Direktlänk till inlägg 21 oktober 2011

Suppar & sånt...

Av jenny - 21 oktober 2011 13:17

Idag var jag följe åt maken som skulle opereras på Huddinge akademiska & efteråt inte skulle köra bil. Han fick nämligen en supp i röven med typ Stesolid, lugnande, & sen en helvetes massa bedövning lagom till OP. Gick fort & jag fick tjuvkika på ingreppet då jag ska göra ungefär detsamma om en månad...Längtar verkligen efter suppen....Not!!

OP gick bra & nu ligger han & dreglar i soffan....Inga värktabletter förutom Alvedon & Ipren, så det lär bli en gnällig make när bedövningen släpper...Sist hade han nämligen starka smärtstillande (Citodon) vid tandvärken, & jag tog en halva av honom då jag ju hade värk samtidigt ( typiskt) & jag somnade av med ett leende...På en halv? Och han tuggade 2 i stöten & kände knappt nån effekt....Och nu ska han använda Alvedon & Ipren....Jojo...Blir kul.

 

Jag har handlat fredagsmys-mat lite annorlunda idag...Till honom:

Nyponsoppa, youghurt, cola...Finns också juice & kaffe....Ägg till omelett...

Till mig:

En stor påse dillchips till kvällen, ungsgratinerade parmesan-baguetter till middagen som faktiskt blir en kyckling & champinjonsoppa ( så han kan ju dricka buljongen om han vill...)

Jag ska sedan jobba resten av helgen, så idag är typ den enda dagen för mys-i-soffan, sen blir det bara jobba-äta-sova resten av lördagen & söndagen...

 

Jag tvivlar liksom på att upplägget blir någe annorlunda när det är min tur att OP:as, då vi har barnen då & det lär bli både god mat & godis den fredagen & jag lär inte äta då...

Livet är orättvist, eller hur?

 

I övrigt skiner solen idag, & det lättar mitt humör något, men jag mår inte bra... Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är, men det är massor som snurrar i mitt huvud nu....

Hoppas att helgens jobbande, får mig så trött att jag inte orkar grubbla...Borde inte vara nåt problem, brukar vara så...

Jag stoppar det i ryggsäcken ännu en gång & skjuter det på framtiden...

Den där ryggsäcken drar mig allt mer bakåt ,i en båge liksom, av tyngden på allt grubbel jag har stoppat däri....Snart släpar min hårtofs bakom mig när jag går...Limbo hey!

 

Trevlig helg på er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jenny - 2 februari 2016 19:17

Här i Trollebo avrundades  2015 med korvgrillarlunch och vedstapling med kidesn innan de åkte till sin mor för firande i stan. Vi fortsatte kvällen med god mat och lugn och ro, här råder raketförbud pga hästgårdarna omkring oss, såå skönt!      ...

Av jenny - 30 december 2015 17:56

Dags att summera detta år, det bästa året på länge. Och nu handlar det här om mitt år, inte Sveriges år, vilket inte var lika kul. Januari: Spenderade mesta delen av januari ett hav av flyttkartonger, men belöningen kom sista helgen i januari, då...

Av jenny - 17 december 2015 13:05

Ingen fälld älg i helgen heller...Vår lilla sessa gjorde nog sitt jobb, men lyckan uteblev.       Mina små darlings    Fick iaf massor med kvalitetstid med min favoritmänniska, syster yster     Och Farsan som var noga med att det sku...

Av jenny - 8 december 2015 20:08

Sen sist har jag hunnit med att julpynta hela huset, och maken fixade utebelysning.         Älskar att vi har vårat eget paradis på landet, ett eget hus med egen flaggstång att julpynta...Jag nyper mig fortfarande i armen ibland..Äntligen ha...

Av jenny - 24 november 2015 21:46

Från de trevande orden " skulle kanske skaffa en egen jakthund" till " hon heter Karro" gick svinfort! Sitter på fredagen och käkar middag, dricker lite vin och diskuterar för och nackdelar med valp vs unghund, i vårat fall hade vi precis fått ett ...

Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards