Alla inlägg under februari 2010

Av jenny - 28 februari 2010 14:31

Oj......Gårdagen var en enda stor överraskning.....Vart ska jag börja....

 

Vi kom till syrran i fredags vid halv åtta på kvällen....Fick fantastiskt god mat & ananaspaj...Några glas vin & nån öl senare åkte vi in på stan & mötte upp kussan Anna & hennes Mattias....En drink på Bishops sen in på Memento....Där träffade vi bla  en gammal kollega till mig som vi partajde med, mycket skoj...

 

Vaknade lördag morgon och åkte på Birsta för lite shopping och lunch....Handlade en skitsnygg skinnjacka på Bikbok och en storskjorta & ett flätat skärp på Gina.....Darlingen köpte 3 tröjor på Jack& Jones......

 

Nöjda med dagen åkte vi hem till syrran igen....Där väntar farsan & hans fru som bara dök förbi för att säga hej....Står i köket & pratar med syrran då en bil stannar utanför...Kommer kusse Terese & hennes Henke, =) Skoj skoj!

 

Därefter rullar ännu en bil fram, därur kommer kusse Anna, Mattias, kusse Tommy, kusse Joel & kusse Sigge.....Jaha, ok? Vad är det som händer?

 

Nästa bil innehåller mostrar, 2 stycken, Anita & Solveig med respektive och däri kommer även min lillebror, min stora fina, vuxna lillebror på 10 år!

Då stortjöt jag och inser att i hemlighet så har min syster dragit ihop hela familjen för en fest för att fira vår vigsel.....Fina fina syster!

 

Linda & Andreas representerar kompissidan på festen, och hade med sig fina presenter, dels från hennes föräldrar & syster + man fick vi ett presentkort på Cervera, underbara människor som i alla tider har uppvaktat mig så fint på födelsedagar, skickat julkort & blommor och herregud, vilka fina människor...

 

Sen fick vi av våra underbara vänner ett stort bidrag till semesterkassan.....Att göra nåt speciellt för, om inte på bröllopsresan så en annan gång vi vill unna oss nåt särskilt...Det enda kravet var att vi skulle dokumentera det väl och dela med oss av upplevelsen och det gör vi ju såå gärna =)

 

Blommor, vin, poesi & fina ord fick vi från Familjen....Och ett stort presentkort på spa Södra berget att utnyttja när vi vill skämma bort oss själva lite =)

 

Vi är såå tacksamma och glada för denna fina surprise, att få träffa alla samtidigt, och de fina presenterna...Jag grät om & om igen igår.... av lycka =)

Ett super-jättestort tack så otroligt mycket till er alla från oss:

 

Inge-Britt & Jörgen

Camilla & Micke

  

Linda & Andreas

Anna & Fredrik

Sara & Henrik

Pernilla & Micke

Maria & Per

Lisette & Magnus

Ulrika

  

Linda & Thomas, Michelle & Linn

Anita & Hans, & Sigurd

Anna & Mattias

Terese & Henrik

Solveig, Mormor & Tommy

Per-Arne & Anton

Janne & Yvonne

Sandra & Alex

  

Ni är de finaste jag vet, och vi är otroligt glada att ni finns i våra liv, tack!!


          Jag återkommer hemifrån med foton från kvällen    


Nu blir det slappning innan nåt skoj ikväll, kanske att det blir bio faktiskt....

Stor kram från oss båda!!

 

Av jenny - 25 februari 2010 22:04

Om allt går som det ska, så åker vi norrut klockan 15.00 imorgon.....

Längtar!!!

Ha en underbar helg!

Av jenny - 25 februari 2010 10:20

Håller tummarna så hårt det går att vi håller oss kry...Det går förkylningar & kräksjuka till höger & vänsterså jag är lite nervös......jag MÅSTE få åka hem imorgon! Längtar som fan, & vill inte bli sjuk nu....Dessutom nästa helg åker vi ju flyg till Gran Canaria =) Tjohoo!

 

Så här ser min lilla datahörna ut förresten:  

Här sitter jag & pular med Facebook, bloggar & fixar & trixar med foton.....

 

Nu har jag direktlänkat vårat Youtube-klipp härifrån också...Under min presentation finns länken som värmer mitt hjärta om & om igen   

 

Han har bytt namn nu också, ännu bara på Facebook, men efter bröllopsresan så byter han....Min man, min make, Thomas Lind    I love you!!! 

 

Finns en reklam jag älskar nu, hittade ingen länk men ni har nog alla sett den.....Herr Nezeril-reklamen med Susanne Reuter...Underbar människa!

 

Ni får den här klassikern istället:


Ha en fantastisk torsdag!

Av jenny - 24 februari 2010 09:24


Detta är en bild ur en fransk anti-rök-kampanj....Ja, effektiv kan man säga....

Sug på den här, rökare!


I övrigt, ännu ingen kräksjuka här, men tydligen så får vi mer snö på fredag, så det känns som om  vår resa hemöver är lite motarbetad just nu.....hmmm...


Ska hinna med lite tvätt innan jobbet idag och kanske skriva pack-listan ( ja, jag gör alltid en pack-lista så jag inte glömmer nåt...)


Oh, önskelista: En ny dator, tack!

  

En röd kanske...? Om det går att ordna så vore jag glad....

Min är gammal, trög & trist...Dessutom enorm.....

Skulle kolla in Vampire diaries på tv6 play, och det bara hackar heeeela tiden!! Har försökt att uppdatera spelare & sånt, men det blir inte bättre.....suck...


Så, nu har jag varit lite ytlig & vill-ha-ig.....

Ha en bra dag!

Av jenny - 23 februari 2010 11:05

Såg på The wolfman igår på bio, mycket bra, den får 5 popcorn av 5 på skrämseltaktik & 4 av 5  på det stora hela.....Fantastiska skådisar, Anthony Hopkins & benicio Del Toro gjorde hela filmen toppen, se den!

 

Fick idag av Pernilla 2 stycken klipp med Tobbe i en annan del av köping:

Här bjuder jag på ett av dom:

 

Underbar människa!

Nu blir det städ innan jobbkväll...

Tjena!

Av jenny - 22 februari 2010 14:30

Har spenderat dagen med kameran:

           


Ikväll blir det bio i Kista, återkommer med betyg på The Wolfman

 

Tjena!

Av jenny - 22 februari 2010 10:13

Usch...Jag läste precis allas bloggar & genom min kusin Theres sida så halkade jag in på en sida som berörde mig djupt, väldigt djupt.. Jag har länkat henne härifrån nu, Loo....En otroligt stark kvinna som jag kände på en gång att jag ville följa i livet & kampen mot döden...Hon kämpar mot denna fruktansvärda sjukdom som så många drabbas av....Ibland kan jag tänka: det är inte en fråga om OM man får cancer, det är snarare frågan om vilken sort? Jag håller alla tummar & tår att just denna tjej lyckas bli fri.....

 

I övrigt så var det en tanke som slog mig igår, när jag huttrande tog en cigg efter jobbet ( ja, jag vet, jag hade ju slutat rökt...jag röker ca 1 cigg/dag och jag Får det faktiskt, jag är ju inte gravid ännu....)

 

Här klagar vi Svenssons över den stränga vinterns kyla & snömängd, när de flesta faktiskt längtar efter snöiga skidbackar & afterski, bastubad i fjällstugan, skridsko-skola & hockeyrinkar för barnen, längskidåkning ( och nu i OS-tider så ska ju alla bli proffs...) osv....Vi vill ju ha det här ( inte jag dock....Gillar inte kyla...Inte stark värme heller....jag är väldigt lagom jag...)

 

Men...tanken som slog mig var, Alla dessa stackars hemlösa.....Vart tar de skydd i dessa tider? Hur överlever dom liksom?

Vi Svenssons, vi har ju bilar att ta till våra jobb, eller tåg eller buss om vi är ekonomiska...Om vi jobbar utomhus så ingår ju varma yrkeskläder...Hemma klagar man när lägenheten inte har mer än 22 grader & tänder då en liten brasa eller massa värmeljus...Alternativt tar ett hett bad & gosar in sig i varma filtar i soffan framför favoritprogrammen på tv:n....

 

Jag vet att jag alltid har sagt att innan man verkligen blir hemlös så har man massor med hjälp att tillgå om man tar emot den & väljer att kämpa för livet....Men, i verkligheten så är det ju faktiskt väldigt många som har av olika anledningar valt att hellre bli hemlös...Att måsta leva utan jobb, varma bad i lagomt tempererad lägenhet, utan fjällstugans bastubad & afterski....

Hur har dom det idag?

Av jenny - 20 februari 2010 23:25

Har precis gjort om min blogg lite, både till utseende men jag vill också ändra mitt innehåll lite....Har bestämt mig för att leva mer med kameran.....Älskar ju att fota så nu har jag lagt till en kategori som heter Life through a lens....I den är tanken att jag ska lägga ut lite foto-pulande, så det vore ju trevligt med feedback senare... Finns numera även en gästbok där man kan lämna sina avtryck om man bara vill säga hej till mig =)

Hope you like it!

Pees & löv   

Ps. har även döpt om bloggen till Fru Lind & livet, då den tidigare titeln falnat lite ( En vilsen norrlänning i storstan) Vad tycks? Ds.

 

 Längtan till våren....       

Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards