Alla inlägg under maj 2011

Av jenny - 28 maj 2011 21:30

När man bombarderas av all reklam & alla påminnelser om Mors dag, då känner man ensamheten krypa in under skinnet på en....Jag saknar att ha en mamma att fira.

Imorgon är en trist dag. En tom dag. En ensam dag.

Jag har ingen att ringa, ingen att fira....

Jag saknar henne varje dag, men vissa dagar är värre....Älskade mamma...

 

 

Livet kan vara så kort, så skört... Så väldigt orättvist...

Till alla andra fina mammor ( & blivande mammor) som finns omkring mig på olika vis, vill jag säga, stort grattis på Mors dag imorgon, ni är fantastiska på alla vis    

 

Av jenny - 27 maj 2011 21:05

Lediga dagen började med att vakna till regnsmatter mot rutan...Ganska mysigt faktiskt.

Vidare blev det frukost & sen lite smink på, innan promenad till frisserian...Har dragit på det länge nu, men håret var såå slitet nu att det inte var roligt alls att ens försöka fixa det.... Sa att jag ville spara längderna så mycket som möjligt & det gjorde hon. Istället tog hon & klippte upp & tunnade ur rejält, så resultatet blev lite rockigare frisyr. Känns bra.Lite färg på de grå bara så är det fixat helt.

 

Shopping blev det såklart idag också, löningen ramlade ju in på kontot & måste brännas lite...Ett par nya basketkängor, vita, och lite nya underkläder både till mig & maken, han börjar visa lite för mycket hud i de trasiga kalsonger han slasar runt i =)

Fattar inte det där, det verkar inte vara så viktigt liksom....Jag har tjejkompisar som spenderar stora pengar på matchande set, jag gillar mest bomulls-hipsters...Hela.Som sitter där de ska.

Alla är vi olika.

Nya gardiner till kök, svartvita, & till sovrummet, lila, gjorde det lite roligare att städa...

Älskar att pyssla hemma, men det vet ni ju.

 

Imorgon & på söndag jobbar jag 7.30-20.00, så familjetiden uteblir i helgen, känns tråkigt men jag får ju 2 lediga helger efter det istället då...

Håller tummarna för ett gott samarbete & bra flyt då det är många timmar att jobba.

Trevlig helg på er!

Puss    

Av jenny - 25 maj 2011 19:20

Har känt mig hängig idag...Ont i kroppen liksom...Vet inte om det är gammal kropp eller förkylning på gång...Time will tell.

Blir att vila ordentligt på fredag när jag är ledig för sen jobbar jag långpass lördag & söndag, 7.30-20.00.....Då måste man vara pigg!

En annan hängig sak är ett väskfynd idag...En skinnväska som man kan ha både på axel & som ryggsäck, toppen tycker jag, som när man är ute med kameran i farten & vill ha armarna fria.

Den var dessutom gammal, sliten, mörkgrön-svart & lagomt loppis =) Fynd!

Det andra fynden blev en liten svartgrå damig handväska modell mindre för party-times....Det lär ju bli några såna i sommar iaf =)

Nu bjuder jag på gamla bilder från samma månad, tidigare år...

2008

  Alanya-style

2009

  tjejkväll Svallet

2010

  Maken & jag i min blonda period förra året.....

2011

  Finbesök av älskade syster & Valtis för ett tag sedan....

I mitt hjärta bär jag er alla   

Puss. 

Av jenny - 24 maj 2011 19:31

Maken la en Facebook-status idag...Segmåndag...På en tisdag =)

Så känns det ibland bara.

Nästa tisdag ska jag promenera Blodomloppet i Uppsala med några av min härliga  kollegor & ca 10500 andra människor, blir nog skoj, om än trångt =)

Nu på fredag är jag ledig innan jobbhelgen & då har man fått lön också, nice!

Vad mer....Jo, min söta vän Linda & hennes Andreas har äntligen outat att de ska bli föräldrar!

Superduperskoj tycker jag & längtar också till nedkomsten =)

Min syster & min kusin, Linda & Anna åker bussresa till huvudstaden på fredagmorgon för Elitloppet - en gång om året! Kommer nog inte att hinna träffa dom då jag ju jobbar låånga pass hela helgen...Synd, men vi klurar på en hemresa snart iaf...Längtar Sundsvall...Igen =)

Och nu go´vänner ska jag ladda i soffan för the Mentalist, det tycker jag är bra!

Sköt om er nu.....Puss   

  Jag & Linda busar, som så mången gång förr....

      Gatufest -08

& Bergafjärdens sandstrand....Överallt är bra ställen med dig,  gumman min   

  Kärlek.

Av jenny - 22 maj 2011 19:11

Långledig helg blev alldeles underbar denna gång. Fredag kväll spenderades med makens firmakollegor....Grillning & utekväll i trädgård, jättemysigt, om än lite kallt.

Lördagen tog vi tåget till 2 vänner i Sundbyberg, som också ville bjuda på grillning....Men vi spenderade kvällen inne i lägenheten, för vi kändes oss fan fortfarande frusen sen fredagen.

Tåget hem gick vid 01 i natt, så" imorse" när jag smög upp så blev jag väldigt förvånad att klockan var närmare 12 på dagen! Jag sover aldrig så länge! Men man börjar ju bli gammal, & två kvällar på raken med alkoholhaltiga drycker blev väl jobbigt...

Efter frukost körde vi storhandling inför barnvecka, och sen blev det gymmet.

God middag följde på det & nu har vi landat i soffan där vi nog blir kvar tills det är dags att sova...Lite trött nu, men väldigt nöjd med denna helg, toppen!

maken smörsteker sparris    just det, vårat nya kylskåp också     

små champinjoner i vitlök   en röra på creme fraishe & thai chili sås  fläskytterfilé     blev en ljuvlig middag idag också....

                      Hoppas ni också haft en skön helg, mina vänner...Puss!

Av jenny - 18 maj 2011 21:54

Jaha, så har det hänt då.

Det där som vi anat var på gång så länge, men ändå hoppats skulle dröja....Ålder kan man inte göra någonting åt, & ibland får man bara acceptera att slutet har kommit.

Det är ingen större förlust egentligen, men vi sörjer det hål som lämnas kvar...Ett stort gapande hål mellan skafferi & städskåp....Som redan imorgon kommer att fyllas upp igen med en ersättare...Ett stort gapande hål i plånboken som kanske iaf lite täcks upp av ob-pengar sen påskjobb & att barnen varit friska en hel månad....

Vila i frid, du gamla slitna kylskåp & välkommen hem du nya.....

      

Av jenny - 13 maj 2011 20:17

Ledig helg med hela familjen, underbart!

Ikväll blev det hemmagjorda hamburgare med egen cole slaw ( tack Per Morberg för receptet i den fantastiska boken om grillning!) & så ett glas mousserande rosévin, kittlade dödsskönt i kistan =)

Sverige ska sjunga i morgon & spela hockey på söndag, så vi blir nog patriotiska hela helgen.

I övrigt inga spikade planer, hade hoppats på sol men man kan ju inte få allt..Jag är nöjd ändå.

 

Idag ringde dom från SATS i Märsta & frågade hur det gick med min träning, jo tack sa jag, har vilat upp mig i 2 veckor nu =)

Lovade att komma på måndag igen.

 

Om sanningen ska fram så har jag inte orkat, alls....För mycket på jobbet har gjort att jag bara stupat i soffan den sista tiden...Men nu ska jag ta tag i saken igen. Vägde mig igår & jag är nere på 70, 8..... Är rätt nöjd med det till min längd, men det saknas liksom muskler.

Vill bli mer fit, mer tight i kroppen....Få bättre flås osv....Lättare väder ger lättare kläder & då vill man ha fastare kropp inunder!

 

Nu tjuvgluttar jag på Så ska det låta & funderar på ett glas vin till & kanske lite snacks...Det är ju fräcka fredag idag....

        Trevlig helg!

Av jenny - 10 maj 2011 16:23

Om nån, mot all förmodan, har missat den mest underbara filmen  som gjorts, så måste ni genast ladda hem/hyra/köpa den....Såg en glimt av den på tv häromdagen & smälte, igen.

Jag gråter floder till den filmen, så sorgsam, rolig, romantisk & såå mycket kärlek!  Love  

I eftermiddag hörde jag dessutom den här låten, som också tar mig till filmen omedelbums....

Enjoy!

 

Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards