Alla inlägg den 26 mars 2012

Av jenny - 26 mars 2012 08:36

Den bleka vårsolen fyller mig med energi! Jag vill göra så mycket jag bara orkar, både ute & inne, pyssla, städa, fixa & dona.

I helgen blev mitt senaste projekt klart, barnens rum har vuxit ett par år. Lilleman fyller ju 6 om ett par veckor och hans intressen har förändrats med åren....Legobyggandet är kvar, men kanske inte på golvnivå...Näe, ett skrivbord och en egen kontorsstol är bra både vid byggande och gameande av psp. Vi har börjat kolla efter en tv till barnens rum också, så att de kan spela xbox oxå.

En ny garderob blev det och en jäkla massa rensning, dammning & vädring! Nu är det fräscht när de kommer ikväll!

Lördag:

Vaknar 7....

Äter brakfrukost a´la hotell med maken innan han drar iväg på svensexa hela dagen.

Kör lite yoga för att mjuka upp gammel-kroppen och så liten stund på spikmattan.

Duscha, inte lukta uscha!

IKEA - i love you - shopping! Värmeljus i mängder + annat pyssel....

Snabblunch 3 minuter hemma, sen mera shopping....Em kofta/sjal/poncho...typ....till bröllopet på lördag. Skitfin iaf.

Mellis på ballis   

Sätter upp klisterdekaler i sovrummet, stora lila-rosa blommor ( bild kommer...)

Lyssnar på Eva D -blekt blondin - på LP...Älskar raspet....Målar en tavelram.

Lagar lite middag - ugnsrostade grönsaker med sparris & färska champinjoner, lövbiff & bea - Yummi!

Vätskekontroll   

Ser en film - Irene Huss-

Gör klart det sista i barnens rum, sätter ihop kontorsstolen osv....Plockar undan städprylar...

Slår upp lite chips, ser ännu en film - Mystic river - halvlurar i soffan...

Får hem maken vid midnatt, hyfsat dålig form, lägger honom sen mig....ser slutet på Röd drake....Släcker lampan. Godnatt!

Söndag:

Maken får bestämma, så efter en shoppingsväng på Stinsen, och veckohandla på Lidl, så blir det "bara" tacos & soffmys ...Skönt!

Ny vecka, barnvecka, 2 jobbkvällar, 2 jobbdagar (korta) massage på torsdag kl 14, tvättstuga fredag 11-14 sen hämtas barnen för att skjutsas till Gävle....Farmormys för de i helgen medans vi ska på bröllop, tjohoo! Glitter & glam, äntligen!

Späckad vecka, som vanligt, Livet rullar på!

Tjing!

Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards