Direktlänk till inlägg 30 december 2014

Årsavrundning 2014

Av jenny - 30 december 2014 19:28

Jamen dåså....

Tiden flyger fram, verkligen.

Längesen jag skrev någonting alls nu, använder min lediga tid på mobilen...Insta och FB i fickan hela tiden.

Tanken var ju att återuppta mitt skrivande, inte minska ännu mer på det.

Men, med nya året kommer nya tider överlag.

  

Vi avrundar ju detta året med att för sista gången fira nyår här i lägan i Märsta.

Vi fick den såld och vi lämnar över nycklarna en vecka efter att vi har fått ta vårat nya hem i besittning ,vilket sker den sista helgen i det nya årets första månad.

Vi ska äntligen få komma hem!

  

Ända sen jag flyttade ned hit till T och barnen så har vi ju kikat och letat, mer eller mindre intensivt, efter vårat gemensamma hem.

Det hus där vi ska bo länge och där barnen får växa upp, där jag kan påta i trädgården och Thomas kan grejja i garaget.

Där vi kan sträcka ut oss, barnen får egna rum, och vi har ett gästhus som rymmer många gäster.

Längtar redan efter nästa december, då vi vill ha bådas våra familjer och diverse andra  släktingar hos oss på en ordentlig julhelg!

   

Har spenderat årets jul med syrran och hennes familj hemma i Sundsvall, perfekt snömängd och ca -20, så lite kallt var det. Faktiskt såpass att vi fick åka hem en dag tidigare, jag med en dunderförkylning och en feber som red mig!

I övrigt en underbar jul med familj, släkt och vänner, och grädden på moset var att få träffa min stora Lillebror och hans fina tjej. Tänk vad tiden går, åren flyger fram!  Så mysigt att få umgås med de man älskar!

Mamma log nog i sin himmel   

 

 

Mår fortfarande skit och är nu sjukskriven över nyår, satsar på att kunna genomföra min kommande jobbhelg istället...

Idag har T också blivit hängig, så det blir en kanonmysig nyår, i mysbyxor och raggsockor!

Hoppas barnen klarar sig iallafall.

 

På jobbet ja, där har det skett förändringar med. Efter upphandling så har Uppsala kommun förlorat slaget om Tunåsen, så det blir en ny arbetsgivare i April, nämligen Förenade Care som kliver in och tar över.

Förändring kan vara bra dock, så jag stannar, om jag inte springer på ett jobb som ger mig kortare pendlingsavstånd, för det har jag längtat efter ett tag nu!

 

Fortfarande rökfri, efter snart 9 månader. Ja, jag säger rökfri, men jag har tjuvrökt vid festliga tillfällen...Sammanlagt kanske ett paket på samma tid, vilket för mig är en piss i missisippi mot för förut!

Är inte ett dugg sugen i vardagen heller, känner mig som en ickerökare, äntligen!

 

Minuset på den grejjen är en redig viktuppgång, på 7 kilo, stadiga kilon....

Men ett enda nyårslöfte har jag, resten har ju redan slagit in, mina övriga drömmar är ju här, igång, redan!

 

Från och med januari är det LCHF igen!

 

Och planen som formas i min hjärna, är att kunna göra iordning ett ordentlig gym i källaren, med bra plats för yoga, en bra träningsbänk med vikter samt ett löpband alternativt en trappmaskin...

Tanken är att inte kunna skylla på någonting, bara hoppa i mjukdressen och ner på gymmet liksom!

 

Vad mer då?

Fortfarande galet kär i min man, relationen med barnen känns lättare - som om vi nu tillsammans tar ett stort hopp in i framtiden, de längtar också som tusan efter att få flytta!

 

Livet känns enkelt, försöker att inte tänka på allt som kan gå fel när det är för perfekt.

  

 

 

Jag vill med det här långa inlägget önska er alla ett gott slut på 2014, ta det lugnt med dryckjom och raketer, helst i kombination, och så hoppas jag att vi alla får ett fantastiskt 2015!

 

 

 

 

 

 

 
 
terese

terese

30 december 2014 21:34

Underbart! :) gott nytt år fina! Kram

http://alladessaord.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jenny - 2 februari 2016 19:17

Här i Trollebo avrundades  2015 med korvgrillarlunch och vedstapling med kidesn innan de åkte till sin mor för firande i stan. Vi fortsatte kvällen med god mat och lugn och ro, här råder raketförbud pga hästgårdarna omkring oss, såå skönt!      ...

Av jenny - 30 december 2015 17:56

Dags att summera detta år, det bästa året på länge. Och nu handlar det här om mitt år, inte Sveriges år, vilket inte var lika kul. Januari: Spenderade mesta delen av januari ett hav av flyttkartonger, men belöningen kom sista helgen i januari, då...

Av jenny - 17 december 2015 13:05

Ingen fälld älg i helgen heller...Vår lilla sessa gjorde nog sitt jobb, men lyckan uteblev.       Mina små darlings    Fick iaf massor med kvalitetstid med min favoritmänniska, syster yster     Och Farsan som var noga med att det sku...

Av jenny - 8 december 2015 20:08

Sen sist har jag hunnit med att julpynta hela huset, och maken fixade utebelysning.         Älskar att vi har vårat eget paradis på landet, ett eget hus med egen flaggstång att julpynta...Jag nyper mig fortfarande i armen ibland..Äntligen ha...

Av jenny - 24 november 2015 21:46

Från de trevande orden " skulle kanske skaffa en egen jakthund" till " hon heter Karro" gick svinfort! Sitter på fredagen och käkar middag, dricker lite vin och diskuterar för och nackdelar med valp vs unghund, i vårat fall hade vi precis fått ett ...

Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards