Alla inlägg under oktober 2011

Av jenny - 31 oktober 2011 09:13

Sista kvällen med barnen innan moder-vecka så tog vi & pysslade lite igen....Allhelgona & Halloween står för dörren vilket resulterar i en pumpa-urgröpning till lykta på balkongen, resultatet blev såhär:

  

Både barnen & jag är nöjd med resultatet!

Gårdagens besök på Steninge slott var ju härligt också...Köpte med oss hem marmelad & te, & i morse blev det bakning till frukost:

      Krusgubb var det inte rabarbergubb =)

Mumsig frukost i magen & nu ska jag innan jobbet 13-20 ikväll, hinna med en presentrunda....Vissa datum närmar sig....

Så en härlig dag önskar jag er!

  

Av jenny - 30 oktober 2011 15:37

Vilken härlig helg! Vilken härlig dag! Jag är glad att jag inte stressade hem till Norrland i helgen utan stannade hemma med make & barn & bara va tillsammans...Mys med farmor/svärmor blev det ju också, då hon kom hit igår & stannade till i dag.Barnen njöt av att få rå om henne & det gjorde vi med. Innan hon for hem idag så åkte vi allihopa till Steninge slottspark en stund för lite frisk luft.

Himla fint, även om inte solen sken idag                              bus & lek i lövhögarna     & i de ihåliga träden      

 

  ........Man kan klicka på de små bilderna för större varianter.....

Igår tittade vi ju också på starten av Så mycket bättre...Äntligen här igen, härligt program. Jag fick gåshud av det här:

Fantastiska Eva! Tårarna brände bakom ögonlocken....Så fint!

Nu är det lite soffvila innan middagsbestyr som ska ge oss potatisgratäng, kyckling i ugnen & kantarellstuvning, och till kvällsfika ska vi baka scones till det te & de marmelader vi köpte på Steninge slotts handelsbod....Körsbärste & hallonmarmelad med choklad & rabarbergubbe ( rabarber & jordgubbar)

Sista kvällen med kidsen innan vi lämnar över till mamma-vecka imorgon igen...Tiden rusar fram...Som Lilleman sa " Snart kommer ju tomten, då det är jul snart"  Ja, sista oktober imorgon.....

Trevlig söndag på er alla!

Av jenny - 25 oktober 2011 14:44

Har köpt en present till mig själv som jag måste visa upp, eller iaf pusha för..

Alla har väl vid det här laget hört talas om en författare som heter Paulo Coelho.  Alkemisten är väl den mest kända boken kanske, men alla hans böcker är väldigt vägledande om man säger så....Man får upp ögonen för ett annat tänkande & det tror jag alltid är bra.

Att vrida & vända på saker & ting...Tankar får ändra riktning så att säga...

I mitt väldiga tillfälliga kaos behövs det nu. Så från & med  Januari kan jag använda min nya kalender som heter Ögonblick 2012 att skriva lite i...Tankar, drömmar, ideér...Planer för framtiden...Tacksamhet för vad dagen gett mig kanske...Det blir ytterligare ett sätt för mig att stanna upp & reflektera över mitt liv, mina beslut & mina känslor.. Så innan jag får börja använda & bläddra fram & tillbaka i denna ögonkaramell så ligger den på mitt nattduksbord, som en påminnelse om kommande förändring.

  

underbara färger                  & motiv...

  

Så köptips alltså, julklapp kanske, till dig själv eller någonannan du vet skulle uppskatta en vackert yttre & ännu vackrare inre.

Jag köpte min på ICA faktiskt, den lyste upp hela bokavdelningen & ropade  " Du vill ha mig! Du behöver mig!"

Ja,absolut!

Av jenny - 24 oktober 2011 18:35

Jag är ju barnsligt förtjust i Takida! Har hållt i sig sen den sommaren då vi spelade deras Give in to me på repeat, jag & syrran som just då delade lägenhet & livet var bara enkelt. Många partyn & härliga sommarnätter & den underbara låten som ledsång/ allsång/ vaggvisa..... Deras skivor snurrar allt som oftast i bilen & volymen är HÖG när jag sitter ensam och rockar mellan Märsta & Uppsala & tillbaka igen. År har passerat, livet har gått upp & ner & upp igen.Takida har fortsatt att leverera hit efter hit.

Det här är en av de nya, fina:

Och så har vi ju den här som måste höras med HÖG volym....Gåshud!!

Otroligt duktiga pojkar från härliga Norrland....Halleluja!

Av jenny - 24 oktober 2011 14:00

Underbara, fantastiskt sköna, lata, inte-göra-nånting-alls-dag som följer efter dessa lååånga jobbhelger!

Eftersom jag ändå var tvungen att blöta håret i morse då jag hade somnat med blött hår igårkväll & därför såg ut därefter, så passade jag på att slänga i en hårfärgning....Lóreals Casting Chocolate....

Täcker de grå håren åtminstone ett par veckor.

De är många nu. Och starka. De grå otäckingarna som sakta men säkert avslöjar min verkliga ålder.

En ny vikarie gissade mig på 25 år, pluspoäng på första dagen, men de gråkommer snart att vara fler än de mörkbruna & då ser jag inte ut som 25 längre...Då kanske det ger mig 10 år plus istället för minus......Oy vey...

För 3 år sedan lyssnade jag på den här låten ofta, & även idag ger den mig en känsla av lust. Glädje. Fniss i magen.Leende

  Lustig man. Lustig låt. Lustigt leende.

Idag kör jag naket. Utan make-up. Utan hårfix & dutt ( förutom färgningen då...) Mysbrallor på, linne utan BH, raggsockor.

Skönt så in i vassen. Befriande. Ledigt på riktigt.

 

Måste kolla upplägget för en eventuell hemresa till helgen också...Längtar efter vänner & familj.

Av jenny - 21 oktober 2011 13:17

Idag var jag följe åt maken som skulle opereras på Huddinge akademiska & efteråt inte skulle köra bil. Han fick nämligen en supp i röven med typ Stesolid, lugnande, & sen en helvetes massa bedövning lagom till OP. Gick fort & jag fick tjuvkika på ingreppet då jag ska göra ungefär detsamma om en månad...Längtar verkligen efter suppen....Not!!

OP gick bra & nu ligger han & dreglar i soffan....Inga värktabletter förutom Alvedon & Ipren, så det lär bli en gnällig make när bedövningen släpper...Sist hade han nämligen starka smärtstillande (Citodon) vid tandvärken, & jag tog en halva av honom då jag ju hade värk samtidigt ( typiskt) & jag somnade av med ett leende...På en halv? Och han tuggade 2 i stöten & kände knappt nån effekt....Och nu ska han använda Alvedon & Ipren....Jojo...Blir kul.

 

Jag har handlat fredagsmys-mat lite annorlunda idag...Till honom:

Nyponsoppa, youghurt, cola...Finns också juice & kaffe....Ägg till omelett...

Till mig:

En stor påse dillchips till kvällen, ungsgratinerade parmesan-baguetter till middagen som faktiskt blir en kyckling & champinjonsoppa ( så han kan ju dricka buljongen om han vill...)

Jag ska sedan jobba resten av helgen, så idag är typ den enda dagen för mys-i-soffan, sen blir det bara jobba-äta-sova resten av lördagen & söndagen...

 

Jag tvivlar liksom på att upplägget blir någe annorlunda när det är min tur att OP:as, då vi har barnen då & det lär bli både god mat & godis den fredagen & jag lär inte äta då...

Livet är orättvist, eller hur?

 

I övrigt skiner solen idag, & det lättar mitt humör något, men jag mår inte bra... Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är, men det är massor som snurrar i mitt huvud nu....

Hoppas att helgens jobbande, får mig så trött att jag inte orkar grubbla...Borde inte vara nåt problem, brukar vara så...

Jag stoppar det i ryggsäcken ännu en gång & skjuter det på framtiden...

Den där ryggsäcken drar mig allt mer bakåt ,i en båge liksom, av tyngden på allt grubbel jag har stoppat däri....Snart släpar min hårtofs bakom mig när jag går...Limbo hey!

 

Trevlig helg på er!

Av jenny - 20 oktober 2011 19:52

...ner som en pannkaka.....Usch va fort det svänger ibland...Humöret är i botten.

Orkar inte prata om det, drar bara täcket över huvudet & hoppas det går över snart....Kan vara PMS... Kan vara mörkret...Kan vara saknad....

Varken liv, lust eller längtan enligt Lind idag.

 

Av jenny - 19 oktober 2011 18:38

Gräsänka ikväll igen...Fixar god mat & kör på en favorit i repris:

            

strimlade grönsaker samt nudlar & ugnstekt lax med täcke av sweetchillisås & parmesan...

  Receptet finner du i ett det här blogginlägget. 

Idag utökade jag grönsakerna med röd lök & sockerärtor, mycket smaskigt!

Hjärtat mitt har jobbat över 2 kvällar i rad & ikväll är det företagsmiddag med öl-provning, det är tufft att ha eget företag.....Ska eventuellt hämta senare, då öl & bilkörning rimmar illa.....Jag är skyldig en hämtning sedan jag tog en vinkväll med Pernilla häromför-ett-tag-sen...Blev lite rund under fötterna så att säga, orkade inte med att tågluffa hem i 45 min.

Är nu ledig i 2 dagar innan min jobbhelg, ska sova, slappa & meditera tror jag....

Axlarna sitter fast uppe vid öronen igen & huvudvärken är dagligen...Stress är ju skitbra det.

En vacker dag vaknar jag & är död.

 

Var förresten på föreläsning idag, Makt & omsorg, väldigt intressant...Skulle önska att alla gick på den....Det är svårt att föra vidare en aha-upplevelse...Mycket att tänka på.

Fast många gånger, flera exempel, kände jag att vi är så mycket bättre än "de där andra boendena" & det var skönt...Vi ligger i framkant måste jag säga, när det gäller personcentrerad omvårdnad & självbestämmande....Tyvärr brister det ibland vad gäller att se till individens vilja kontra rutiner & måste-hinnas-med-sysslor, men vi är bara människor & man kan alltid bli bättre och utvecklas ska man göra hela livet.

 

Nu blir det kaffe på det här....

Trevlig kväll!

Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards