Alla inlägg den 13 oktober 2011

Av jenny - 13 oktober 2011 19:22

Så här blev middagen idag, iaf förrätten:

Toscansk tomatsoppa med räkor & basilika samt krutonger..... I ugnen gratinerades åter igen baguetter med parmesanost & vitlökssmör, en favorit helt enkelt....

                          

  Soppan är helt enkelt bara Keldas milda tomatsoppa som fått lite mer innehåll, så gott!

Våfflorna blev det ingen bild på tyvärr, men våfflor är ju  alltid våfflor, grädde & bär till gör det hela väldigt göttigt & mättande, barnen är nöjda ( & så även jag =)

                      & titta här så fin den blev tänd, mitt nya loppisfynd:

  Mys-pys!

Av jenny - 13 oktober 2011 16:08

Den frågan fick jag idag av en nyfiken liten dam på jobbet.

Det är grejjen med gamla människor....Dom liksom bara frågar rakt ut om de undrar nåt. Det kanske är ifall att de råkar dö nästa dag som dom genast hasplar ur sig det första som far genom huvudet, såde inte har missat nåt liksom....

Svaret kom av sig självt:

"Näe, jag är bara gla´i god mat!"

Jag är inte överviktig direkt....72 kilo till 1.75 cm... Har jag för små bröst eller för stor mage då? Ja, vet inte jag..Gillar ju mina bröst som dom är & jag kommer nog inte förvärra min ryggvärk pga framtunghet....Magen då? Ja, jag har väl inte direkt rutor på magen, men jag ser fortfarande mina tår när jag står upp & ser nedåt....

Om jag blir gammal så ska jag göra detsamma, ställa frågor rakt ut bara. Längtar tills man når den åldern då det inte längre förnärmar någon med raka puckar liksom....

I övrigt då? Jo, ett snabbt besök på loppis triggade fantastin & detta blev det:

    Man kan klicka för större bild...

Små vita virkade dukar, ett fint glasfat, en ljusmanschett runt ett vackert snapsglas som ska få ett värmeljus i magen....En  eller rättare sagt 4 sådana till jobbet blev det. Till matsalsborden där våra kunder äter frukost, lunch & middag & ställer dumma frågor.

  En (ännu en...) ljuslykta till höstmyset, perfekt!!

& så en judodräkt   inte till mig dock, utan till Lilleman i familjen som börjat på knatte-judo....

      dessa söta kom hem igår.....    

& pryder vårat köksfönster som bjuder på höstig utsikt, häromdagen med frost...

 Nu är det dax att börja med maten...Toscansk tomatsoppa med basilika & färska räkor, parmesanbröd i ugn & till barnen blir det våfflor med bär & grädde....Kan bli en flaska rött ikväll...Är nu 3-dagars-ledig från jobbet, härliga helg!!

Bilder kan dyka upp senare på matfrossan eller "gravid-magen" kanske...Vem vet?

Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards