Alla inlägg under juni 2014

Av jenny - 28 juni 2014 18:29

Äntligen ledig helg tillsammans med maken, utan planer & utan barnen...
Ja, jag känner så.
Det är lyxigt att vara barnledig varannan helg, med bara tid för varandra.
Fast jag började med en tjejtorsdag med Pernilla... Blev lite snack & mycket sushi <3 Love sushi <3

När fredagen så kom då bjöd jag ut min man på middag ( fast det slutade med att han betalade, bästa bjudningen det :)
Vi tog tåget till Uppsala o käkade på Olearys...

Blev även bowling:

Mysigt!
Idag har vi shoppat, varit på auktion, druckit drinkar, lagar god middag & nu landat i soffan...
Maken klistrad vid fotboll vm på tv, o jag med luren klistrad i handen :)

Frukostdrinkar :)

Shopping, nytt att gymma i...

Laga-mat-drinkar...

Go'middag och sen hänga-i-soffan-med-rödtjut & smågodis:

Just det... Lite loppis har jag också hunnit med såklart...
Har sprayat 2 av sakerna svarta idag... Återkommer med resultat...

Nyaste skivan gick varm vid matlagningen iaf...

Frankie boy....
En trevligare lördag måste jag säga..

Av jenny - 25 juni 2014 15:48

Älskar att pyssla & bristen på sol & värme ger mig massor med tid till just det!
Dagens loppisfynd:

Schyssta träpjucks & ett side board:

Lite färg & kärlek, ljus & blommor <3

Den här gamla brödburken har använts till just bröd, sen hårpryttlar & scarves och sist gamla ramar o böcker... Nu ville den göra någonting nytt, förändra sig lite & fick bli en hylla:

Nu ska jag laga Fajitas till min man!

Av jenny - 22 juni 2014 22:25

Ibland kommer det fort! Suget att pyssla nånting :)
Idag kom det efter en dusch, nyss hemkommen från midsommarfirande i Sundsvall...
Nåja, hittade ett projekt, som snurrat i tankarna & satte fart...
Såhär blev det:
Hade loppisfyndat ett datorn-i-knäet-bord som var praktiskt men inte snyggt...

Tog isär det....

... Och förädlade det, med tyg som legat ett tag samt en vacker silver bricka som brukar balanseras i sängen på helgerna när frukost intas där...

Massor med lim senare står den nu på torktid, och jag hoppas kunna inviga den imorgon bitti :)

Av jenny - 21 juni 2014 14:15

Torsdagkväll myste vi

Fredags morgon myste vi mer

I stallet där syrran har hästen inledde vi midsommarafton

Så vackert där!
Sen åkte vi hem för frukost & uppvaktning då jag & hjärtat firade 5 års förlovning

Sen for vi till moster för Familjefirande!
Oj, så roligt med lekar & hysteriska skratt!

Vi mumsade hallonremmar...

Och så lite scoutfylla...

Hysteriskt roligt!
Spik-i-stubbe-snabbast...

Och så kikar-fotboll..

Massor med skratt, bus & familj <3
Jag älskar er allihop!

Tack för en fin midsommarafton!

Av jenny - 19 juni 2014 13:59

Om en timme sådär åker vi norrut, allihopa, mot syrran i Sundsvall!
Imorgon ska vi ses typ hela la Familia, hemma hos moster Solveig.
5-kamp & grillning, bästa sällskapet & vin... Kan det bli bättre?
Dont think so!
Vi åker söderut igen först på söndag, så vi får se vad mer helgen bjuder på.
Önskar er en fin helg, allihopa!

Av jenny - 18 juni 2014 22:22

Yes, i can!
Har stått i väntelista på en scholl elektrisk fotfil, och idag fick jag den!
Woopi, vilken härlig dag!
Jag har filat mig själv 2 gånger & maken en gång...

Ganska lätt tryck och lätt filande, så man får ta det i omgångar om man har grova problemfötter..
Så skönt att slippa sitta och gnugga med fotfilen och få kramp både här & där... Eller stå i duschen och halka medans balsamet rinner ned i ögonen... Torrt & snabbt, sen lite mjukgörande kräm på det..
Lite lack & man har nya fötter!
Min man fick samma behandling, medan han tittade på fotboll...
Han fick inte välja färg:

Av jenny - 18 juni 2014 20:42

Skulle bara kolla gamla hårfärger & frisyrer, och det blev 2 bildkollage som sen blev 10....
Här är dom:
Olika frisyr, färg & form, samma pose:

Sen blev det fina stunder med fina människor:

Och då halkade jag in på kärleken:

Familjen:

Som blev till känslor:

& längtan:

Som blev livslust:

I både dryck & mat:

Som avslutades med humor:

Bilder ur mitt liv, saker och människor, humor & glädje, sorg & saknad...
Håll till godo :)

Av jenny - 18 juni 2014 07:48

Börjar vänja mig vid färgen nu... Slingor i håret ger mig en mjukare framtoning överlag, men dessutom blir jag blekare i mina färger! Märkligt. Borde man inte bli starkare i färgerna? Det mörka håret borde ju bleka ner en liksom... Eller det kanske ramar in o framhäver då?
Jaja, hursomhaver...

Lite mera rouge & läppar kanske?

For runt o shoppade igår! 4 loppisar & 1IKEA senare var jag nöjd...

Tavla 40kr på loppis...påminde mig om Norge på nåt vis... Vackra färger!

Sideboard bredvid soffan, loppis 75kr... Perfekt med datorn på den undre hyllan också!
Jordglob är tidigare älskat loppisfynd, men flaskorna & vasen som blev ljuslykta är "nya" fynd, 10kr st..

Och på IKEA fann jag på fynd, 30% off, en svart, stor kohud! Köpte direkt! Fick bli från sluta-röka-kontot, en gåva till mig (oss såklart ) som jag länge sneglat på!

Gillar känslan i vårat vardagsrum!
En mycket bra dag!
Idag däremot blir det städ & tvättstuga :( Har sjukt mycket tvätt, och bor längst upp utan hiss... Min rygg brukar ta stryk dessa dagar...
Jaja....
Imorgon åker vi norrut, återkommer om det!
Tjing!

Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards