Alla inlägg under april 2011

Av jenny - 30 april 2011 13:12

Känslan av att komma upp på just det där krönet på E4:an, där man anar Nolbykullen i bakgrunden & sen ser Myre centrum, den känslan är oslagbar!

 

Jag är hemma.

 

Träffat Familjen, de bästa, och hunnit med barndomsvänner såväl som härliga gamla jobbkollegor....Fått strosa på stan i strålande sol, njutit av smörgåstårta & gamla minnen, druckit en eller två öl på pub.....Och det är bara lördag ännu.....

 

Blir att bila till Gävle i eftermiddag/kväll, saknar & längtar efter maken & hans sida av vår familj, men innan dess ska jag hinna med lite till....

 

Ett stort grattis till Anna & Fredrik som igår äntligen fick träffa sin nya familjemedlem, en liten flicka som ska heta Vilja, hon är såå söt!

 

Lille Valter har charmat mig också, & jag har fått fira både hans 1Årsdag & stora Michelle som blivit 9.  Tiden går så fort, så fort....

 

Skönt att inte vara bakis idag, det blev alldeles lagom igår, mycket mer skratt än alkohol, en mysig kväll i goda vänners lag.

 

Jag känner en skön tacksamhet till mitt liv & alla fina människor i det.

                                              

Av jenny - 26 april 2011 16:23

Åh, vilken härlig påskhelg!!

Vi har hjälpt svärmor att flytta litegranna, vi har ätit god mat med familjen & hela helgen var vi välsignad av en fantastiskt strålande sol  i Gävle  

 

På söndagen drog maken iväg på en fisketur med sin kusin & jag tog med mig kameran & begav mig ut på en lååång promenad runt om Gävle.....

Jag startade ( & avslutade ) min dag i Boulognerskogen...En underbar park vid Gavleån, & som faktiskt låter vattnet "omfamna" parken....Små öar i ån binds ihop av söta  broar & känslan att gå där, som om man gick genom vattnet, är så härlig!

  En underbar allé tar mig till parken....

                   

 

Förstår ni vad jag menar?

 Själafrid                           

  Denna flöjtande ängel är 1 av 5 som vaktar parken....

 

Tog mig sedan vidare till hamnen....

  Jag fastnar ofta för hus av olika utseenden, dessa t ex....

            

 


Fick lite sällskap sista biten:

  & detta foto får avsluta min promenad, underbara soliga blommor:

  Fantastisk helg, underbart väder, sköna intryck...Ja, toppen ledighet! 

 

Av jenny - 22 april 2011 22:05

Har jobbat skärtorsdag & långfredag & sedan blivit bortskämd med goda middagar när jag kommit hem....Vad sägs om potatisgratäng med fläskfilé i kall dressing:

 

    Eller dagens väntande trerätters, först en ljuvlig sparrisoppa m vitlöksbröd:

 

  Till varmrätt, fiskgratäng med pressad potatis:

 

  & le grand finale, chokladcreme med hallon:

 

  Ja, vad ska man säga? Jag har en fantastisk make    Tack hjärtat mitt!

 

 

Imorgon packar vi med oss en bag & drar till Gävle...Lite flytthjälp åt svärmor & lite påskmys...En pocketbok ska med & såklart kameran...Håller tummarna för bra väder så jag kan njuta av våren i helgen.....

 

Hoppas ni också har en ljuvlig påsk!

Av jenny - 20 april 2011 19:03

Nytt favoritgodis




Nytt självporträtt

                        





Ny roadtrip

  Nytt boende?





   Nytt foto på en snart 1-åring

  Nya kläder som får SötNöt att se ut som liten Budda

                     





Ny påsk står för dörren, ny kvast borde införskaffas & ny livskraft fås av sol & värme eller är det trolldom...?

Hur som haver så önskar jag er sköna bitches & witches därute en säker resa  imorgon....See you there!

                      

Av jenny - 18 april 2011 20:40

Lediga dagen idag bestod av sol, blå himmel & bara lite blåst....Ett foto får ge er en ganska bra bild av min måndag.....

  En bra bok att avnjuta i solstolen på balkongen, en tallrik jordgubbar & mjölk & ett par bara ben ( som är så vita att ni skulle bli bländade om de kom med på bild )

Dagen idag är en bra dag, den är min     

 

Av jenny - 14 april 2011 20:13

Ja, faktiskt!

 

Lilleman har ju fyllt 5 år så ikväll blev det äntligen tårtfirande efter middagen....

      spänd förväntan....

              

Far & son smaskar i sig förnöjt, jag & Tjejen satt på den säkra sidan om kameran därav är vi inte förevigad i detta frossande...Men som synes så gick över halva tårtan i, så den var godkänd. Som födelsedagsbarnet sa:

 

"Den är för god!"

 

Mosade bananer, hallon & socker, blåbärssylt & massor med grädde oppanpå & topping med gröna druvor, allt enligt Lillemans önskemål....Grattis!

Paket fick han i måndagskväll, och det bästa var skateboarden ( som han ännu inte stått på ens....)

 

I övrigt en jobbvecka som heter duga...Ledig dag imorgon men sen är det 2 långa pass i helgen, 7.30-20 både lördag & söndag....Spännande att känna på det!

 

Ska få träffa en av barndomsbrudarna imorgon då hon & hennes kille kommer förbi Uppsala en snabbis...Blir lite surr & middag, härligt!!

 

Nu längtar jag mest efter sängen, har jobbat med huvudvärk i 2 dagar, kommer nog från nacken egentligen, behöver vila både kropp & själ.....Hoppas på sol-energi imorgon för mitt mående...

 

Såg två fjärilar idag, en citrongul & en brun-orange & så flög en tjock humla förbi... Efter vägarna lyser gult av tussilago överallt & i rabatterna vid husen är det allt från vita, blå, lila & gula blommor av olika slag.....Blåsippor har jag skymtat & de stora åkrarna på båda sidor om E4:an när jag närmar mig Uppsala börjar skifta i grönt nu istället för brunt,beige & smutsiga snövita fläckar....

Nu går det fort här nere, man känner våren mer & mer för varje dag, underbara känsla!!

 

  sippor 2009-04-27

 

Tjing!

Av jenny - 10 april 2011 11:04

Inte så mycket sol igår faktiskt....Åkte iaf & tvättade Kian, välbehövligt.....Efter det handlade vi till middagen & åkte på gymmet.....Inte mycket folk där på en lördag eftermiddag kan jag säga =)

 

Jag älskar god mat! Igår kockade vi igen, med gott resultat:

 

  frästa grönsaker   parmaskinka lindad runt kyckling, kryddat med mycket svartpeppar & oregano, blev såhär på tallriken    så delade vi på en flaska rosé till....Efterrätten igår blev kladdkaka & bär:

  Yummmii!!!!

 

 

Hyrde 3 filmer igår, hann se en innan john blund kom förbi....Dinner for schmucks:

 

Fantastiskt kul, jag skrattade gott iaf =)

 

 Provade nya acnekrämen inatt också.....Kände mig lite nervös igår när jag la på den tunt, tunt....Kändes redan i morse att den är otroligt uttorkande, så nu måste jag hitta nån riktigt bra återfuktande, men ej fet, dagkräm till fejset....

Hoppas det här blir bra nu snart.....

 

Maken är idag på dagis-städ-dag i ett par timmar & jag njuter av solen på ballis...Kan bli en långpromenad sen också =)

Av jenny - 9 april 2011 10:52

Fredag eftermiddag:

 

             

Balkongpyssel = vår!!

 

Fredag kväll:

 

rosor till maken    & färska kryddor till maten   Helstekt fläskfilé med vitlöksfrästa champinjoner & minisparrisar    & en liten glad sallad till.

Efterrätt ska det ju vara   Gammaldags vaniljglass med blåbär & hallon......

 

Matlagning tillsammans = Kärlek!!

 

Lördag morgon:

 

Har inte hunnit så långt ännu, men ett måste på ledig helg är god frukost!

 

                           Någonting sånt där får starta dagen.....

 

Nu väntar vi på solen, sen tar vi det som det kommer, som det ska vara =)

Tjing!

Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards