Alla inlägg under maj 2015

Av jenny - 25 maj 2015 22:03

Herregud, så fort månaderna springer förbi!

Nu är det dags att summera Maj, redan....Men sen pausar vi väl och riktigt njuter av sommarmånaderna   

Som vanligt en bildbombning:

   

Indra har fyllt hela 12 år i år, sex år sedan vi firade den första födelsedagen tillsammans...

       

Som vanligt i vårat liv, mycket mys och skönt häng...Att bara vara är också en konst..

Mindlessness...

 

Pyntat inne, och pyntat ute...

       

Hängt tvätt ute:

 

Beundrat trädgårdslandet som gror samt skördat och avnjutit de första rabarberna i en smulpaj   

   

Klippt mig en sommarfrisyr:

 

Samt slappat lite till...

 

Vackra vinbärssnäckor i gräsmattan och ett päronträd som blommar någonting helt galet!

   

Ja, det var väl Maj månad än så länge och nu närmar det sig juni, får se vad den bjuder på   

Av jenny - 1 maj 2015 10:55

Äntligen är vi inne i Maj månad!

När dagarna blir lite varmare och skönare och man kan vara ute längre under de ljusa kvällarnas tid.....

Avslutar årets April med de sista bilderna därifrån....

       

Vi har planterat, renoverat och filosoferat.

     

Vi har investerat i nygammalt porslin, och vi har haft middagskalas.

 

Katterna myser på....

 

Och jag har tagit fram vårfärgerna i garderoben, ut med svart och in med beige och rosa!

Igår firade vi Valborg med att skippa allt vad majkasor hette och var bara hemma, lagade go mat och umgicks med varandra...

       

Förrätt, varmrätt och dessert....Lite vin och långa djupa samtal...

Älskar att umgås med min man och bara få vara tillsammans och njuta av livets goda    

 

När det var dags att runda av och hoppa i bingen så skulle jag släcka verandabelysningen på baksidan, precis då går en grävling förbi! Jag öppnade altandörren och stampade i golvet och fräste åt den och vilken fart hen fick!

Undra vad planen var, eller om det bara var en kvällspromenad? Och undra hur jag såg ut när jag fräste =)

Vill hursomhaver inte gärna ha inneboende under verandan....

 

Nu väntas en jobbhelg, med start kl 14.30 i eftermiddag, er andra önskar jag en härlig ledig helg!

 

 

Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards