Alla inlägg under oktober 2010

Av jenny - 31 oktober 2010 16:22

Fick en utmaning idag....En beautiful blogger award av Elin Falkdahl

            

Meningen är att jag ska skriva 7 intressanta saker om mig....huhum, here we go:


1. Det första jag gör när jag vaknar är att kyssa kärleken...


2. Det jag längtar efter mest i livet är lugn & ro, alltid....


3. Det jag önskar att jag kunde göra mer är att lyssna till mitt inre....


4. Det som gnager mig är osäkerhet, för ofta om mycket....


5. Det som glädjer mig är att få ge trygghet & omtanke till andra i mitt jobb...


6. Det som saknas mig är min mamma...


7. Det sista jag gör varje dag är att känna tacksamhet till mitt liv, hur det än har varit, hur underbart det är nu & hur jag & min make planerar resten av det    


Ok, det var min uppgift, nu till eran....

Regler: Kopiera in bilden och länka till den du fått den av. Ge Awarden till 7 andra bloggare....


Mina uttänkta offer som får lätta på mystikens dimmor blir:

Linda N

Monica

Emma A

Majsan

Terese

Helene

Cissi B


Lycka till mina vänner!

Tjing!

Av jenny - 27 oktober 2010 09:09

Jag fick skvaller igår...Hemifrån....En av mina äldsta vänner ska ha barn!!    

Jag är liiite avis, naturligtvis, men mest bara superglad för deras skull...Mest för hennes skull....Om jag varit den man trodde aldrig skulle skaffa barn, så är hon den som alltid velat ha barn....Och nu ska hon det =)  O Happy days!

 

            Jag längtar tills vi plussar igen....

 

Hon jag fick skvaller av är också lite sugen och de ska väl också köra på nu...Och det är bra det! Man vet aldrig hur lång tid det kan ta eller om det går åt skogen.

 

Hejja på kära vänner, ligg i nu...Många bebisar ska det bli =)

   Babysteps mot vuxenlivet...



I morse fick jag kliva upp tidigt för att lämna bilen på service, så idag tarjag nog tåget till ett köpcentrum nära mig....Har ett mission...


På måndag firar vi 2 år tillsammans     Måste hitta nåt fint till min man idag, för sen jobbar jag tills på söndagkväll...


Ha en skön dag!

Av jenny - 25 oktober 2010 08:48

Nån gång mellan frukost & lunch i lördags så började vi prata om vad helgen skulle innehålla...När lunchen var uppäten var det bestämt.

 

Så vi packade en väska, hoppade in i bilen & drog norrut, ända hem till Sundsvall.


Vi kände för att umgås med folk, och bilen parkerades utanför Anna & Mattias hus i stan, och stod där tills igår kväll vid sju då vi åkte hem igen...

Det blev en kort helg, med mycket innehåll ändå =) Party på lördagkväll med kusiner & vänner & på söndag trillade det in folk hela dagen, syrran, moster....

Kul att få träffa alla, fast jag var sjukt bakis & hade rå fylle ångest....Hatar när spriten ska ut ur kroppen igen...Usch.....


Nu blir det lugnt ett tag...Nästa planerade party är ju när syrran firar 30 årsdagen, vilket blir första helgen i december, så då brassar vi upp igen =)

Tack för helgen   

Av jenny - 23 oktober 2010 09:50

Ledig helg ska firas med god frukost...Det fixar maken:

   medans kaffet bryggs fixar han dessa   

   Mums!

Så ska en lördags-frukost se ut =)


Vad mer helgen ska bjuda på vet vi inte ännu, men gårdagskvällen bjöd iaf på mys med god mat, några glas rött & massor med ljus & värme....

   Lill-brasan ...


Önskar er en skön helg!

Tjing!

Av jenny - 21 oktober 2010 20:02

Köpte lite böcker från Adlibris häromdagen, idag kunde jag hämta mitt paket på ICA =)

 

En bok av Mia & Klara, en sluta-röka-bok, en bok om barns förklaringar om saker & ting av Mark Levengood & Unni Lindell & så Mark´s nya cd-bok  Och jag läste att det var omöjligt att leva lycklig förutan dig.

 

Har skrattat gott ikväll, legat i soffan med ett förnöjt leende & lyssnat på Mark´s underbara finska dialekt & hans sköna sätt att analysera det mesta.

Jag skulle vilja ha en egen Mark....Att fika med ibland, att lyssna på när jag behöver le lite extra...Att ge mig nya sätt att se på världen....Nu har jag det. I min stereo =)

Memento vivere - glöm inte bort att du lever.

 

Barns tankar om hur saker & ting är, är nåt jag alltid älskat. Har mången gång stått och smygläst bakom en hylla på Bokia tills jag fnissat så tårarna sprutat & folk tittade på mig som vore jag galen.... Ett par gånger har jag köpt såna böcker att ge bort som gåva till goda vänner med samma humor.

 

"Min mammas mormor levde på dinosaurerna & filosofernas tid. Min mormor är lite yngre. Hon hade aldrig sett en banan innan hon fyllde tjugotre."

                    Roseanna 7 år

 

"Jesus hade många lärjungar. Bland annat de 3 musketörerna."

                  Per 7 år

 

"På Sveriges nationaldag släpper de ut kungen från Skansen. Han vinkar till människorna & tycker det är roligt att få se sig omkring."

                Lissie 6 år

 

"Kineser äter med pinnar. De vet inte vad kniv & gaffel är. Om de ska mörda någon så gör de det med en pinne."

                          Johannes 8 år

 

Ja, underbara böcker gör höstmörkret lite ljusare, och vad än bättre är, så ser jag fram emot en ledig helg med Kärleken min =)

 

Tjing!

Av jenny - 17 oktober 2010 18:38

Har verkligen jobbat järnet idag! Kanon-kollegor med samma entusiasm & fart så det gick som en dans =)

 

Har pysslat & gjort om lite i matsalen, för en bättre arbetsmiljö & en mysigare gemenskap under måltiderna för våra boende, blev toppen!

 

På eftermiddagen fick en händig kollega med gröna fingrar tid att sätta om våra balkongpelargoner så nu pryder dom våra fönster vid matborden istället.

Tänk va lite sånt gör skillnad...Avskyr de där plastblommorna som står överallt & bara är ful och just plastig. In med det äkta & själavärmande ombonade    


En härlig jobbsöndag & bara måndag kvar att jobba innan jag får en skön ledig dag!

 

Kom hem till kladdkake-bak dirigerat av maken & de 2 mindre bagarna....De 2 mindre hade lika mycket choklad på hakan som i formen, men de var stolta & kakan blev jättegod...Maken bakade 1 till mina arbetskamrater också, så måndagen blir lite lyxigare imorgon på fika-kvarten =)

 

Nu blir det soffläge...

Tjing!

Av jenny - 16 oktober 2010 20:04

... har satt ett datum för rökstopp igen...Misslyckades ju efter sista missfallet igen....Vuxen-nappen behövdes tyvärr  & jag föll för svagheten...

 

Nu är det ju som så att jag redan försöker tänka på vad jag stoppar i mig för att främja en bra miljö för ett frö att fastna i, käkar Folsyra efter tips om det, undviker Ipren & Magnecyl vid huvudvärk, försöker stressa mindre osv...

 

Så det känns dumt att börja med nikotinplåster eller tuggummi för att hjälpa mot röksug..Då byter jag ju bara ut en form av gift mot ett annat...

Så, tips tack!

Bra tips behöver jag, och pepp...Igen =) Jag vet, jag är en svag varelse, men jag är bara mänsklig....

 

Nu vill jag ju lyckas denna gång, både med rökningen för gott & med graviditeten...

Längtar efter alla krämpor & lyckorus som jag bara fått föraningar om hittills.

Det är dags nu    


Av jenny - 16 oktober 2010 19:44

....det är precis vad jag haft idag....Verkligen alltså, inte en pain in the ass utan en riktig vagel i ögat...Höger öga...Skavde som fan....

Klöste bort den så nu hoppas jag att den inte återkommer större än nånsin..

Obehagligt.


I övrigt så har jag jobbat, och sen unnade jag mig mat från kinakrogen 4 små rätter...Sushi till förrätt, mums!!

Nu blir det chips & Dansfeber, sen tror jag att jag ska se en nyinköpt gammal klassiker i sovrummet, Dödlig puls med Kiefer & Julia, mycket bra rulle =)

Tjing!

Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards