Alla inlägg under januari 2009

Av jenny - 30 januari 2009 10:32

Har spenderat morgonen med att städa...Tänkte överraska Darling med en nystädad lägenhet när han kommer hem från jobbet idag...Han slutar halvdag idag, och sen ska vi åka en sväng till Barkarby tror jag det heter...Ikväll ska vi träffa Pernilla, Micke & Sofie i stan, då vi ska svinga ett par bägare på Kelly´s....

Jag gillar Kelly´s, skön rock-atmosfär, billig bärs, lugna typer =)

och så vi =)

Nu får jag äntligen ha Älsklingen för mig själv och det ska bli så mysigt att få vakna tillsammans, äta frulle, mysa och bara rå om varandra i helgen.

Jag önskar er alla en skön helg!

Tjing!


Ps. Jag mår bättre än på länge och jag är så tacksam att jag har Thomas, han förgyller mitt liv med så mycket kärlek, omtanke, passion, vänskap, humor, glädje....Ja, jag kan inte få det bättre, han är världens bästa pojkvän/ blivande man ;) Grattis till mig! Ds.

Av jenny - 29 januari 2009 11:13

Idag har jag inga direkta planer faktiskt...Igår var jag ju på stan med Pernilla och det var en mysig dag, även om det är fan så jobbigt att göra en heldag i sthlm, hade lite ont i fötterna igår kväll =)


Shoppade lite till på Urban outfitters, en trekvartärmad huvtröja och en cool t-shirt, och så blev det en väska ( otippat..?) på Bianco...


Håller på att tvätta nu, ska prata med chefen idag, ang jobb på måndag, och så tror jag att jag ska utforska Märsta på närmre håll, kolla in centrum och så...

Jag är så utvilad att jag har ont i ryggen, jag blir likadan första veckan på semestern på sommaren, bara sover...Men jag behövde nog det...


Vi har bestämt att Thomas skjutsar hem mig på söndag och att han åker tillbaka på måndag, och det känns jätteskönt, ett par timmar till tillsammans gör mycket det..Sen vet jag ju inte hur det ser ut med resor framöver, har ju inget direkt schema än....Jaja, vad är en bal på slottet?


Vi hörs vidare...

Tjing! 

Av jenny - 28 januari 2009 08:49

...är förmodligen den coolaste butiken jag varit på på länge...Den gamla typ teatern Röda kvarn är numera en butik med massor av snygga/coola/roliga  kläder & prylar...Fyndade ett par byxor & en kjol där igår, hade lätt kunnat traska runt en timma till och kollat/provat grejer =)

Skoj!


Idag ska jag möta Pernilla i stan för lite shopping & lunch, ser fram emot det.

Kvällen sprang förbi igår, då vi tog en powernap när vi kom hem från stan, sen lite middag & det var dax att sova igen, Darling jobbar ju..


Jag vaknade imorse & trodde att jag hade fått en stroke, min arm var helt bortdomnad! Efter att ha masserat den en stund (vilket kändes som att jag masserade nån annan...) så kom känseln tillbaka, med stickningar som fan...Jag hade haft armen under kudden och där hade den somnat...Hårt!

Usch, va läskigt...


När vi skulle hem från stan med pendeln igår så var tågen söderut inställda pga "en olycka"...En ung tjej i vår vagn satt i telefonen och var väldigt bestämd på att det var nog nån som slängt sig framför tåget, för det är så otroligt vanligt..."Hur många gånger har man inte själv skojat liksom -Äh, vi går & tar livet av oss!"

Jag förstod inte det skämtet, och jag förstår inte hur man kan utsätta de stackars tågförarna för det heller...Usch, vilket jobb...

Undrar hur det ser ut på mitt jobb nu?

Får se om Chiefen ringer imorgon....


Näe, nu blir det kickstart på dagen!

Tjing!

Av jenny - 27 januari 2009 08:18

...och klockan är bara 08:18   =)

Har vaknat med Darling idag, käkade frukost i ett halvmörkt kök med tända ljus som sällskap innan han nyss åkte på jobb ett par timmar..

Jag sitter nu och lyssnar på rixfm, Lady Ga Ga - poker face, rätt bra faktiskt...Darling kommer hem vid 11 igen för en snabb dusch och sen ska vi på andra sidan sthlm och bli tatuerad =) Inte jag, vad jag vet, men finns tid så kanske..?

Nu ska jag sätta ihop en hög med plastbackar som vi införskaffade igår till barnens rum...Det gör ont att kliva på lego...

Dessutom så har jag lite annat pyssel & städ idag då jag & Thomas började möblera om i sovrummet igår kväll vid 23-tiden....

Det var dålig Feng-shui, sov inte bra, men inatt har det funnits mycket space & ro att andas i =)

Härligt att Darling är med på förändringar, tror han blev nöjd också..

Ha en skön dag

Tjing!


Ps. Lönen blev ok, så det blir lite shopping imorgon, och tur är väl det, då jag faktiskt hade åkt ifrån alla kjolar...Jag hade bara packat en massa leggings & strumpbyxor....Och rätt korta tröjor...Inte coolt!  Ds.

Av jenny - 26 januari 2009 11:48

Nu är jag äntligen i sthlm hos mitt hjärta =)


En hel vecka ska jag spendera här och det är såå fruktansvärt jä*la skönt att slippa jobbet! Jag är bara ledig, kär & galen =)


Imorgon kommer det in lite pengar på kontot också, lön kallas det visst, det lilla bidraget man får varje månad för slavarbetet vi gör.... Förhoppningsvis så är det lite extra denna månad eftersom jag har slavat över typ alla röda dagar i december...

Om det är så att det ser ok ut på kontot, då blir det shoping på onsdag då jag & Pernilla ska göra sthlm osäkert =) En dag med shopping & mys! Jag behöver verkligen det =)


Näe, gott folk, nu ska jag duscha & påbörja dagen..Får försöka uppdatera min slappar-vecka här så att ni inte blir orolig för mig....


Don`t call me, i`ll call you ;)

Ha de gott!

Tjing!

Av jenny - 23 januari 2009 10:00

...och det är fan inte enkelt att vara undersköterska heller...


Går på jobbet,tors-sön på nån annans schema, tagit semester nästa vecka för att hinna andas & umgås med Thomas, dit jag åker redan på söndag....Efter den semestern vet jag inte vart jag ska vara...alls...Hemtjänst eller inte hemtjänst, det är frågan...


Jag blir ungefär lika klok på det som på att söka jobb i sthlm via Platsbanken...



Det ska iaf bli så mysigt att få åka ner till Darling i en hel vecka!

Bara leva vardagsliv, med inslag av renovering, shopping, vin,och en massa kärlek =)

Jag längtar som fan!


Så, nu ska jag göra mig klar för dagen, traska ner på stan, köpa bussbiljetten, kika in på Telia en sväng, och sen blir det ytterligare ett långt kvällspass på "fel" ställe....Life is good!

Tjing!

Av jenny - 21 januari 2009 17:49

bla bla bla bla bla bla blaaah!!!!

Äldreomsorgschefen var med på APT idag, han hade inte mycket positivt att säga...Det var ett jävla kackel hela eftermiddagen och mitt huvud är sprängfyllt...Desutom har jag fortfarande fel på telefonen så nu ska jag meka lite...Håll tummarna att jag inte sitter som ett frimärke på väggen strax...Jag hatar elektricitet! Usch & fy....

Hej så länge!

Av jenny - 21 januari 2009 10:59

Vem fan har kapat min telefon? Har en längre tid haft som störningar i telefonen, och nu kommer jag inte ut på linjen?? Va fan....va trött jag blir...Är det min ledning det är fel på? Har kollat på Telias hemsida, inga problem rapporterade i området...Skitgrejer!

Måste fixa det här, jag hatar att inte ha kontakt med omvärlden =(

Ska på APT idag, får se om det blir nån skräll...Går tillfälligt tillbaka på gamla gruppen då jag insåg ganska snabbt att det nya jobbet vart för mycket för mig.Klarade inte att jobba med öronproppar varje arbetspass.

Mycket som snurrar i huvudet nu, jag mår inte alls bra..Men men, det är aldrig för sent att ge upp =)

Skämt åsido, mycket skit i min tillvaro just nu, men mitt hjärta gör sitt bästa att lyfta mig ändå, puss för det =)

Nu ska jag göra klart tvätten, mig själv och sen ska jag ge Telia på käften!

Tjing!

Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards