Direktlänk till inlägg 20 februari 2014

Hello!

Av jenny - 20 februari 2014 14:17

I´m here!

Oj, va tiden springer iväg!

Jobb och träning, familj och vardag....

Vad har hänt sen sist...Jo massor, men på det stora hela.

Vi gick från januari in i februari, vi åkte hem till Sundsvall på fest, en hejdundrade fest, för lilla kusin Tommy som blivit 30...Helt sjukt! Vad fort det går...Jag tyckte jag nyss fyllde 30, och nu närmar jag mig 40....Fy tusan!

Maken blir ju gubbe i år, i november, undra sa flundra vad vi ska hitta på då?

 

Otroligt skönt att få träffa familjen. Vår stora brokiga skara av underbara människor, som alla förgyller mitt liv på olika sätt...Vissa träffar man oftare än andra, men ändå är det alltid som igår när vi ses, så himla roligt!

 

Alla nya små människor i vår familj också, alla söta barn. Valter som fullkomligt avgudar Thomas, och så de riktigt små, Kellie som ska bli storasyster i vår, och så de minsta, Julia och Livia som båda  två är så sjukt söta att man bara vill nypa dom litegranna!

Mostrar och män, kusiner och syskon, och så dom som liksom räknas in ändå, de som alltid varit med. Alla de fina som får mitt hjärta att slå volter av glädje när vi ses, kärlek!

 

På jobbet är jag ju på en ny våning, och det är jätteskönt där.

Alla har ett ansvarstänk som tillsammans får dagen att gå runt på ett smidigt sätt. Jag har släppt den själv påtvingade rollen som kolla-att-andra-gör-sitt-mamman, och i love it!

Jag kommer dit, jag gör mitt, och jag gör det jäkligt bra igen. Jag orkar räcka till en hel dag, jag orkar le och skratta tillsammans med våra gamla, och jag när jag går hem så känner jag att jag lämnar jobbet där, och åker hem till ledig tid.

Helt underbart!

 

Träningen då, jo jag har nu tränat i ca 3 månader, olika många pass per vecka, men 2 eller 3 blir det iaf.

Kör uppvärmning på löpbandet, 30 minuter, rask takt samt intervall på fart och motstånd, eller ja, uppför eller platt...Sen blir det 3x8 insida lår 35 kilo, 3x8 utsida lår & rumpa 35 kilo, sen 3x8 lår & rumpa 40-50 kilo, armar 3x8 30 kilo.

Rundar av med stretch och mage innan jag ger upp....Ungefär en timme tar det och min rygg är tusen gåmger bättre nu!

 

Jag var ju till naprapaten 3 gånger för knäckning av kotor samt massage/stretch och sen blev jag tejpad med kinesologtejp, som fungerade som en påminnelse av att inte använda fel rörelse.

Just nu är jag bra i ryggen, men blir trött och öm ibland, men det är långt ifrån hur illa det var förut!

 

På det stora mår jag finfint och trivs med livet, och hoppas det får fortsätta så. Vill ha ett friskt och skönt 2014.

 

Igår funderade jag på att ta fram mina Converse, då det blivit så vårlikt och fint, idag när jag klev upp såg det ut såhär:

 

Inga Converse än alltså...

 

Nu drar det ihop sig för kvällsjobb, så det får räcka så, ska försöka skärpa mig dock och skriva oftare nu, jag lovar!

Vi hörs!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jenny - 2 februari 2016 19:17

Här i Trollebo avrundades  2015 med korvgrillarlunch och vedstapling med kidesn innan de åkte till sin mor för firande i stan. Vi fortsatte kvällen med god mat och lugn och ro, här råder raketförbud pga hästgårdarna omkring oss, såå skönt!      ...

Av jenny - 30 december 2015 17:56

Dags att summera detta år, det bästa året på länge. Och nu handlar det här om mitt år, inte Sveriges år, vilket inte var lika kul. Januari: Spenderade mesta delen av januari ett hav av flyttkartonger, men belöningen kom sista helgen i januari, då...

Av jenny - 17 december 2015 13:05

Ingen fälld älg i helgen heller...Vår lilla sessa gjorde nog sitt jobb, men lyckan uteblev.       Mina små darlings    Fick iaf massor med kvalitetstid med min favoritmänniska, syster yster     Och Farsan som var noga med att det sku...

Av jenny - 8 december 2015 20:08

Sen sist har jag hunnit med att julpynta hela huset, och maken fixade utebelysning.         Älskar att vi har vårat eget paradis på landet, ett eget hus med egen flaggstång att julpynta...Jag nyper mig fortfarande i armen ibland..Äntligen ha...

Av jenny - 24 november 2015 21:46

Från de trevande orden " skulle kanske skaffa en egen jakthund" till " hon heter Karro" gick svinfort! Sitter på fredagen och käkar middag, dricker lite vin och diskuterar för och nackdelar med valp vs unghund, i vårat fall hade vi precis fått ett ...

Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards