Direktlänk till inlägg 25 oktober 2011

Fina ord var dag

Av jenny - 25 oktober 2011 14:44

Har köpt en present till mig själv som jag måste visa upp, eller iaf pusha för..

Alla har väl vid det här laget hört talas om en författare som heter Paulo Coelho.  Alkemisten är väl den mest kända boken kanske, men alla hans böcker är väldigt vägledande om man säger så....Man får upp ögonen för ett annat tänkande & det tror jag alltid är bra.

Att vrida & vända på saker & ting...Tankar får ändra riktning så att säga...

I mitt väldiga tillfälliga kaos behövs det nu. Så från & med  Januari kan jag använda min nya kalender som heter Ögonblick 2012 att skriva lite i...Tankar, drömmar, ideér...Planer för framtiden...Tacksamhet för vad dagen gett mig kanske...Det blir ytterligare ett sätt för mig att stanna upp & reflektera över mitt liv, mina beslut & mina känslor.. Så innan jag får börja använda & bläddra fram & tillbaka i denna ögonkaramell så ligger den på mitt nattduksbord, som en påminnelse om kommande förändring.

  

underbara färger                  & motiv...

  

Så köptips alltså, julklapp kanske, till dig själv eller någonannan du vet skulle uppskatta en vackert yttre & ännu vackrare inre.

Jag köpte min på ICA faktiskt, den lyste upp hela bokavdelningen & ropade  " Du vill ha mig! Du behöver mig!"

Ja,absolut!

 
 
Lisa

Lisa

26 oktober 2011 14:18

Oj, den boken skall jag bara ha! ;)

http://www.brajulklappstips.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jenny - 2 februari 2016 19:17

Här i Trollebo avrundades  2015 med korvgrillarlunch och vedstapling med kidesn innan de åkte till sin mor för firande i stan. Vi fortsatte kvällen med god mat och lugn och ro, här råder raketförbud pga hästgårdarna omkring oss, såå skönt!      ...

Av jenny - 30 december 2015 17:56

Dags att summera detta år, det bästa året på länge. Och nu handlar det här om mitt år, inte Sveriges år, vilket inte var lika kul. Januari: Spenderade mesta delen av januari ett hav av flyttkartonger, men belöningen kom sista helgen i januari, då...

Av jenny - 17 december 2015 13:05

Ingen fälld älg i helgen heller...Vår lilla sessa gjorde nog sitt jobb, men lyckan uteblev.       Mina små darlings    Fick iaf massor med kvalitetstid med min favoritmänniska, syster yster     Och Farsan som var noga med att det sku...

Av jenny - 8 december 2015 20:08

Sen sist har jag hunnit med att julpynta hela huset, och maken fixade utebelysning.         Älskar att vi har vårat eget paradis på landet, ett eget hus med egen flaggstång att julpynta...Jag nyper mig fortfarande i armen ibland..Äntligen ha...

Av jenny - 24 november 2015 21:46

Från de trevande orden " skulle kanske skaffa en egen jakthund" till " hon heter Karro" gick svinfort! Sitter på fredagen och käkar middag, dricker lite vin och diskuterar för och nackdelar med valp vs unghund, i vårat fall hade vi precis fått ett ...

Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards