Alla inlägg den 11 oktober 2011

Av jenny - 11 oktober 2011 20:19

Jag brukade älska att få sitta med Ellos katalogen i knäet & bläddra sida till sida i det där tunna, glansiga papperet som man måste blöta fingret lite med tungan för att få tag på ordentligt...Varje skolstart & varje skolslut...Inför höst & inför sommar. Då var det dags att beställa hem nya kläder. Mamma började alltid bläddra i den tjocka bibeln...Vek liksom hörnen i nederkant om hon hittade nånting särskilt intressant...Bläddrade vidare & började sedan om....Jämförde olika jumprar, modellerna liksom...Mätte ibland midjemått & beninnerlängd...

Bestämde sig senare för en av varje modell, fast i olika färger...Säsongens färger...

Jag älskade väntan på paketen sen...Tog typ 2 månader innan det kom. Hela kvällen gick åt att modella för varandra, prova allt i olika kombinationer, för allt kunde ju kombineras också.

Lyxen att få gå till skolan i en helt ny outfit. Känslan. Minnet.

Nuförtiden sitter jag vid datorn & bläddrar....Jag ströbeställer, oftast när jag får erbjudanden om 40 eller 50%  eller om det är fraktfritt.....Jag kan klicka i express, så paketet är hos mig om 48 timmar... Jag behöver inte blöta fingret ens.

Men känslan är samma. När paketet kommit. Förväntan när man öppnar, hoppet att det som ligger i kartongen/påsen är sådär perfekt som jag vill att det ska vara....

Idag kom den här ( bild från Ellos)

  & den var verkligen perfekt! Doften av nytt skinn!

Jag går nu & väntar på nästa paket....Samma förväntan, mindre hopp dock...

  Känns svårare med skor, men jag provar iaf......Gammal pjäxa typ....Fiiin!

Känns som om de kommer passa perfekt till min höstkappa...

  men också vinterjackan    Min  fina Ralph...

Jag    shopping!    

Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards