Alla inlägg den 30 december 2015

Av jenny - 30 december 2015 17:56

Dags att summera detta år, det bästa året på länge. Och nu handlar det här om mitt år, inte Sveriges år, vilket inte var lika kul.

Januari:

Spenderade mesta delen av januari ett hav av flyttkartonger, men belöningen kom sista helgen i januari, då vi äntligen efter tre månaders väntan fick nycklarna och tillgång till vårat nya hem.

       

Februari:

Kommer på plats, hemma, slappnar av och blir dygnförkyld. Lär känna våra två nya familjemedlemmar som följde med på köpet och firade bröllopsdag, den 5:e i ordningen.

         

Mars:

Inviger gästhuset med fint besök, av Hans & Anita, köper grill och börjar sopa fram altanen från den sista snön.

       

April:

Njuter av den analkande våren, börjar plantera lite. Byter arbetsgivare från Uppsala kommun till Förenade care, då min arbetsplats skiftar styre eftter upphandling.


           

Maj:

Det börjar blomma och man kan se vad som finns i trädgården, sår lite i trädgårdslandet och njuter av livet på landet.

         

Juni:


Det spirar i trädgården, vi skördar och njuter av våra egna potatisar till midsommar. Jag lyckas dessutom skära av min halva tummen och blir sjukskriven 2 veckor innan semesterstart.

           

Juli:

Semester, bara hemma i år..... Livsnjuter!

       

Augusti:

Åker hem till Sundsvall, får besök från Sundsvall, åker tillbaka för bröllop på Högön. Familjemys mest hela månaden   

           

September:

Tillbaka i vardegen med jobb, pysslar hemma och mår gott...

     

Oktober:

Pysslar om hemmet, minns mamma lite extra, åker hem för lite familjemys i Svallet, och börjar längta efter julen...Den första i huset. Säger upp mig och ser fram emot att starta nytt i Sigtuna kommuns regi nästa år.

                 

November:

Allhelgonahelg, och en ny familjemedlem flyttar in i vårat hus och våra hjärtan, Karro kom   

       

December:

Älgjakt i Norrland, och äntligen julmys!

             

Nu sitter jag här, med sprakande brasa i kaminen, maken vid min sida, hunden i samma soffhörn...Vilket underbart år det har varit för oss! Jag är så lyckligt lottad   

Längtar efter 2016 med allt nytt som väntar om hörnet, redan i mitten av januari byter jag jobb. Det blir spännande och roligt med en nystart även om det är i samma yrke - men jag gillar ju mitt jobb!

Morgondagens nyårsfirande blir bara jag och gubben och djuren, en flaska bubbel, god mat och kanske ett dopp i spat.

Jag önskar er alla ett gott slut och ett gott nytt år!

Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards