Direktlänk till inlägg 16 oktober 2010

jo just det...

Av jenny - 16 oktober 2010 20:04

... har satt ett datum för rökstopp igen...Misslyckades ju efter sista missfallet igen....Vuxen-nappen behövdes tyvärr  & jag föll för svagheten...

 

Nu är det ju som så att jag redan försöker tänka på vad jag stoppar i mig för att främja en bra miljö för ett frö att fastna i, käkar Folsyra efter tips om det, undviker Ipren & Magnecyl vid huvudvärk, försöker stressa mindre osv...

 

Så det känns dumt att börja med nikotinplåster eller tuggummi för att hjälpa mot röksug..Då byter jag ju bara ut en form av gift mot ett annat...

Så, tips tack!

Bra tips behöver jag, och pepp...Igen =) Jag vet, jag är en svag varelse, men jag är bara mänsklig....

 

Nu vill jag ju lyckas denna gång, både med rökningen för gott & med graviditeten...

Längtar efter alla krämpor & lyckorus som jag bara fått föraningar om hittills.

Det är dags nu    


 
 
terese mattson

terese mattson

16 oktober 2010 20:49

Prova läs, "Äntligen ickerökare, det enkla sättet att sluta" av Allen Carr. Jag behövde inte läsa ut hela boken! Nu har jag varit helt rökfri sen 23 augusti 2008! =) Vet hur jäkla tufft det är i början, ofta fick jag paniktanken "ska jag ALDRIG mer ta ett bloss!! =) Idag känner jag på djupet att det är så skönt att slippa ta ett bloss.
Jag är friiii! =)
Du kommer att klara det! Lycka till!
Kram kram

http://teresemattson.bloggplatsen.se

jenny

17 oktober 2010 18:37

tack gumman, ska kolla upp den =) Kram

 
Ingen bild

MP

17 oktober 2010 18:52

Som gammal kampsportare kan jag bara rekomendera att bli riktigt jävla förbannad. Alltså så där jävla tokarg och känna att nu jävlar är det jag som bestämmer och inte ciggisarna eller något sug. Liksom ta kommandot över kroppen och livet.
Sedan så tänkte jag själv när jag slutade att för varje steg jag tar utan cigg så får jag liiiite bättre kondis och snart orkar jag hur mycket som helst...
vet inte om det är till någon hjälp men... ja.. what ever... jag säger lycka till och jag tror stenhårt på att du klarar det!

jenny

18 oktober 2010 21:04

Tack alla söta för tips & tanke-bensin =) Jag ska ge mig fan på det denna gång!
Nu får det fan räcka....20 års tid har jag rökt nu....20 år av vana ska brytas, känns motigt & tungt, men det ska fan gå =) Kram på er

 
Ingen bild

Maria

17 oktober 2010 19:27

Har egentligen inga bra tips, när jag slutade så bestämde jag bara mig att nu får det vara nog.
Det var jävligt kämpigt men det gick, och jag kan absolut inte se mig själv röka igen.
Och du kommer att fixa det här du oxå det vet jag=)
Lycka till!
kram

 
Ingen bild

Wiklander

17 oktober 2010 20:26

Läs absolut den, det gjorde jag också och det hjälpte mig till det definitva rökstoppet. Har inte rökt på 14 månader,inte ens ett bloss på fest. Du har styrkan... Det mesta av rökningen sitter i huvudet. Man måste brottas lite med sig själv bara. Det vet ju du vad det handlar om, har du lyckats att komma hit där du är i dag så kommer det definitiva rökstoppet att gå galant. I´m absolutly conviced that you´re going to make it this time.

 
Monica

Monica

18 oktober 2010 10:52

Hej, jag ville bara kasta in ett litet inlägg eftersom det var så länge sen! Jag har ingen erfarenhet av att sluta röka så jag har inget tips! Jag vet att min mans mormor tog tabletter så att hon slutade röka, typ som antabuss (? stavelse?) mot rökning, varje gång hon rökte så blev hon så äcklad så hon avstod hellre! Hon fick dom utskrivna på vårdcentralen! Hoppas du snart får en liten Bulle i ugnen, håller tummar och tår! Kram

http://moanochmolly.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jenny - 2 februari 2016 19:17

Här i Trollebo avrundades  2015 med korvgrillarlunch och vedstapling med kidesn innan de åkte till sin mor för firande i stan. Vi fortsatte kvällen med god mat och lugn och ro, här råder raketförbud pga hästgårdarna omkring oss, såå skönt!      ...

Av jenny - 30 december 2015 17:56

Dags att summera detta år, det bästa året på länge. Och nu handlar det här om mitt år, inte Sveriges år, vilket inte var lika kul. Januari: Spenderade mesta delen av januari ett hav av flyttkartonger, men belöningen kom sista helgen i januari, då...

Av jenny - 17 december 2015 13:05

Ingen fälld älg i helgen heller...Vår lilla sessa gjorde nog sitt jobb, men lyckan uteblev.       Mina små darlings    Fick iaf massor med kvalitetstid med min favoritmänniska, syster yster     Och Farsan som var noga med att det sku...

Av jenny - 8 december 2015 20:08

Sen sist har jag hunnit med att julpynta hela huset, och maken fixade utebelysning.         Älskar att vi har vårat eget paradis på landet, ett eget hus med egen flaggstång att julpynta...Jag nyper mig fortfarande i armen ibland..Äntligen ha...

Av jenny - 24 november 2015 21:46

Från de trevande orden " skulle kanske skaffa en egen jakthund" till " hon heter Karro" gick svinfort! Sitter på fredagen och käkar middag, dricker lite vin och diskuterar för och nackdelar med valp vs unghund, i vårat fall hade vi precis fått ett ...

Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards