Alla inlägg under april 2008

Av jenny - 30 april 2008 23:57

Vaknar vid åtta, Jocke mår skit fortfarande, även jag känner mig risig...

Avbokar båtturen...Går på toa, pissar med arslet, tar två Imodeum ( tack Jannika...) somnar om...

Vaknar vid tolv....

Kommer aldrig mer att äta seafood med Jocke!

Spenderar resten av dagen vid poolen....

Går på restaurang Marco polo med Peter,Inger & brudarna, fotboll ikväll.

Fantastisk mat, chateu briand, jag & brudarna shoppar, och röker vattenpipa med ett par försäljare, kommer fram till att vi ska tillbaka imorgon & köpa varsin pipa, fantastiskt fina =)

Fotbollen gick inte så bra, Jocke är snarstucken!

Av jenny - 29 april 2008 23:51

Engelsk frukost på beachen, bokar en båttur imorgon,lite trött idag, tar oss till hotellpoolen...

Jocke blir dålig, svettas, magen krampar, stannar på rummet ikväll...

Tjejkväll alltså, hamnar på Picasso, käkar, busar, härjar runt på en till bar där brudarna har nån form av show iförda scream-masker =)

Jag sitter i baren, flörtar lite, försöker köpa med mig en bartender hem, upptäcker att en Caprinha-drink inte ser ut som hemma utan är enorm & stark som fan, köp en, få två.....Perfekt!

Shoppar lite, rullar hemåt....

Jocke är ännu vaken, har svåra kramper, konsulterar sjuksköterskorna en våning upp som ordinerar vätske ersätting, socker & salt...


Av jenny - 28 april 2008 23:34

Playa-time!!

Dricker frukost på Picasso med brudarna, bokar seafood till kvällen, Jocke vill äta "konstig" mat!

Skitfin beach, men kallt vatten & höga vågor, Jocke badar, inte jag =)

Vi bestämmer att vi ska försöka på en drink uppkallad efter alla speedos, dvs en " speedos-on-the-beach"

Tess provar en "sicken blås" på en tyska, hon uppskattar det inte...

"Hey you! In the leopard-pants! Sicken blås!"

Hon såg inte humorn i det hela =)

Flickorna däckar ikväll, stannar hemma, jag & Jocke käkar på Picasso.

Jocke får in en hel jättetallrik med "konstig" mat....Typ, helfriterade småfiskar, jätteräkor & bläckfisk...

Jag provsmakar, men håller mig till min enkla kyckling garlic...

Vi filmar även eländet =)

Jocke-citat: " Today pleasure, tomorrow diarreah"

Tillbaka på hotellet bestämmer vi oss för att röka vattenpipa i lobbyn, och då dyker det in ett par som vi identifierar som han i bussen som vi trodde var dyngfull & hans fru....

Peter & Inger, underbara människor =)

Peter är en kopia av Bruce Willis, och han är så underbart kär i sin fru som likaså är väldigt förälskad i sin man, det värmer mitt kalla hjärta =)

De röker med oss, och även brudarna kommer ner och umgås...

Det finns fantastiska kort på både mig & Jocke i fez, men jag har inte fått tillgång till dom än, uppdaterar senare.....

Äter även en underlig frukt som växer vilt här, ser ut som gula plommon, smakar päron & har ett kärnhus som består av  tre små svarta "pungkulor"

Har inte en aning om hur det stavas, men det är det enda turkiska ord jag har lärt mig " mushmollack"    eller nåt...   =)


Av jenny - 27 april 2008 23:19

Japp, då var vi här!

Lite trött idag, spenderar dagen vid poolen...

Vi har alltså ett lägenhetsrum, med kök osv så Jocke införskaffar frukost, Raki & Efes....Kickstartar semestern =)

På eftermiddagen när vi sitter på balkongen, hör vi plötsligt ett jäkla hallå....Kollar ner mot poolen, & där är dom!

De högljudda!

Vi vinkar, varpå de ropar " Kom ner & drick öl!"

Absolut, vi har faktiskt väntat på dom =)

De är två jättehärliga jäntor från Gävle, sjuksköterskor gone wild, & vi klickar direkt =)

Förkrökar med dom, drar på nån restaurang, vet ännu inte vad jag åt den kvällen ( lite för mycket alkohol före...) men det var gott!

Hamnar i discoområdet i hamnen, på en klubb som hette Bellman, jag, Vickan & Tess hamnar på bardisken, i cowboyhatt....

Hinner med att hångla upp en turk på dansgovet innan vi drar till hotellet igen....Jag är svintrött, går & lägger mig vid tre-hacket...

Jocke släntrar i vid halv sex, efter en efterfest med Vickan i hotell-lobbyn...Underbar start på semestern!

Av jenny - 26 april 2008 23:08

Hahaha! Idag drar vi, dvs jag & min gode vän Jocke, till Turkiet!

Ospecad resa 1 vecka södra Turkiet 1999 kronor från Midlanda....

Kan det bli bättre?

Vi träffas hos mig, ska dricka skumpa innan vi sticker till flygplatsen, går inte sådär jättebra då vi båda är bakis efter en blöt kväll på Bishop´s....

Men jaja, kommer till Midlanda vid halv åtta på kvällen, checkar in, kommer in på världens minsta taxfree där vi trängs med två damer som krånglar med allt...Jocke irriterad..

Tar en öl, kollar in planen, jag blir skit nervös då jag får se ett litet jävla propellerplan rulla in....Jocke lugnar mig, och pekar på vårat plan som såg stort & bra ut =)

Det var det inte!

Fick klaustrofobi när jag kliver in i planet, sex platser med en smal jävla gång emellan, fy fan!

Hamnar näst näst längst bak, jag med de två damerna från taxfreen....

Bakom oss sitter två högljudda brudar som definitivt tänker röja en vecka, jag & Jocke utbyter blickar & suckar...Hur ska detta gå?


Flygningen går jättebra =) kommer på Antalya´s flygplats, får där reda på att vi ska till Alanya, till hotell Kleopatra Towers....

Dit ska även de högljudda brudarna....

Längst bak i bussen ligger en medelålders man & snarkar, dyngfull antar vi, återkommer till honom sen....

Kommer fram till hotellet, checkar in, underbart rum!

Ovanpå oss bor de högljudda brudarna....

God natt!

Tidigare månad - Senare månad

Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30
<<<
April 2008 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards