Alla inlägg under februari 2010

Av jenny - 20 februari 2010 22:55

Dessa vackra rosor kom häromdagen från svärmor i Gävle:


Tack så mycket!  

Av jenny - 19 februari 2010 19:35

Jobbar denna helg, & nästa ska vi upp till Sundsvall & helgen därpå:

Playa del Inglés - here we come!

 Söta drinkar     Sköna bad

Åh, va vi ska njuta, en hel veckas lyxande... suck....snart.....


Av jenny - 17 februari 2010 08:38

Jag är ledig idag, innan jobbhelg, men kunde inte sova längre än till 8....Så nu sitter jag här & skriver ut foton på vigseln till vårat familjealbum, och tänkte passa på att slänga in några blomsterkort:

Våra vittnen kom med en meter röd ros      Konserverad att hålla forever & ever.....

Från underbara Linda & Andreas i Sundsvall kom:    Ett blombud med denna fina, fina bukett    

 

Och så blev jag uppvaktad på jobbet också, vi fick en underbar ram till bröllopskorten & en vacker krukblomma:  

Tack snälla gulliga!

 

Nu när vigselsmusslandet är över har vi börjat se fram emot vår bröllopsresa, vi längtar som bara den! Ska bli såå nice med sol & lite värme =)

Men innan dess kommer vi nog att ta en sväng hem till Norrland också, saknar min syster & vill känna på hennes stora mage innan bäbisen kommer ut =)

 

Jag fick (på jobbet ) igår besked om att jag INTE är gravid denna gång, då jag efter ett toabesök insåg att jag har väldigt dålig koll på min menstruationscykel...men jodå, 25 dagar sedan var det så det var dax.... Bra ändå, att få det nu & inte utomlands, och då kan man ju dessutom ta ett glas vin till maten eller en kvällsdrink i solen...  

Det blir bäbis när det blir, vi har ingen stress...

 

Funderar dessutom på att bygga hus istället för att köpa ett ruckel för 3 mille...

Jaja, tankar, tankar....


Oj, dett korta inlägg blev rätt långt, nu blir det frukost, sen ska jag inviga min dvd - gympa -  hehehehe     Bättre hemmagympa än inget alls!

 

Tjing!

Av jenny - 15 februari 2010 17:41

Ja. så var det nu....Vi har i hemlighet planerat våran vigsel utan familj & närmaste vänner....Första planen var utomlands-vigsel, men det var krångligt...nästa plan var på Arlanda innan flyget går, men det var för tidigt, så det sista alternativet blev det, Alla hjärtans dag i ett rådhus....Och så blev det, Sigtuna rådhus.....

Man kanske undrar varför man väljer att gifta sig utan vänner & familj?

Det är enkelt, vi kommer från 2 olika städer & bor i en 3:e stad nu...vart skulle vigseln ske? I Gävle med hans närmaste? I Sundsvall med mina närmaste? Eller i Stockholm där vi bor? Hur vi än hade valt så hade det exkluderat några.....Dessutom gifte vi oss för våran skull, inte för att spendera massa pengar på en fest med prestationsångest....Vi vill helt enkelt vara gift innan vi blir gravida igen  & som förättaren sa " Nu lever ni inte i synd längre"  

 

Den underbara middagen åt vi på Farbror Blå, på  lilla torget,bredvid Rådhuset.

 

Alla hjärtans meny

Förrätt:

Kräftskagentoast med citronsirap

 

Varmrätt:

Kalvytterfilé med potatisterrin,getostcremé, rostade morötter samt rödvinssås

 

Dessert:

Chokladmousse med jordgubbar

 

Yuuummmiieeee!!!!! Proppmätta efteråt =)

 

Ja, eftersom vi är så blygsamma så la vi ut videon på Youtube & Facebook:

Och såhär blev vårat bröllopsfoto:

Herr & fru Lind                


Jag hoppas att ni andra också hade en fantastisk dag igår, jag är nöjd!    

Tjing!

Av jenny - 14 februari 2010 09:59

  Idag är det äntligen Alla hjärtans dag  

Jag och mitt hjärta fyller denna dag med så mycket kärlek vi bara kan.

Denna dag blir väldigt speciell i våra minnen.....

 

  

Peace & love

Av jenny - 12 februari 2010 19:41

Så firar vi in en lååång ledig skön helg...3 dagar med mys, lite målning & huskoll på söndag...Planerar inköp från taxfreen & drömmer oss bort till vår annalkande semester....Hinner nog med ett parti yatzy också...

Jag älskar våra lediga helger!!

Hoppas ni har det gott i helgen & glöm inte att uppvakta kärleken på söndag   

Tjing!

Av jenny - 9 februari 2010 12:40

Håller ju på med operation sommarljus, jag slingar håret i lagom takt för en fräsch sommarlook 2010....Såhär går det hittills:

   mörkt brunt, nästan svart i topparna....

   blev lite ljusare mörkbrunt med kolaslingor.....

   blev ljusbrunt med kola+ljusa slingor...

Så idag nyss hemkommen från frissan ser det ut såhär, up close:

    I´m getting there =)

 

Jag har ingen ambition att bli bimbo-blond, men mot våren känns det fräscht att bli lite ljusare och dessutom måste jag roa mig med nåt medans håret är på utväxt, tänkte ju få lite längd på det nu....

 

Ja, det var det...Nu ska jag åka på Lidl & handla lite...det är fantastiskt vad mycket billigare det kan bli för veckokassen där, sist handlade jag hem 3 stora kassar för en veckomeny med 4 i familjen, blev under 500 spänn...Det blir det ju bara man går in genom dörrarna på Coop....

Ska dessutom handla storpack med småkakor till jobbet, de är less på vetelängder, våra tanter & farbröder   

 

Vi hörs!

 

Ps. Vi fick tax-free katalogen idag, ikväll ska det bläddras =)  Ds.

Av jenny - 5 februari 2010 10:31

En sån dag är det idag...Ledig & tvättstuga....Sen blir det jobb i 3 dagar, har jobbhelg alltså...Urrk....

Inte ett dugg sugen denna gång...Vill vara hemma istället...

Men men...Var på enhetsledningsmöte igår, med chef & legitimerad personal inklusive vår administratör & så vi kvalitetsombud då förståss...Ett givande möte som bl a  talade om att vi snart får en vårdhund  på vår arbetsplats vilket känns jätteskoj =)

Han, Bosse,(hunden alltså...) kommer på remiss från sjuksköterskorna, coolt va?

 

Jag drömde i natt om ett fantastiskt hus, som var vårat....Jag vill desperat hitta vårt drömhem snart!! Jag vill ha en tomt, gräs mellan tårna & ett trädgårdsland.... Jag vill ha ett hus att långsamt förädla till vårt slott....Men men....Vi letar vidare.

 

Vi har ju iaf vår resa att se fram emot, om 1 månad flyger vi till Gran Canaria, åh längtar som fan!!  Trött på vinterkläder nu    Brrrr!

 

Nu ska jag ta en dusch & kickstarta dagen!

Tjena!

Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards