Direktlänk till inlägg 28 mars 2012

Jenny <3 loppisfynd

Av jenny - 28 mars 2012 17:01

Jag bara älskar det! Traska runt mellan hyllorna, känna på sakerna, fundera på vem som haft de förut, och till vad...Ett silverfat från någon, ett par olika flaskor från någon annan. En liten vas kanske? LP-skivbackarna är bäst. Gamla godingar som lyssnats på vid olika tillfällen...Boney M på fest, Mozart till ett glas vin, nedsjunken i favoritfåtöljen med en god bok...Många fynd finns det.

Ett par ordentligt urdiskade fynd blev en smart & chic bordsdekoration idag:

    

Användbara saker, soja, socker, salt och sugrör.

      Dukat bord.

Jenny <3 Elvis.....Sedan forever.....& always.....  Inte minre än 3 LP´s idag, originalpriset var ju faktiskt också rätt billigt....    Mera rasp i högtalarna, underbart!

Och för bara en femma får jag kloka ord av en klok man, alltid ett fynd med vishet:

  

Måste ju visa ett av helgens fynd också, en kofta/sjal/poncho, till bröllopet:

  Dålig bild som kan klickas upp lite större ( ignorera mysbrallorna...)

  Sovrummet fick lite färg på väggen, dekaler från IKEA.....Piggade upp lite.

  Denna lilla bubbliga dryck ska ingå i prsentkorgen som tas med till de nygifta på lördag....

Någon som har provat denna?

  

Skulle vara gott enligt hon på Bolaget, och skulle även klara lite lagring...För bröllopsdagen nästa år tänkte jag....

Peace & love // J

 
 
Anna

Anna

28 mars 2012 18:56

Ah, precis den julskivan med Elvis hade vi hemma när jag var ung.
Hm, lät ju lite...ja typ som om jag är hundra nu eller nåt :-)
Ha en fin helg!

http://pingolina.wordpress.com

jenny

28 mars 2012 21:10

hahaha, Anna...Vi närmar oss faktiskt 100 =) Trevlig helg till dig/er med, även om du måste slita lite på jobbet ett par timmar...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jenny - 2 februari 2016 19:17

Här i Trollebo avrundades  2015 med korvgrillarlunch och vedstapling med kidesn innan de åkte till sin mor för firande i stan. Vi fortsatte kvällen med god mat och lugn och ro, här råder raketförbud pga hästgårdarna omkring oss, såå skönt!      ...

Av jenny - 30 december 2015 17:56

Dags att summera detta år, det bästa året på länge. Och nu handlar det här om mitt år, inte Sveriges år, vilket inte var lika kul. Januari: Spenderade mesta delen av januari ett hav av flyttkartonger, men belöningen kom sista helgen i januari, då...

Av jenny - 17 december 2015 13:05

Ingen fälld älg i helgen heller...Vår lilla sessa gjorde nog sitt jobb, men lyckan uteblev.       Mina små darlings    Fick iaf massor med kvalitetstid med min favoritmänniska, syster yster     Och Farsan som var noga med att det sku...

Av jenny - 8 december 2015 20:08

Sen sist har jag hunnit med att julpynta hela huset, och maken fixade utebelysning.         Älskar att vi har vårat eget paradis på landet, ett eget hus med egen flaggstång att julpynta...Jag nyper mig fortfarande i armen ibland..Äntligen ha...

Av jenny - 24 november 2015 21:46

Från de trevande orden " skulle kanske skaffa en egen jakthund" till " hon heter Karro" gick svinfort! Sitter på fredagen och käkar middag, dricker lite vin och diskuterar för och nackdelar med valp vs unghund, i vårat fall hade vi precis fått ett ...

Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards