Alla inlägg under november 2011

Av jenny - 25 november 2011 13:26

Om en månad har julafton varit redan =) Jösses, tiden flyger fram & pengar med den. Julklappar & julpyssel, julfest & julmat. Lilla jul om 15 dagar med familjen i Norrland & imorgon redan är det dags för adventskörsång för Tjejen i kyrkan i Sigtuna.

Maken är fullt fokuserad på sig själv denna helg då han i dagarna tre ska avklara sin jägarexamen, så jag roddar allt runt omkring.

Var iväg på förmiddagen för helgshandling, tanka bilen, komplementera upp till julgåvor & vips så var 2000 spänn borta!

Kylen är full, snacks finns i skafferiet & till mig har jag lyxat till det extra...Eftersom jag ju faktiskt ska gå på adventskörsång, jobb-julbord, dop & Lilla julafton så behöver man ju en liten svart för fest..Denna svarta hade lite extra" jag" på sig så den fick följa hem:

Liten vit spetskant nedtill   & skir spetskrage, så söt tycker jag, mycket nöjd! 

Och så för ett par timmars latande på soffan med tillhörande tupplur innan fredagsmyset drar igång med Taco´s:

  

Nya naglar & nya numret av Yourlife, med min favorit på förstasidan....

Önskar er en fin helg!

Av jenny - 22 november 2011 18:06

Konsten att jobba inom vården är att kunna slå knut på sig själv.

Att stressa livet ur sig men samtidigt le vänligt. Att göra allt man ska normalt hinna med & så lite till på det. Helst i jultider. Det ska pyntas & pysslas, & alla ska vara med!

Idag har vi pysslat inför anhörigkväll imorgon. Klädförsäljning startas med lite glögg & pepparkakor, sen blir det risgrynsgröt & skinksmörgås till det. Julmust naturligtvis eller öl för den som vill.

Vår underbara nattis-tjej Emma ( Jag älskar dina änglavingar!) hade gjort så fint så jag blev nästan tårögd i morse. Alla dukar var bytta, ljusstakarna stod i fönstren, granen var klädd & dörrkransarna hängde på plats. Dagpersonal tog vid med pepparkakshus-bakning & så naturligtvis apelsiner med nejlikor & röda band till fönstren.

 

Mitt i allt blev vi en man kort, så när jag hade hållt mig i 2 timmar var jag tvungen att springa & kissa. Väl där, på plats, så ringer det. I min ficka.

"Plan 3, det är Jenny" följdes av ett gapskratt. Det var vår administratör, annars hade jag aldrig svarat. Hon skrattade hon med när jag berättade om min situation.

Massor med stress har gett mig en härlig migrän som nu ska botas med ett hett bad & tidig sänggående.Men titta så fint det blev idag:

        Lite julkänsla har infunnit sig även utan snön... Några av våra gamla var med & pysslade lite & de får jag ju inte lägga ut på bild, men den här bilden säger det mesta, så här fina 90-åriga händer kan pyssla fram julefrid i mitt hjärta....

  

På det stora hela, en fin dag, fast lite väl stressig.

Hoppas på att tillsammans med boenden & anhöriga imorgon kväll få ännu mer julstämning....

Fridens liljor//J

Av jenny - 21 november 2011 09:03

Nu börjar nedräkningen mot adventsfirande & stora steg mot julen!

Julkartonger ska inventeras & kompletteras, och till helgen lär det bli jul i Lind´s läga. Mysigt tycker jag, även om ingen snö har fallit ännu...

Skansens julmarknad vill jag besöka, samt Steninge slotts jullada. 

     I fjol hade jag redan gjort såhär hemma den 16/11 & när vi passerat advent  hade detta kommit upp....             Jul-mysigt! I love it! Måste genast göra mig klar för en pysseldag!

 

   Tjing!

Av jenny - 20 november 2011 20:35

Superskönt födelsedagsfirande i lördags, med god mat, lite vin, lite yatzy, & Så mycket bättre. Jag är kär i Eva Dahlgren.

  vitlöks-hasselbacks-pära med fläskfilé & whiskeysås = Mums!!

Tidig kvällning, och idag for vi på skjutbanan då maken skulle skjuta skarpt inför jägarexamen. Jag nöjde mig med att provhålla vapnet, sikta & känna på det hela, men jag sköt aldrig. Fegade ur litegranna... Skötte istället själva Älg-körandet.

     

Ett skott på stillastående & ett på rusande älg. Jag tror maken hann skjuta runt 70 skott idag. Det var tur att jag hade hörselkåpor. Jävlar vad det small! Skoj var det iaf & nästa gång kanske jag tuffar till mig & provar att skjuta jag med.

      Lappar överallt om allt =)

En otroligt lugn & skön helg som nu följs av en kort men intensiv arbetsvecka som bjuder både på utbildning, adventskväll för anhöriga på jobbet & massage för mig på torsdag, det sista jag gör innan jag åker hem för långledig helg.

Vi har pratat om Gävle-trip till helgen för lite farmormys för barnen som kommer hit imorgon & kanske en pubkväll för mig & maken. Känns som om jag skulle behöva det. Sitta på en pub & mysa lite... Blir bra det.

Önskar er en skön vecka & lämnar er med Eva....Enjoy!

Av jenny - 19 november 2011 10:04

Fredagen spenderade med mysbyxor på i soffan. Såsom i himlen följdes av 4 bröllop & 1 begravning innan jag slank in i sovrummet & såg en till film innan ögonlocken blev för tunga & jag slocknade. Vaknade inte när maken kom hem i natt efter en kväll med grabbarna i firman....Gåsa-middag hade följts av biljard & tydligen en hel del olika dricka. Han var lite tung i ögonlocken i morse när jag väckte honom för en födelsedagsfrukost.

 

Våran lördagmorgon har börjat såhär ungefär:

brasmys  go´frulle    grattis-blomster

Vidare in till soffhäng med paketöppning & tårta bakelse:

 paket  blåbärsbakelse     Zlatan

En glad, mätt & nöjd 37-åring ligger nu & läser bok, glasögon på & gubbkeps bredvid, grattis gubben min, Love you!

 

Får se vad resten av dagen bjuder på, morgondagen tror jag iaf kommer innehålla ett par timmar på skjutbanan. Maken tar ju jägarexamen & jag ska också få prova skjuta skarpt, spännande värre!

Hoppas ni får en mysig helg också!

Av jenny - 15 november 2011 15:07

Att få sitta bredvid en människa som känner mig utan & innan, att få fnissa, prata, älta & lösa världsliga problem. Att få shoppa tillsammans, luncha, promenera & njuta av en fin dag. Att få äta god mat, dricka gott vin, spela gamla låtar från förr & spontandansa i vardagsrummet. Att känna trygghet, enkelhet & tacksamhet för att man har en sån människa i sitt liv. Kanske inte på nära håll, kanske inte så ofta, men när det händer så sjunger min själ.

Tack Maria för ett härligt dygn med dig, det gjorde mig gott!

Idag är det 15:e november & på min balkong har jag grönt & fint. Jag njuter av denna långa fina höst. Känner glädje.

 

Av jenny - 14 november 2011 09:33

Äntligen måndag!!

Jobbhelgen gick bra, tandvärken har lagt sig & humöret är på topp! Utvilad, solen skiner & idag kommer Majsan hit för tjejmys! Vi ska laga god mat, dricka gott vin & bara prata, prata & prata, & fnissa lite....

Så nu ska jag hämta ut paket på Coop, samt åka på färska blåmusslor-jakt & städa lite efter barnveckan innan kl 13, då jag ska vara i Uppsala & plocka upp Bönan.

Tjing!

Ps. Hoppas ni fick en fin fars-dag igår, jag tror min make blev nöjd med uppvaktningen 7.30 igår då barnen smög in med en presentpåse fylld med paket till pappa, skoj skoj. Ett av paketen kom från den härliga nätbutiken http://www.lovetogive.se    Kolla in den inför julklappsbestyren, finns massor & åter massor av olika fina presenter. Ds.


Av jenny - 11 november 2011 18:31

Lite så känns det ikväll....Är så supertrött & sönderstressad i kroppen & skulle verkligen behöva sova ett par dagar, dessutom har jag ont i huvudet från tandrackarn igen, men inte då....Jag ska jobba lördag & söndag, 7.30-20.00 båda dagarna....Åker hemifrån 06.45 & landar åter 20.45Kul liv. Bläääääääääääääääää!

Längtar till tjejmys på måndag till tisdag ( se tidigare inlägg..) & sen verkar det som om jag tar med hela familjen hem till Sundsvall helgen 9-11/12 för lilla jul med syrrans familj & dop för Sara & Henriks yngsta solstråle...Kan ju inte missa ett tillfälle då alla nyblivna småbarnsmammor samlas på ett & samma ställe! Gosigt & härligt med bebisarna  

Nu blir det fredagsmys innan tidig läggning...Trevlig helg till er andra iaf!

 

Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards