Alla inlägg under februari 2013

Av jenny - 28 februari 2013 18:49

Det började förra veckan, lite lätt molande värk i solar plexus... Jaha, magkatarr igen då... Började ta Omeprazol som jag fick på recept sist, en om dagen... Helt plötsligt i tisdags kom en annan värk, mer diffus och obestämbar... Natten till onsdag vaknade jag och grät av de kramper som slet i min mage..
Fruktansvärt ont. Tog mig till jobbet ändå och kämpade mig igenom dagen tack vare fina kollegor, sen hem och stöp i säng! Då hade jag tagit två tabletter, en på morgonen och en på kvällen. I morse fick jag kapitulera inför det faktum att jag inte skulle göra någon nytta på jobbet snyftande, lätt framåtlutad och i hemska smärtor som liksom flyttade omkring i magen..
Jag vet att jag förmodligen har IBS, men är livrädd för utredningen som innehåller slangar både här & där och röntgen osv...
Hade kramper i natt, har haft det av & till hela dagen, men min mage är inte lika svullen ikväll, jag har fan sett höggravid ut!
Håller tummarna att det börjar avta för denna gång, och nu är det fan slutslarvat med maten. Går på LCHF minus allt fett igen....bara jag kan börja äta fast föda igen... Har levt på Proviva, vatten och mag-yoghurt... Vågen visade på 68 kg i morse... Tummen upp för viktnedgång, men smärtan är horribel!
Jag är sjukt trött, kaffesugen och grinig... Ingen kul tjej nu..

Av jenny - 18 februari 2013 16:15

Män som misshandlar kvinnor, fysiskt eller psykiskt, är det värsta jag vet.
Jag har själv varit offer, hatar ordet...
Men jag behövde aldrig fly. Polisen hämtade honom och sen började en lång väg ut ur mitt dåvarande liv, men jag hade kvar mitt hem och mina vänner, mitt jobb och min hemstad.
Jag blev någons livlina för några månader sedan, då jag vågade stå bredvid en kvinna som tog steget ut, iväg från sin man.
Jag och två kollegor såg till att hon fick komma till ett kvinnoboende samma kväll. Där har hon bott fram tills att hon blev förflyttad till en ny stad, med ett nytt namn och skyddad identitet.
Hon frågade mig om jag kunde skriva ett rekommendationsbrev så att hon kunde söka jobb där hon skulle hamna, och det gjorde jag med glädje.
Sista gången jag såg henne var dagen innan flytt då hon hämtade brevet, hon var orolig men glad.. Lättad över att livet skulle få börja om snart. Hon är en vacker & stark kvinna, jag vet att hon kommer klara sig bra i sitt nya liv.
Idag fick jag ett samtal, ett samtal där jag fick lämna muntlig referens på henne. Jag var så glad att få beskriva henne och jag hoppas att jag gjorde ett gott jobb.
Jag vet inte var du är, hur du bor, eller vad ditt jobb kommer att bli, men jag önskar dig så mycket gott i livet.
Jag önskar dig trygghet, jag önskar dig många vänner och jag önskar dig kärlek i massor!
Du ger så mycket av dig själv, och du förtjänar mer än så tillbaka.
En stor kram till dig, fina du!
Lycka till nu!

Av jenny - 13 februari 2013 20:04

Lämnade in min semesteransökan för årets tjej-helg i Vemdalen häromdagen. I April får vi 4 dygn tillsammans att skratta, mysa, åka skidor (??!!) och sola i snödrivor :)
Jag längtar!!

Av jenny - 11 februari 2013 11:34

Hamnade på travgala med syster i lördags, hemskt skoj att piffa sig för en gala :)
Tack för en härlig kväll, älskade syster <3

Av jenny - 4 februari 2013 09:53

Jag är lite av en shopoholic... Inga dyra grejer men nåt litet unnar jag mig då och då..Läs varje dag, typ...
På ICA maxi finns allt i matväg + lite till... En ny gardin kanske? Ljuslyktor, blommor, läppstift, en sjal eller ett par härliga tofflor?
Det är jag väl värd? När jag ändå är och handlar liksom...
Jag skulle ju bara köpa mat för veckan! Åh, va jag hatar det där!
Jag har allt jag behöver och lite till!
Jag behöver inte ett till läppstift som bara ligger i väskan och väntar på att få luftas... När använder jag det? På krogen, kanske, och jag går ju säkert ut tre gånger på ett år!
Annars använder jag läppcerat.
Denna månad ska ALLA kvitton sparas, och när jag handlar ska jag handla MAT, inget annat.
Jag har gett mig själv shoppingförbud i februari! Mest för att se om det går.
Det innefattar även på loppisar, näthandel, och mobilköp... Bara kontanter eller kort med kvitto att syna sen.
Tjing!

Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards