Alla inlägg under maj 2009

Av jenny - 27 maj 2009 18:24

Har kollat tågtiderna inför jobbstart på måndag...6.01 måste jag ta =(

Hur ska jag orka upp då?

Måste köpa bil nu!

Det kommer aldrig gå annars...Jag som är så morgonsur....

Men det blir skoj att börja jobba iaf =) Fick nästa veckas arbetstider på mejlen, jobbar mån+tis 7-13, ons 13-21 ( med APT på em..) och tor 16-21.30

Sen är jag långledig då vi åker norrut på fredagen...Darling har tid hos Ernie, och sen ska vi väl hälsa på lite vänner & familj....

Var på AF idag och gjorde uppföljning, talade om att jag fått jobb osv...Himla trevliga där på AF måste jag säga, alltid glada människor =)

Imorgon ska jag jobba sista passet här i byn och på fredag ska vi ta med oss Flickan på Skansen..Vet inte vem som är mest glad, jag eller hon =)


Till helgen är vi bjudna till Gävle på kalas/mors-dag firande, och min syster, kusin & vän är i sthlm på Elitloppet...hmm, körigt =)


Apropå tidigare inlägg angående Apan, så har jag lugnat mig en smula....Jag hoppas bara att saker & ting ska gå rättvist till utan bekymmer, men jag litar inte en sekund på Apor...

Förutom dom på Skansen då, dom visar iaf sitt rätta jag där dom sitter & petar sig i röven som dom grisar dom är =)


Tjing!

Av jenny - 27 maj 2009 14:43

Vissa människor verkar kunna fylla sitt karmakonto med hur mycket som helst! Det finns en människa i vår närhet som är psykiskt sjuk, som är så labil & så jävla liten på jorden att det enda som verkar lyfta personen ifråga är att få andra att må dåligt...

Jag kan inte förstå hur människan fungerar, och det gör mig absolut rasande inombords...Jag kan inte säga nånting heller eftersom jag inte känner personen, och det gör mig än mer frustrerad!

Man kan inte hjälpa psykiskt sjuka människor, men hur mycket ska man tolerera egentligen??

Sök hjälp!!!!

Av jenny - 25 maj 2009 19:40

Vi har ju haft Linda på besök i helgen, och det har ju varit jättemysigt =)

Vi hann med att turista, shoppa, äta gott, slappa, partaja, ja, allt...På lördagen var vi ut i Uppsala på Flustret, jättemysig krog dit jag gärna går igen..

Idag kom barnen, och ikväll har vi firat Indra som har fyllt 6 år...Hon fick lite prylar och så fick hon sin första mobil, så att hon kan ringa och tala om viktiga saker som när hon tappat en tand, cyklat fort eller om hon bara vill säga god natt =)


Jag & Lindis partajar =)

Av jenny - 22 maj 2009 22:00

Idag var vi, jag, Linda & Thomas på stan och strosade...Linda skulle shoppa, men hittade inte så mycket....Vi avrundade dagen på söder, kikade lite på Sivletto, och sen blev det middag på Kelly´s med Pernilla & Ulli...Nu har vi landat i soffan hemma, blir inte många knop mer ikväll, utan vi satsar på att dagen imorgon blir mer givande då vi ska utforska Uppsala´s shoppingmöjligheter =)

Igår strosade vi ju i Sigtuna en sväng, sen blev det lasagne & film...Mysigt att ha Linda på besök, det tycker vi är kul =)

Återkommer med info & bilder framöver....

Tjing!

Av jenny - 20 maj 2009 12:16

Jag hoppas att det syns vad det står i texten...Hittade några gamla kort som jag var tvungen att scanna in i datorn =)

Härliga tider...Undra vad man hade för planer då?

Trodde förmodligen inte att jag skulle flytta till storstan iaf =)


Är hemma & pular lite idag innan fin-besöket imorgon...Lindis pindis kommer hit & Ulli kommer till Pernilla, så vi ska väl göra stan osäker i helgen....Långledigt, jobbar halvdag imorgon bara, sen blir det mys =)


Jag vill slänga in en kort till, på nutiden...Jag är så otroligt kär i min älskade blivande man, han är i mina ögon det vackraste som går på jorden.

Hans underbara sätt att vara, hans humor, hans kärlek är det finaste som finns och jag är lyckligt lottad att ha mött honom....

Min Darling!

Nu blir det lite lunch och fortsätta pyssla =)

Tjing!

Av jenny - 18 maj 2009 21:44

Ringde för att meddela på mitt extra-jobb att jag inte längre kan jobba hos dom i sommar då jag har fått fast tjänst i Uppsala, och fick gratulationer OCH arbetspass, så jag har precis kommit hem...


Efter många tankar av & an, funderingar, vägande av för- och nackdelar så bestämde jag mig i morse att INTE gå på intervjun för kriminalvården..

Det kanske låter dumt, men såhär tänkte jag...


* Jag har precis fått en fast tjänst

* Min nya arbetsplats satsar mycket på personalutbildning

* Jag får en stadig inkomst, & vi kan planera livet

* Jag VILL jobba i Uppsala, känns mysigt & tryggt

* Jag trivs med att jobba med äldre människor, det gör mig glad i hjärtat

* Det är 75%...känns lagomt =)


Utbildningen då.....

* Ok, schysst utbildning, det är mest den som lockat...

* Fullt betalt från dag 1 i utbildningen

* garanterad fast tjänst.....MEN....

* MIN arbetsplats öppnar inte förrän om 1 & halvt år

* min tillsvidareplats blir på nån anstalt/häkte i sthlms-området, vart vet man inte, man blir placerad....

* Jag kanske inte pallar utbildningen ( & då har jag blivit av med Uppsala.)

Och den största anledningen:


Kommer jag att klara av att hålla god min mot de intagna, som faktiskt inte är dömd än då det är ett häkte jag ska jobba på, vad dom än är misstänkta för?? Rån, misshandel, pedofili, våldtäkt, mord.....


Jag kom till slut fram till att jag satsar helhjärtat på Uppsala, ger järnet på min nya arbetsplats och satsar på tryggt & lugnt familjeliv =)


Så fick det bli!

Hur vuxen är inte jag då? =) hehe




Av jenny - 17 maj 2009 10:50

Vaknade imorse och grät floder....Anledningen var en dröm:


"Jag satt i köket & pratade med syrran om hur glad Michelle skulle bli över en bit av en vaxduk med alla autografer från de som är med i High school musical...M älskar dom, och hon var i den ålder hon är nu i drömmen....

Då säger syrran till mig: " Var det inte ett sånt här tyg du valde till din brudklänning?" samtidigt som hon flörtar åt mig och nickar åt höger...

Jag följer hennes blick och jag ler:

Vid köksbordet sitter mamma med en kopp kaffe och läser tidningen...

"Jo, nästan, säger jag med skrattet i halsen, "fast det här är mer likt tyget jag valde åt mamma"


Då vrider hon på huvudet, ler & säger: Jaså du?

Hon ser ut som alltid, leendet är detsamma, kläderna, sättet hon håller i muggen, och jag känner mig trygg när hon ser på mig....


Samtidigt försvinner hon , och jag tittar på Linda...Jag ser i hennes ögon att hon tänker samma sak...Hon är ju borta...

Sanningen slår mig i magen, min mamma kommer aldrig att planera mitt bröllop med mig, hon kommer inte ens att vara där....Hon är död...


Det var otroligt länge sen jag grät så här hårt, och känslan sitter fortfarande i, jag saknar henne så det gör ont i själ & hjärta...

Jag älskar dig, mamma!

Av jenny - 16 maj 2009 10:10

Gårdagens besked om att jag fått jobb som undersköterska på ett jättefint äldreboende i Uppsala inspirerade verkligen...Vi pratade & planerade hela kvällen igår...Drömde oss bort ett par år framåt...

Att det kan göra sån skillnad...Ekonomi alltså...Nu har vi en trygg ekonomi, vi kan spara pengar till en härlig semester nästa år, vi ska köpa en bil, vi tänker längre, som om 2-3 år, kanske man då kan börja kolla på hus...

Närmre i framtiden ligger nog en annan plan, som har att göra med ringar...Jag är gladare än på länge...Jag har alltid känt mig trygg med hjärtat, och jag litar blint på honom när han säger att det ordnar sig..

Det som känns så bra nu är att jag kan börja bidra mer hemma...

Jag har ju inte haft nån inkomst riktigt sen jag sa upp mig & flyttade från Sundsvall, jag fick ju karenstid på a-kassan i 45 dagar + de 7 som alla får, så det har ju kännts lite stressigt så, men nu ordnar det sig ju...

Jag avskyr att leva på andra, även om det är min sambo, och nu är det över =)

Livet är fan great idag!

Tack för alla grattis:ar jag har fått, här & på Facebook, det är kul att se att så många blir glada för min skull, det värmer verkligen =)

Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards