Alla inlägg under april 2010

Av jenny - 30 april 2010 14:33

Idag är jag ledig, det är sista April & vädret är helt ok, 16 grader varmt & ingen snö alls =)

Så då får det bli en grill-picnic!

   Köttet ligger i marinad & salladen står i kylen....

Måste säga att jag älskar att ha en symaskin! Av lite spetstyg som blev över på mina nya vår-gardiner så kan man pyssla  ihop det här:

     En bestickpåse till picnic-korgen, hur behändigt är inte det?

Utan symaskinen hade jag väl haft dom i en plastpåse, och det känns inte lika sommarljuvt & härligt =)

 

Drog en repa på loppis häromkvällen...Fyndade 2 tröjor, 1 par pumps & en väska för 120 spänn, Kanon!    Like it, love it!

 

Nu mina vänner önskar jag er en härlig Valborg   

Tjena!

Av jenny - 26 april 2010 20:36

Jag har pysslat ikväll, fixat en ny fondvägg av rumsavdelare, fått hjälp att sätta upp dom & en hylla dock =)

       i hallen.....

      & köket fick spetsgardiner, vilket jag förknippar med sommar & landet =)

 

Nåt jag glömt att visa är mitt fynd på loppis för ett tag sedan, fast den är ju inte komplett ännu....Min skivspelare =)

         Jag längtar tills jag kan spela skivor!

Raspigt, gammalt härligt ljud som glädjer själen, me like =)

 

Har även tvättat mitt gula hår med silver schampo & balsam ikväll, får se om det blir något ljusare....Men det blir slingor framöver också =) 

Kul med nåt nytt!

Av jenny - 26 april 2010 12:49

Åkte ju upp i fredags, hem till Sundsvall....Mellanlandade för lunch med syster på kussen Anna´s  jobb i Njurunda. In till stan, fika lite med nästa kusse, Terese....Upp på Södra berget för incheckning.

   Lite gott att skåla i...

 

Fick ett ganska litet rum, men spa´t är ju jättefint =) Bubblade, badade & myste på, tog en öl i relaxen, badade lite till....Upp på rummet & svidade om.

     middag i restaurangen, med utsikt över hela stan....Supergod mat & mängder av den, 3-rätters blir nästan för mycket det....

Efter myset så tog vi en svängom till Anna & Mattias och hann med att dansa en timme på Oscar....Hem & sova =)

 

Lördagen stack vi ut på Birsta, inhandlade blekning till mitt hår som syrran sen hjälpte mig att få i...    ( Idag på balkongen....)

 

Myskväll hos syrran med grillat & gott & vid halv tio så gick vattnet    

Jag blev nog lika nervös som syrran =)

Vi blev kvar hemma & väntade på besked som kom i form av ett mms på morgonen efter, det blev en son!!!

Så vi hann få träffa nytillskottet i familjen innan vi skulle bila hem på eftermiddagen, såå skoj =)

 

     Fina, söta, goa Plutten!

Han är såå vacker & jag vill också ha nu =)

Stooora grattiskramar till syster med familj!!!!

 

 

 

Massor med tankar snurrade hela vägen hem till Märsta.....

Jag käner mig bitter ibland....Alltid när vi åker hem så försöker vi verkligen hinna med att hälsa på alla, men det hinner man ju inte såklart så vi gör vårat bästa...Men alltid när jag åker hem så har jag lite ångest över att jag inte hunnit.

 

Den här gången kändes det värre än nånsin, men tankarna var annorlunda...

 

Jag hade fått ett jättgulligt meddelande av Lindis Pindis att hon & hennes kille skulle försöka att komma ner & hälsa på oss nånting framöver & hon tyckte det var synd att vi inte hunnit ses.....Ingen förebråelse att vi inte setts utan bara att det var synd.

 

Linda är den enda som har varit & hälsat på oss överhuvudtaget.

 

Jag har bott här nere i ett år nu, och en kompis har varit ner....

Och jag som alltid har skrytit över vårat tajta kompisgäng, jag har ingen kvar nu känns det som....

Jag mår dåligt över det, och det faktum att ingen bryr sig....Det är lika långt ner till oss, som det är upp till er, ville bara säga det....

 

Vardagen rullar nog på som vanligt, men tankarna på detta osociala liv i längden håller på att dräpa mig sakta...

 

Så, där fick ni er en känga, ni som tar åt er....Ni andra kanske tänker på att vårda era vänner innan det är för sent....

Har alltid tyckt att mina vänner är min familj....Nu har jag en familj, men inte så många vänner....Synd, måste jag säga...Jag är tacksam att jag iaf har ett otroligt kärleksfullt förhållande,med en alldeles underbar make som gör allt för att jag ska må bra,  annars vet jag inte hur jag skulle hålla huvudet över ytan...

 

I övrigt önskar jag er en fin vecka, sköt om varandra.....

 

   Tack för att du finns, min vackra man.....

 


Av jenny - 22 april 2010 11:08

Pratade nyss med min syster...Ingen bebis än, inte ens ett tecken på att det är nära start...Hmm....Kanske inte blir nån bebis att snusa på i helgen....

Jag ska iaf packa väskan idag innan jobbet & hoppas på att det är igång när vi åker upp imorgon =)

Regn blandat med snö kommer ner från himlen även idag, känns trist..

Allt är liksom grått..

Usch, vilket tråkgt inlägg.

 

Lägger ner bloggen & fokuserar på helgsplanering istället!

Tjing

Av jenny - 21 april 2010 22:27

Jo, ikväll snöar det....Och vi bytte till sommarsulor i förrgår....suck.....

   Juli -09  nyinköpt bil =)

 

1 kvällspass kvar, sen semster 4 dagar, som ska spenderas i Sundsvall, jag kan inte säga det nog många gånger men Tjohoooo! Äntligen!

Om vi tar oss upp vill säga.....Håller tummarna att jag INTE vaknar till en vit värld imorgon, det orkar jag bara inte....

God natt!

Av jenny - 20 april 2010 11:08

Såhär spenderade jag min lediga förmiddag:

     klipp, klipp!

Så trött på min "pälsmössa" till hårbarr! Så jag tog till saxen...Tunnade ur & flikade till det lite..Resultatet: Lite mindre, lite tunnare & 2 kilo lättare:

Sommarhår =)     

 

Lättsamt att klippa sig själv, om än lite svårt i nacken....Tur man satsar på en strulig look =)

 

Nu har jag tvättstuga innan jobb 13.30- 21.00 ikväll....

2 dagar kvar att jobba, sen semester hemma i Sundsvall =)  Tjohooo!

 

Ps. Är inte denna tjej väldigt snygg & sommarfräsch?

     Hennes & Mauritz sommarkatalog som ramlade in igår gjorde mig väldigt sugen att bleka hela håret...Vi får väl se =)   Ds.

Av jenny - 19 april 2010 20:10

Hade precis skrivit ett låångt inlägg & vad händer?

Sidan stängs ner & allt går förlorat =(

Orkar inte börja om, men jag lägger ut bilderna iaf:

      

Sigtuna-tur idag =)

 

Och ett fynd från min loppistur i söndags:

   Samma som farmor hade, men min favvofärg =)

Mycket nöjd & de var hemskt goda att dricka morgonkaffe ur!

 

Har handlat söta saker till syrrans bebis också, om h*n behagar komma ut nån gång....Bl.a en Barbapappa-body, små mössor & vita, mjuka tofflor =)

 

Bla bla bla & en massa mer hade jag skrivit men jag orkar inte börja om med det ikväll, återkommer imorrn, nu blir det filmkväll med min make   

Av jenny - 19 april 2010 10:35

Ledig måndag, ska försöka hinna klart mobilen till syrrans bebis idag, jag saknar några bjällror & lite annat....  

Åker upp på fredagmorgon, men ännu har det inte kommit ut nån bebis, h*n trivs nog bra därinne =)

Hittade ett jättefint kort på syrrans första, vackra vackra Michelle:

   Moster´s stolthet!!

Och snart kommer en till.....Spännande!

Jag längtar hem nu, som fan...Det ska bli så skönt att komma upp....Känslan när man åkt förbi Söderhamn, närmar sig Hudiksvall...Gnarp svischar förbi, sen när man kommer vid Kronans vägkrog & man ser Njurunda kyrka, då går det lätt sista biten in till Sundsvall, härliga hemma!     


Nu ska jag kickstarta dagen!

Tjing!

Ps. Kortet på Micha är lånat från hennes farmor´s FB-sida.. Ds

Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards