Alla inlägg under november 2010

Av jenny - 30 november 2010 13:52

Oj va tiden går!! Förra veckan fullkomligt flög iväg....Jobb i massor med adventsfika för anhöriga, ungarna här, städa, pynta, pyssla...Nu är det iaf advent här och barnen längtar efter sina chokladkalendrar redan =)


     Vardagsrum är i år vitt & blått till jul

Hallen fick lite lila färg       och i köket kör vi på vitt & guld     Myys! Sovrummet går i vitt & rött men ville inte fastna på bild...Barnens rum är ett totalt kaos med prylar som ska rensas innan jul & nya leksaker, men det hör väl till i ett barnrum =)

 

Jobbar kvällar 3 st nu, sen en halv dag & sen bilar vi hemåt igen! Syrran fyller stora 30 år på torsdag så fredag är det planerad tjejkväll med spa & singstar och lördag är det hemmafest hos syrran med resten av Familjen och vänner..

Ska bli såå kul och att planera är nästan lika skoj det....

 

Blir foton & skvaller efter helgen...

 

I övrigt har en liten fågel viskat i mitt öra att ännu en av vännerna är gravid!! Oj så skoj det är! En liten babyboom på gång..Några är redan & andra jobbar på graviditeten, härligt!

 

Nu ska jag hänga tvätt innan det är dax att slänga på sig ett ansikte & åka och jobba...Ha en underbar dag!

Tjing!

Av jenny - 22 november 2010 10:13

Det blev en hemresa!  Fredag efter jobbet kommer hjärtat hem & säger åt mig att packa väskan...Sagt & gjort ( på en kvart....) och sen drog vi iväg....Mörkt & tröttsamt är det ju att köra på kvällen, men vi tog det lugnt & var framme vid halv elva på kvällen....

 

Helgen har rusat förbi...Lördag hann vi med att se Michelle spela innebandy, vi hann med Birsta & sen middag & hockey med syrran...En sväng in till kusin Anna & Mattias där vi även hann träffa Tommy & Mia, Joel & lill-Tommy....Söndag innan hemfärd hann vi med kaffe med Fredde & Emma, och en titt på Alex & Sandra´s nya lilla Charlie & såklart vilde-bill Ludwig....

Mest av allt i helgen har vi passat på att mysa med Valtis, världens sötaste Valtis   Älskade go-unge!              Starka ben som vill stå & gå mycket nu...Drar sig upp överallt, mot väggar, bord, ben =)

 

Svängde in i Gävle till svärmor för att hämta upp bröllopspresent ( bättre sent än aldrig, stod det på kortet..)    Vi fick en kaffemaskin som vi önskat oss, så i skrivande stund sippar jag på en espresso =)

nescafe  dolce gusto    


Tack & tack och välkomna på kalas på lördag med mat & kaffe & tårta    

 

Några bilder från min mobil, gamla men aktuella:

 parken på baksidan   


Och härliga  maken som fyllde 36 i fredags    Love   

Av jenny - 18 november 2010 18:31

Jag har inte många intressen som är sådär fantastiska & extraordinära, men nåt jag gillar är att njuta av god mat & så gillar jag att fotografera....

 

Därav dyker det ibland upp lite bilder på föda här på min blogg.....Vissa har dagens outfit, jag bjuder er på dagens middag:

 

   ruccolasallad, tomater, mozarella & olika salami, prosciutto & serranoskinka...Lägg till färsk pasta, soltorkade tomater, svarta oliver, nygräddade baguetter med pesto på....mmmm    


Så jäkla gott & super enkelt, happy me! Efterrätt till kaffet blir glass med cookiedough....mm-mm-mmmmmm.....


Så morgondagens matlåda ser ut såhär     Ingen glass dock =)



I övrigt imorgon så fyller maken 36 år, och det ska firas förståss...Vad det blir då det har vi inte riktigt pratat ihop oss om....Kanske hemresa, kanske hemma-mys, kanske hemligt...Bara att vi är lediga i helgen är ju guld värt...


Trevlig torsdagkväll på er!


Tjing tjing


Ps. Förresten en liten grattishälsning till söta Peppe som fyller 34 år idag, stort grattis gumman!!      Ds.

Av jenny - 17 november 2010 19:42

Ibland har man lust att skämma bort sig själv, ibland har man lust att skämma bort någon annan...En söt & relativt nyfödd liten webshop som jag precis har länkat till från min sida är lovetogive.se

Där hittar man massa mys som man både vill ha själv & ge bort till andra....Titta in vettja!

Av jenny - 16 november 2010 17:19

Lediga dagar spenderas bäst med att pyssla, så även idag.....Jul-suget har satt in så för att stoppa mig själv från att "go wild & christmassy" så har jag iaf vinterbonat lite =) Förberett inför julen kan man säga.... I köket ser det ut såhär idag:

 

     Mina "julgardiner" blev bara piffade från vanliga vita linnegardiner till pimpade med julpynt från Indiska     Min tråkiga vita kökslampa fick pålimmat sig en franskant & blev lite skojjigare     

   Dagens loppisfynd blev en lysande & spelande kyrka, som man ju faktiskt hade som barn, nostalgi när den plingar Heliga natt!


I vardagsrummet har jag pimpat en tavla faktiskt...En IKEA tavla som hängt i köket förut hamnade härinne & kändes trist...Så lite nytt tyg nålades fast som bas & sen limmades en värlsdkarta fast & dekorerades sen med rep runt om, såhär:

          och resultatet:

Så mycket mysigare & roligare     Jag är sämst på geografi & kan nu smygtitta så fort jag undrar över nåt =) Man blir vis av att pyssla!

Som vanligt kan man klicka upp bilderna....


Nu väntar jag hem maken för middag & så har vi tvättstuga...Ikväll ska jag äta pepparkakor med ädelost på & dricka julmust, är man ledig så är man unnt att gotta lite...Imorgon jobb 7-17 igen,,,suck...Snart helg & en ledig sådan också =)Jippi!

Tjing!

Av jenny - 12 november 2010 09:11

Sitter & surfar Aftonbladet till morgonkaffet...Hamnar in på Klick-sidorna och dagens look....

   med texten "alltid lika snygga Malin Åkerman"


Men hur tänkte dom nu? Hon ser ut som ett skelett! Bara ett par klick därifrån har dom en artikel om hur svårt det är för dagens ungdom att hålla mager-idealet!


Skämmes tamejfan!!

Det här en snygg brud tycker jag, kunde dock vara lite rundare i formerna men hon rockar ändå    Katy Perry = sexig puma!

Skulle vilja ha hennes hårlängd...lagom sådär....Funderar på extensions igen, fast bara lite =) Får väl se framöver....


Har tv4 på i bakgrunden & plötsligt hör jag:

" Good morning winelovers!"

Otäcka, läskiga Bengt Frithiofson ska bedöma helgens viner, brrrrr, rysning!


Nu ska jag på balkongen & hytta med näven åt de byggjobbare som väckte mig halv 8 på min lediga dag...

Tjing!

Av jenny - 8 november 2010 18:05

Drog till Gävle i fredags efter jobbet....Fick låna svärmors lägenhet över helgen, så på fredagen gick vi ut & käkade med T´s bror & flickvän, en lugn & mysig kväll &  hemma i god tid....God tid för att sova ut gott på lördagen.....

 

   landat i soffan....          


Lördag morgon hade vi planen klar, hotellfrukost!!

Hotell Winn Clarion fick besök av oss....   mmmm, så gott!


Efter frukost tog vi en shoppingrunda & älsklingen köpte en ny vinterjacka till mig i tidig julklapp     Tack snälla hjärtat mitt! Love it   


På eftermiddagen träffade vi Jens igen och promenerade till Läkerol arena för hockey, Brynäs mot Frölunda...Skoj att man trots ointresse blir så med i matchen..Hejjade på & skrek, klappade händer & sjöng ramsor.....hehehe....


Skojjigast är det iaf i baren, där vi drog några shots & bira & tokade oss...

       Bröderna i action =)


Middag på Cheers, sen tidig hemgång, och söndagen bjöd på lunch med bror & flickvän innan hemfärd....Mycket mysig & rolig helg..


Nu stundar en familjevecka med barnen som kom idag, jobb hela veckan lång & husmanskost, mysigt det med =)

Ha de, Tjing!

Av jenny - 2 november 2010 13:52

Gjorde tok-god middag igår, helstekt fläskfilé fylld med en röra på chevré, persilja & honung, med ugnstekta potatisar & hemmagjord rödvinssås.....


Älsklingen överraskade med champagne, och vår 2-årsdag blev en supermysig kväll med god mat & presenter & kärlek    

       Bästa maken =)

     supergod middag för 2

& fina presenter, jag fick ett halsband från Rock by sweden & Darling fick ett armband från Fossil...  

Kvällen myste vidare med lite rödvin & Yatzy    Myyys!    


Perfekt firande på en måndag =)

Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards