Direktlänk till inlägg 18 februari 2015

Trollebo

Av jenny - 18 februari 2015 17:05

Ja, så fick vi nycklarna!

 

Känslan var obeskrivlig! Att med nycklarna i handen åka och hämta upp barnen och för första gången tillsammans kliva in i vårat alldeles egna hus...

Vi fick hjälp samma dag att börja flytta, så vi sov där redan på fredagnatt.

Syrran med familj kom och hjälpte oss, och vi invigde jacuzzin på altanen tillsammans på kvällen.

Morgonen efter vaknade jag halv sju...Smög upp och in i köket, tände lite ljus och njöt av den första morgonen...

 

Vi hade så fin hjälp av många på lördagen så flytten var snabbt avklarad, så även pysslandet.

Med tanke på att detta har varit allt i mina tankar under tre månader så hade jag ju redan planerat var allt skulle vara, vilka gardiner som skulle upp vart och hur känslan skulle bli....Och det blev det, på ca 3 dagar.

     

Syhörna i tvättstugan, läshörnan i gillestugan och spa-badet finns på nedre plan, så även en lilltoalett med lite konst(igt) på väggarna...Blandade loppisfynd!

 

Sovrum

 

vardagsrum

       

Älghornen kom upp häromdagen först och jst nu sitter jag i gungstolen bredvid kaminen och bloggar....

 

Köket är ju härligt

  'Och så även våra nya familjemedlemmar, katterna Findus Och Nemo

 

Gårdshuset har blivit inrett i lite mer somriga färger och en romantisk känsla av pasteller.....

   

Perfekt för våra tillfälliga hyresgäster, kära kusin Joel och hans jobbarkompis Linus som vecko-sliter i sthlm och ville ha boende!

Kanske inte så manlig inredning, men jaja   

 

Ja, vi har alltså hunnit bo här i 2 och en halv vecka, vi har hunnit med att fira vår 5:e bröllopsdag med lite bubblor i bubblet...

   

Barnen har bott här en hel vecka, de bor ju varannan, och de hann då med både bio, bubbling och övernattning med vänner, så kul att de äntligen kan få sträcka ut sig också!

Både jag och Thomas är hemma i soffläge idag då vi tävlar i febertoppar och vem som kan hosta upp lungorna först, eller snyta ut hela hjärnan. Vi har drabbats av en horribel influensa, längesen vi var såhär dåliga...

Tur att man hade hunnit storhandla frys och kyl innan, för vi kommer inte utanför dörren alltså!

Huga huga....

Jamen dåså, det första inlägget från Trollebo, nu är det bara att fortsätta dokumentera härifrån.

Längtar efter våren och att få se vad som döljer sig under snön, i våran trädgård....

Fridens liljor!

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jenny - 2 februari 2016 19:17

Här i Trollebo avrundades  2015 med korvgrillarlunch och vedstapling med kidesn innan de åkte till sin mor för firande i stan. Vi fortsatte kvällen med god mat och lugn och ro, här råder raketförbud pga hästgårdarna omkring oss, såå skönt!      ...

Av jenny - 30 december 2015 17:56

Dags att summera detta år, det bästa året på länge. Och nu handlar det här om mitt år, inte Sveriges år, vilket inte var lika kul. Januari: Spenderade mesta delen av januari ett hav av flyttkartonger, men belöningen kom sista helgen i januari, då...

Av jenny - 17 december 2015 13:05

Ingen fälld älg i helgen heller...Vår lilla sessa gjorde nog sitt jobb, men lyckan uteblev.       Mina små darlings    Fick iaf massor med kvalitetstid med min favoritmänniska, syster yster     Och Farsan som var noga med att det sku...

Av jenny - 8 december 2015 20:08

Sen sist har jag hunnit med att julpynta hela huset, och maken fixade utebelysning.         Älskar att vi har vårat eget paradis på landet, ett eget hus med egen flaggstång att julpynta...Jag nyper mig fortfarande i armen ibland..Äntligen ha...

Av jenny - 24 november 2015 21:46

Från de trevande orden " skulle kanske skaffa en egen jakthund" till " hon heter Karro" gick svinfort! Sitter på fredagen och käkar middag, dricker lite vin och diskuterar för och nackdelar med valp vs unghund, i vårat fall hade vi precis fått ett ...

Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards