Alla inlägg den 8 april 2011

Av jenny - 8 april 2011 08:50

Samtal med läkare igår resulterade i att jag drog öronen åt mig vad det gällde antibiotika-kuren....Det är en lång kur, risk för kraftig ärrbildning om jag inte garanterat kan hålla mig från solen, plus att hon tyckte att jag skulle avvakta och se om p-pillrena hjälper...Började med dom för en vecka sen igen....

 

(Saker & ting i mitt liv känns inte stabilt just nu, jag själv har inte varit stabil på ett tag & i nuläget känns det fel i tajming att skaffa barn... Jag & Thomas har det bara bra, det är andra saker runt omkring som stör....Så därför väntar vi ett tag.)

 

Iaf, åter till acnen....Vår & sommar gör min hud bättre, alltid, och med piller så har det också varit lugnare, så det vi kom fram till var en typ antibiotika-kräm som man använder på natten bara, & på det utsatta ställena.....Provas i 3 veckor & sen återkoppla med läkaren....Håll tummarna nu =)

 

Andra tips var bra mat, inte fet & stark mat, sunt leverne & motion... Frossa hellre i frukt & grönt än att stoppa i sig vitamintillskott....Ok =)

 

Nu går vi vidare....Stressen ska botas med kärlek i helgen, lugn & ro, god mat & träning.....Det är så kul att vi har kommit igång med träning, jag & Mannen....Han får alltid sparka mig ur soffan & iväg på SATS, men väl där så är det ju så skönt att träna!  

     Igår kväll när vi kom hem så duschade vi & myste ner i soffan med fruktsallad....Så gott & inte särskilt onyttigt heller....

 

 

Mitt nya schema på jobbet är kanon, jag försöker släppa så mycket jag kan på mina egna måsten, andra får anstränga sig istället. Bort med självvald stress!

 

Solen gör mig lycklig! Sköna strålar av glädje gör livet enklare i alla lägen.

 

Idag då, nu när jag är långledig till på måndag kväll, hehehe.....Måste påpeka, igen =)  Jag ska handla hem lite käk till kvällen, några blommor till balkongen tror jag, bara utifall man kanske kan fika därute på lördag/söndag ( Om det slutar blåsa vill säga...)  Sånt gör mig också glad!

 

Mycket ledigt, mycket kärlek, bara ta helgen som den kommer....Det är ju helt underbart det!

Önskar er alla en fantastisk helg!!

                                                  Peace & love // J

 

      Bilder från mitten av April i fjol, sol & vår & vad livet är lätt då =)

           

Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards