Alla inlägg under mars 2009

Av jenny - 31 mars 2009 19:26

Spenderade sista dagen som sjukskriven på stan med Pernilla....Lite shopping, kläder till nya jobbet imorgon, lite lunch, sushi på Depå, och sen inhandlade jag mutor...

Efter middagen ikväll, medans barnen badade, så gjorde jag en skattkarta med 3 x på...Innan Bolibompa fick barnen leta lite grejer som jag inhandlat på stan...En ljudbok med Nalle Puh, ett dubbelpuzzel med Rorri, och ett pärlset med 3000 pärlor + trådar & snören...

Bägge barnen är hemma & förkylda så jag tänkte att det kunde va skoj med lite tidsfördriv imorgon....Jag vet, lite av en muta kanske, men jag såg att det var uppskattat och det kändes bra...Vad gör man inte?

Jag är ny på det här =)

Sen älskar jag att ge bort saker också, nästan mer än att få....


Är lite nervös inför första arbetsdagen imorgon, men som nån sa, gå bara dit & var dig själv, det blir bäst så....

Det är en bra tanke, men för säkerhets skull så tar jag en långärmad tröja, då jag inte vill att dom nya kollegorna får en skev bild av mig...Första intrycket varar ju för evigt sägs det....


Jag återkommer med rapport imorrn =)

Tjing!

Av jenny - 30 mars 2009 12:52

Nu är jag hemma i Märsta...Helgen har gått åt till att resa,städa, packa,dricka lite öl med familj/vänner & en sväng på Aveny, städa mera, packa, tvätta, lämna över nycklarna, säga hejdå till Maria, äta middag hos Jocke, resa hem.....Bära upp, packa upp, tvärsomna vid halv 2 i natt...


Och nu är det måndag morgon & jag är hemma i Märsta.

Sååå jäkla skönt att allt är över =D Nu kan vi bara leva & må gott!


Men...Skulle kolla att allt stod rätt till på försäkringskassan idag, det gjorde det inte...Dom hade varken fått in nån sjukanmälan och ännu mindre nåt sjukintyg på mig från min läkare....Grrr....Så nu sitter jag här & väntar på ett samtal från lönekontoret och jag hoppas att dom fixar det här idag nudå...Jätteirriterande tycker jag, men min underbara sambo säger bara " det ordnar sig, gumman" och det gör det också...


Imorgon ska jag in till city för att införskaffa ett par jobbdojjor tills jag börjar min introduktion på onsdag...Spännande, känns som när man handlade kläder inför skolstarten när man var liten ungefär =)

Hoppas vädret blir bra så man slipper hasa sig dit i gummistövlarna...Kommer ni ihåg den känslan? Man hade fått nya sneakers till första dan och så kom det regn! Åhnej, va pinsamt, dumma mamma tvingade en att hoppa i stövlarna och det var inte skoj...

Idag har jag ett par stövlar som jag har köpt själv, till en regnig konsert med Lars Winnerbäck i fjol, och dom är fan snygga =) Svart-vit randiga, och dom skäms jag inte i iaf =) haha


Näe, nu ska jag ta tag i de sista kartongerna/säckarna och hoppas att dom ringer mig snart om läkarintyget & anmälan, fick ju liksom ett rätt snålt bidrag från löne denna månad...2800 kr kommer man inte långt på =)

Tjillevippen!

Av jenny - 27 mars 2009 10:12

...iaf som det har varit =) Vi åker idag upp till Sundsvall för att packa ihop det sista ur min lya & städa ur den....

Nästa gång vi åker uppöver, så blir det för att hälsa på släkt & vänner, och då måste vi ju få kvarta hos nån...Då är vi liksom bara "gäster" i Sundsvall.

Känns konstigt, men kul också, äntligen är det snart klart =D


Fixade ett nytt handtag till balkongdörren igår, så nu slipper jag hoppa in & ut genom fönstret som nån Peter Pan när jag ska röka =)

Men jag vet Maria, jag borde sluta helt, får hoppas att det går att ordna nu framöver när jag har kommit till ro här hemma....Måste ju bara bestämma mig, och jag har ju rätt taskig karaktär på det viset....


Nu ska jag packa övernattningsväskan och göra mig klar för dagens färd!

Tjillevippen!

Av jenny - 26 mars 2009 10:30

...men solen skiner ju så förföriskt idag =)

Jag ska börja dagen med en promenad tror jag...Lyckades med en underlig grej igår kväll...Skulle stänga balkongdörren när jag tagit sista ciggen för dagen, och fick handtaget i handen? Blev hyfsat förvånad....Det gick bara av...Så T får fixa det ikväll, och tills vidare får jag ta fönstervägen ut på ballis för en puff =D

Ha en skön dag i solen!

Av jenny - 25 mars 2009 19:55

Jamen då får man väl ordna det själv då =)

Tog & ringde enhetschefen på det närmsta äldreboendet idag, blev inbjuden på samtal och fick kolla runt hur det såg ut i lokalerna, träffa personal och boenden, hade lönesamtal och ska gå inskolning nästa vecka.

Nu är det väl bara att hoppas att det ska gå bra, för då har jag en arbetsplats 10 minuters gångväg härifrån =) *håller tummarna*


Ikväll har jag & Darling storhandlat mat tillsammans för första gången...

Jag brukar säga att man känner sig aldrig så rik som när man har fullt i kyl, frys & skafferi, men jag får nog ändra det till att man känner sig aldrig så rik som när man har storhandlat tillsammans med sin sambo...

Jag kommer på mig själv att smygtitta på honom & bara sucka av lycka, min blivande man är helt otrolig...Vilket jäkla kap jag har gjort =)


Pratade med Lillemor idag, och vi ska ses på söndag, jag ska överlämna nycklarna till hennes nya lya/min gamla crib, och jag ska försöka vara klar vid 16-tiden...Så vi slipper köra allt för sent & så att L kan börja flytta in sina grejer, jag vet att hon är ivrig =)


Näe, nu blir det mys i soffan med Kärleken..

Tjing!

Av jenny - 25 mars 2009 11:11

...det var väl typiskt...Fick ett samtal igår från hon jag skulle träffa idag angående jobbet...Dom hade precis i dagarna fått besked att deras bemanningscentrum ska läggas ner, och vikarierna ska placeras ut direkt på enheterna istället, så vårat möte hade inte blivit så givande...Men hon skulle skicka mina papper tillsammans med ett brev att jag har varit på en första intervju och att mina referenser var fina direkt till enhetscheferna för äldreomsorgen och så ska dom kontakta mig direkt istället...

Vilket gör att jag inte har några planer alls för dagen idag.

Pernilla föreslog att jag skulle haka på henne till IKEA i kungens kurva, men efter att ha kollat SL´s hemsida och fick en resrutt på 1½ timme så tror jag att jag struntar i det idag...


Jag fortsätter nog att pyssla istället, dessutom hade jag tänkt ta mig en långpromenad & kolla in mitt nya grannskap här i Märsta...


Ikväll åker nog gardinerna upp i köket, köpte gardinstång igår, så jag ska försöka lägga upp bilder på vårat hem framöver också =)


Imorgon har jag tvättstuga, så det kanske blir en storstädning också...Det är ju inte klokt vad det dras runt damm, men det är väl alla kartonger & säckar & sånt kanske..Skönt att man kan öppna balkongdörren & släppa in lite luft, det är ju för härligt när solen har börjat titta fram =)


By the way, jag la in en bild här en gång på min dröm om att få uppleva, jag lägger in den igen för nu har det slagit in...Kärlek... Underbar, himlastormande, trygg, passionerad, äkta...Mitt hjärta glöder...



Av jenny - 24 mars 2009 10:45

Ja, det har hänt lite sen sist, jag har varit dålig på uppdateringen, men det har inte funnits tid helt enkelt =)

Lördagens fest hos Linda var jätteskoj, guitarhero, spontan-dans & sång, det var som vanligt, men med en bitter smak....Det känns lite konstigt att nästa gång det blir en sån här grej så måste jag planera ordentligt för resa upp, boende osv...Det var liksom sista gången i det enkla på nåt sätt...

En & annan tår fälldes under kvällen, men inte lika många som dagen efter....Jag hade sjuk ångest på söndagen, tyckte synd om Thomas som fick stå ut med mig...

Vet inte varför men det kändes som om hela jag höll på att vändas ut & in.. Det är väl sista vågen nu, snart är allt över då jag är på plats, då uppsägningstiden/sjukskrivningen är slut, när jag kan anmäla mig arbetslös, kontakta a-kassan, hoppa på ett jobb närsomhelst, när posten börjar komma rätt, när jag har packat upp allt & jag bor här, på ett ställe, med mitt hjärta nära...


Det här är en stor grej för mig, så är det bara...


Annars då, jo söndagens ångestattacker varvades ju med att packa & bära kartonger, och när allt var klart, så hoppade vi in i bilen & drog iväg.

Mot Delsbo först för att hämta barnen, vilket resulterade i att från Delsbo in mot Hudik igen för att möta upp Danne som jag skulle lifta med ner, så fick jag sitta bak i bilen...

Och då menar jag bak i firmabilen...Ni vet en sån där med ett säte fram, och sen bara ett lastutrymme bak, inga fönster, inte ens mellan föraren och "lasten" som i det här fallet jag även tillhörde...


Iaf, det var ju bara ett par mil, men oj vad jag mådde illa...Det kändes som att sitta i em torktumlare ungefär...Jag var helt grön i ansiktet när Thomas släppte ut mig....Det gör jag nog inte om....Jag hade ju iaf sittplats, då min fåtölj följde med i lasset denna gång =)


Jaja..Man ska prova allt 1 gång...Nästa helg blir det bara jag & Darling som åker, och hämtar det sista & städar ur...Snabbt gjort...


Måndagen gick åt att skifta rum med barnen, och att packa ur kartonger & säckar, sen blev det slappa på soffan + göra ingenting, väldigt skönt...

Nu ska jag ta ur det sista, sen blir det nog en promenad...Funderar på att göra kaffe & ta en cigg..Den första sen i lördags isåfall..Men jag vet inte..


Ja, dessa beslut..Imorgon ska jag iaf på min 2:a intervju så jag återkommer med besked om hur det gick imorrn =D

Ha de!

Tjillevippen!

Av jenny - 21 mars 2009 11:04

Igår kom Darling upp, och idag ska vi på fest hos Linda =)


Ha en skön lördag allihopa!

Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards