Alla inlägg den 9 oktober 2011

Av jenny - 9 oktober 2011 19:22

Kameran på axeln, fokus på nya platser, nya synvinklar....

Första stoppet:

    En alle´som jag har passerat många gånger & alltid tänk att jag vill fota....Strax efter den kommer en kyrka som gett mig samma dragning, där hittade jag dessa motiv:

        Söta kissen satt där på muren & var så kelsjuk, saknar att ha en kisse ibland...

Därifrån åkte vi till Skarholmens båthamn:

  & där seglade man fortfarande...Men det blåsta svinkalla vindar! Huga!

Sista fotona är från ett område som heter Ytternäs, där vi kollat hus en gång, fint där:

    Härliga kontraster på träden va..? Livet & döden.....

En härlig biltur med fina bilder i minnet & i datorn....Lunch i Uppsala & sen det här:

Vackra filmklipp av vacker natur  & rå norrländsk brutalitet a la Kjell Sundvall. Helt ok.

Nu blir det ett bad att värma mig med, sen tidig kväll...Min måndagkväll på jobbet blev måndagmorgon efter ett byte med trött kollega som ringde idag. Helt ok det med.

Imorgon kommer kidsen & vi laddar för ännu en ledig helg, då i familjens tecken...

Hej på er!

Av jenny - 9 oktober 2011 11:50

....innan jag tar med mig make & kamera & åker ut i det fina söndagsvädret.

Fredagsmys = hämtpizza & vin.

Lördagsmys = spatsera i Sigtuna, en sväng på höstmarknag på Steninge slott & sen det bästa:

sparris är ett måste  & så sallad     &  baguetter som gratinerats med parmesanost & vitlöksmör

  Yummie - supergott!

  & så hittade vi det goda vinet från restaurangbesöket i Sundsvall sist, då betalade vi 370 kronor för en flaska att dela på, nu betalade vi 99 kr på Bolaget, skillnad det....

 

Jättegott italienskt rött, prova vettja!

Kvällen bjöd på paltkoma, ost & kex, & film, Thor, rätt bra faktiskt. 1o timmars sömn senare, en härlig brunch till frukost & nu tar vi en tur i söndagsmyset...

Tjing!

Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards