hyrde vi Bron till Terabitia....Vi trodde vi skulle se en riktig fanatsifilm med massa troll och sånt typ Narnia, men som vi grät!

Den var ju riktigt sorglig =( Men bra iaf, men tro om man känner sig fånig, två brudar ā 32 år sitter i varsitt hörn av soffan och snyter sig & gråter så hjärtat sprängs, över en barnfilm!

Jaja, känslig eller bara trygg i vår vänskap? Love you, Stumpan, tack för en mysig kväll, det är skönt att gråta med sin bästa vän ibland =)

Nu blir det sängen för mig, ska upp  kl 6 imorrn & jobba, sen blir det partaj =) Har införskaffat mig en skön outfit och tänker glänsa lite...

Jag behöver det...Ska försöka ta lite kort på det hela, och lägga ut här, så Pernilla kan se vad hon missar, stackarn, hon är ju i Sthlm för operation på knäet, jag tänker på dig, vännen...

Sänder också en tanke till Anna som ska tävla i skytte i helgen, coolt =) Och Sara...fick ditt mess, jag ringer dig angående nästa lördag, det är lite knas....Tyvärr, men det kanske kan ordnas =)

I övrigt, inget nytt under solen...tyvärr...men men, that´s life =)

Sov gott!

Av jenny - 29 maj 2008 20:27

Ja, då sitter man här, med hårfärg både i hår, bryn & fransar...

Jag är jättegrå i min lugg & vill liksom inte riktigt än börja se ut som en medelålders kvinna med bekymmer...Så, jag färgar....

Har idag shoppat en ny klänning, en flaska bubbel, och har börjat ladda mentalt för lördag, fan det ska bli så skoj =)

Vädret är väl för underbart nu också, solen skiner, himlen är blå, fåglarna kvittrar...åh, fy fan nu svider det i mina ögon!!

Måste skölja ur den här skiten...

Ciao!

Av jenny - 28 maj 2008 22:11

Well, life has a funny way to fuck everything up...

Har laddat för en superkväll med schlager-tema/inflyttningsfest/jobbfest på lördag & vad händer då? Jo, varsego, som ett brev på posten, ett acne-outbreak Major! Jag hatar det här!

Kände verkligen för att gå ut och vara fab men, nej nej....

Tror jag ska klippa lugg =)

Anyways....Jag har varit på Gardincenter för typ 4:e gången på en vecka nu, Jannica har lite svårt med gardinvalet till nya lyan, och jag har ju inget liv så jag hakar gladeligen på, man får ju åka lite bil och se sig om liksom =)

Jag har nu köpt mitt matbord =) Jippie! Såå glad för det!

Rejält, stabilt, japp perfekt!

Nu ska jag äntligen kunna bjuda mina vänner på middag, fast det är klart det skulle underlätta om jag hade en ugn också...hmm...Men jag är en jävel på taco`s & att beställa pizza, och nu behöver vi inte balansera maten i knäna i soffan iaf =)

Ska nog slänga i en hårfärg innan lördag också, börjar bli mer än lovligt grå nu...Usch, det är inte kul att bli gammal, det är tur att man är så jävla snygg i sina rynkor & små defekter att det inte gör nåt =)

Skulle varit nice med en flört på lördag också, men det verkar trögt på den fronten...Vet inte hur man ska göra riktigt...Lägga ner kanske..

Jaja, det är bara onsdag än =)

By the way, om nån känner för att bjuda på en glass imorgon, ring mig, jag är ledig och ska spendera dan på stan...Man har ju fått ett bidrag från kommunen nu, dom kallar det visst lön.....hmm...

Vill hitta nåt raffigt till på lördag, öka på mina chanser ;)

Ciao for now!

Av jenny - 26 maj 2008 20:11

..hur man än vänder sig har man arslet bak...Försökte trösta en bekant som mår dåligt i helgen & nu har jag lyckats dragit på mig en oerhört kontaktsökande människa....Igen.... Ok, jag kan ta en fika & lyssna, men jag har inte tid att vara din bästa kompis varje dag...Jag har inte ens ork att umgås med mina närmsta vänner ju..Nu är jag den som får dåligt samvete när jag tvekar att svara i telefonen & drar mig för att svara på sms, för jag vet att jag inte hinner lägga ifrån mig mobilen så kommer ett till...Jag är ledsen, men jag orkar inte med det här....Snälla, sluta...

Han som jag vill ska höra av sig, han har jag nog skrämt bort eller nåt...

Känns väldigt tråkigt...Vet inte hur jag ska göra med det riktigt...Skulle vilja förklara hur jag tänker & känner för jag tror att han tror att jag är en sån tjej som efter ett par dejter vill binda en kille, och det är rätt fel när det gäller mig...Jag vill lära känna honom mer för jag gillar honom verkligen, men jag vill inte rusa in i nåt, för det är jag inte redo för...Jag jobbar fortfarande med demoner från mitt förflutna, men vill ändå gå vidare & träffa nån att umgås med....För mig är han perfekt, för han har rätt mycket bollar i luften, så det skulle inte bli nån kvävande känsla, det vill jag absolut inte ha...Men han är jättemysig, rolig, charmig, skön stil, karismatisk, söt ( vilket han säkert inte tycker är så coolt att jag beskriver honom som ) och det är nånting med honom som får mig att må så bra...

Han får mig att le även när jag är själv, och det säger rätt mycket...

Åh, va svårt det här är! Jag vill inte va den som hör av mig först nu, eftersom han sa att han skulle höra av sig ( jag vet! Fåniga regler..) men samtidigt vill jag på nåt sätt förklara hur jag tänker...   suck  ....

Hur gör man? Jag har så mycket i huvudet nu, och sen resten då...Jobb, jobb, jobb...Jag är helt snurrig nu!

Imorgon får man iaf lön =)  Jippie!

Tror jag ska köpa mitt matbord imorgon, det blir nog bra, sen ska jag försöka hjälpa Jannika i veckan med tapetsering av hallen också...

Jag tror att den där sjukskrivningen pga utbrändhet är nära nu =) Det blir kanon det, då flyttar jag också ut på Playa del Ulli´s...

Save me a place in the sun, Perna!!

Ciao

Av jenny - 25 maj 2008 19:52

Min 3-dagars ledighet spräcktes idag då jag fick gå in på jobbet i eftermiddag för att styra upp lite jobb som försakats...

Inte hela världen då jag inte hade nåt planerat, men man blev ju liksom tvingad att klä på sig, sminka sig och kliva ur pyjamasen...

Jaja, nu tänker jag vara ledig på söndag istället då jag är bjuden på fest på lördag =)  Snyggt byte va?

Fiaskot igår då, stackars Charlotte Perelli! Hur kan man hamna så långt bak i DET startfältet?? Jösses, nu lägger jag ner den här skiten, jag ska bojkotta schlager nästa år, jag tror jag sagt det i flera år nu...Usch!

Orkar inte ens älta skiten!

Jag & Pernilla hamnade på Oscar igår, knökfullt med överfulla människor som varit på Roddan, köer överallt, i baren på toa, usch, vad jobbigt sånt är...Pernilla fick upp ett hett spår igår, tyvärr fick bytet ifråga i sig lite för mycket & försvann hem....Bättre lycka nästa gång, Perna =)

Den stackarn ska ju operera sig snart också, men herregud, hon ska ju få bo på Playa Del Ulli´s i Juniskär =)

Nystekt strömming ala mama, mums!

Min mums var också ute igår, även han knök...Gick omkring med ett glas i varje hand hela tiden =) Mår nog därefter idag också, stackars, kom hit ska jag hjälpa lite ;)

Jag är bra på att massera bort huvudvärk, och sen kan jag ju säkert hjälpa till med annat också, sånt som man brukar gilla på söndagar....

Jag skulle vilja ha en myskväll i soffan, med god mat, bra film, och en massa kramar...Singlars helvete - ensamma söndagar!

Men ikväll blir det nog tidigt i säng, har slarvat med sömnen i helgen, fast det var det värt =) och imorgon ska jag upp kl 06.00 igen, fyy faan!

Önskar er en härlig söndagkväll! Nu blir det chirra & läskeblask =)

Ciao!


Av jenny - 24 maj 2008 18:35

Jag hade fantastiskt kul ute igår, vi dansade hej vilt till gamla dängare & dessutom träffade jag Honom =)

Har spenderat större delen av dagen i en varm, mysig famn & resten av dagen  i ett skönt rus, och då menar jag inte alkoholrus =)

Nu ska jag iväg på schlagergrillningpartaj med bästa brudarna, Heja Charlotte!!

Ibland bara slår det mig vad livet är härligt....

Jag känner mig som Ronja, det är dax för ett vårskrik =)

Tjoho!

Av jenny - 23 maj 2008 18:27

Jaha, då var det fredag då =) Jag är långledig i helgen & har spenderat dagen på en filt i hamnen med J & hans dotter S.

Hemskt trevligt måste jag säga....   =)

Försöker nu locka med mig bästa brudarna ut på Oscar där det ikväll är klubb 30 + för oss som nåt den gyllene åldern...Jag vet att min crush kommer att vara där & det skulle va väldigt trevligt att kanske hamna hemma hos honom på ett glas vin i natt...Förhoppningsvis också nånting mer...Men jag ska inte förvänta mig det för då finns det risk för en besvikelse, men sånt är livet =) Våga hoppas!

Jag återkommer med info imorgon  & hoppas att jag har nåt skoj att förtälja då.... =)   Ha en skön fredag, mina vänner!

Ps.Jag såg förresten på min omröstning nu att nån även har röstat för en käftsmäll...Det kändes uppiggande =)  hahahahahahaha  Ds.

Ciao

Av jenny - 21 maj 2008 20:52

Jag lyckas faktiskt ibland med matlagning...Idag skulle jag göra en kylskåpsrensning, så jag köpte med mig färsk fettucine hem, sen stekte jag  2 kycklingfiléer i små bitar,gul lök, jalapenos & vitlök - finhackat, på med lite teriyakimarinad, fräste på det en stund, i med lite thaichilisauce och 1,5 dl matlagningsgrädde, sen fick det koka ihop medans pastan kokade klart.. Sista minuten slängde jag i lite fetaost & oliver, gröna + svarta....Kanonmiddag på 15 minuter!

Annars går det rätt bra med dieten ( förutom lite grädde idag då...) Inga mackor, eller kakor, inget godis eller chips =)

Duktig! (klapp på axeln! )

Det går bra på jobbet med nya systemet också, och nu börjar min utsedde kompanjon komma in i det också, känns skönt med delat ansvar...

Hon har taggat ned lite nu, och idag kändes det nästan som förut mellan oss, det var en jätteskön känsla, och jag hoppas att det håller i sig....

On a different note, jag ska kanske på kaffedejt på fredag =)

Jag är lite nervös men jag hoppas det blir av....Jag har som sagt en liten crush på den här totalt sköna snubben =)

Nu ska jag diska, duscha & sova, sista dan på arbetsveckan imorgon =)

Sweet dreams!

Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards