Alla inlägg under oktober 2010

Av jenny - 13 oktober 2010 18:20

Började med en vag känsla....En oro i magen som jag trodde var depp efter helgens ljuva dagar....Vaknade igår med jätteont i halsen, och täppt bakom näsa & hals....Suck....

 

Direkt hem efter jobbet igår, tupplur på 1½ timma,middag följdes av hett bad sen direkt ner i sängen igen...Halvsov resten av kvällen....Vaknade av feberkänslor vid halv 2 i natt, 2 alvedon senare somnade jag om....Var inte pigg i morse när jag körde till jobbet, men klarade av jobbet till 13.30, med värk i lederna...

Hem till soffan...Här sitter jag nu.....


Väntar på min tur i badrummet ( efter 2 smutsiga ligister..) sen blir det bad & säng! Jag ska sova bort det denna gången...Jobba, sova, käka alvedon & rinexin....

Orkar inte bli lika sjuk igen...Vill inte heller...Jobbar kort dag imorgon sen ledig dag innan jobbhelg lör-sön-mån....

 

Usch är dagens ord...Usch....

Av jenny - 11 oktober 2010 09:40

Idag är det måndag & jag är ledig, lång-ledig helg denna gång...I vanliga fall bara skönt med en extra dag, idag lite jobbigt...

Många tankar i går när vi blev ensam efter att ha haft härligt besök från fredagkväll till söndags-frukost....

   Mys-familj!


Vi är rätt så jävla ensam här nere, och jag gräver ner mig i det ibland....Jag vill inte ha nya vänner heller....Jag vill ha mina gamla, de som känner mig..Är för gammal att skaffa nya vänner....Och så min familj då, saknar dom så jag blir tokig ibland!


Usch, hur gör ni andra? Ni som bor "hemifrån"? I andras städer/länder...?


Vill vara nära er oftare    


Idag blir det till att sysselsätta sig, så jag inte deppar ihop...Imorgon är det iaf tillbaka till jobb & vardag igen =) Sen rullar det på....

Love you     


Av jenny - 10 oktober 2010 15:37

& lycka.....tror jag att hon sjunger om...Har inte en aning egentligen, men det är vackert....Som livet känns ibland....   

Av jenny - 10 oktober 2010 14:32

Åh, va jag har fått mysa i helgen!

 

Syrran med minstingen Valter & sambo Thomas kom ner i fredags eftermiddag för att vara hos oss i helgen...Vi käkade gott & myste, såg på Idol & bara var tillsammans, såå härligt att få rå om dom =)

 

Lördag vaknade jag & maken av att syrran kom in med Valter så vi fick väckas av hans leenden & dreglande =) Mysproppen!


Efter frukost drog vi in till Skansen för att strosa omkring i en underbar höstdag & titta på djuren och andas klar luft...solen sken & vi hade det gott.

Kvällen bestod av hemmapizza, Ps. I love you & lite kortspel....

I morse åkte dom efter frukost & det blev väldigt tomt här hemma....Jag & Darling har verkligen uppskattat sällskapet i helgen, jättemysigt har det varit   

Tack för besöket, varmt välkommen tillbaka =)


   Världens sötaste Valter!

  Grönan var stängd, men utsikten fick vi iaf     även mot Globen    grabbarna fräckade sig i solglasögon =) syrran & Valter poserade vid Skansen-scenen =)     Love you   


Jag har passat på att mysa allt vad jag orkar, Lillen växer så fort mellan gångerna som jag får se honom, tiden går så fort....

Sötaste gullungen!     

  

En underbar helg med familj...Kan man önska sig mer?    

Av jenny - 6 oktober 2010 18:24

Var på planeringsdag med jobbet idag, på ett vackert beläget ställe, Odalgården i Uppsala...Mycket fint & avkopplande & inspirerande =)

Låg härligt lantligt till, sådär som jag drömmer om att bo....Drömmer om....

Vi diskuterade etik & palliativ vård vilket båda är viktiga ämnen i mitt jobb.... Kul var att vi var blandade från alla 3 plan i huset + sjuksköterska & nattisar. Roligt att träffa & lära känna andras ideer & synsätt...

 

Kom hem till potatisgratäng & fläskfilé i ugnen, sallad på dukat bord & en kall bira, nice =) Har världens bästa make...Just nu sitter han på knä bredvid mig i vardagsrummet med pannlampan tänd, pratar med sig själv & byter nån sorts kontakt....Strömbrytare heter det nog =) Näe, förresten tryckdimmer hette det visst...

Han är händig min elektriker & rätt sexig i pannlampa =)

 

Nu blir det soffmys!

Tjing!

Av jenny - 4 oktober 2010 10:43

Idag är det 8 år sedan mamma försvann från oss.... Iaf  då som kroppen stängde av, hjärtat slutade slå...Jag har alltid undrat jag om inte själen tog farväl av mig & syrran precis ett dygn före....Då vi båda vaknar exakt samma tid & med en känsla av att hon var borta....Fast det dröjde 24 timmar till av väntan innan det var över.

 

Det går inte en dag utan att hennes minne virvlar förbi...Det kan vara en tanke, en doft, en känsla...... Att känna, "det här skulle hon ha gillat"..... "Det här skulle hon ha skrattat högt åt"   Hennes underbara skratt, de glittrande ögonen....


Jag är stolt över hur långt jag har kommit i mitt liv sen hon försvann... Och jag vet att hon också är det, stolt över mig, Linda & hennes underbara Micha & Valter, också Lillebror då...Som bara var 3 då hon försvann....Jag gråter för hans skull...Han fick känna henne så kort tid....Han har inte samma minnen av henne.....Han kommer kanske inte minnas mycket alls....Älskade bror....

 

Jag vet att mormor har det jobbigt denna dag...Jag hoppas att hennes glömska får henne att missa denna dag faktiskt....Det vore barmhärtigast....

 

Jag vet att det kommer brinna många ljus för mamma ikväll....Några på graven, några i fönster, & många i människors hjärtan....Hon var & är fortfarande älskad..

 

Min syster har fixat graven i höst, jättefint, så jag lämnar er med en bild på den....

  

För evigt i våra minnen, för alltid i våra hjärtan.....Älskade mamma   

Av jenny - 2 oktober 2010 17:49

Blev superglad när min syster sa idag att de (hon, lille Valter & Thomas ) nog kommer ner & hälsar på oss nästa helg! Superskoj & jag håller alla tummar & tår att det blir så =) Längtar efter dom & saknar närheten med familjen ofta.

 

Blir så när man liksom har en annan familjebild än andra...Jag har min syster. Inte så stor kärnfamilj, men desto större släkt...

 

Jag har 2 pappor, 3 mostrar, egentligen 2 systrar ( 3 om jag räknar syrrans syster...) 1 lillebror, 3 syskonbarn ( 7 om man räknar syrrans systerbarn..) 1 mormor (som inte längre vet hur många är vi är eller vem som är vem riktigt,,,Alzheimers är väl  härligt...) Nåja, vad mer...Vi är, nu måste jag tänka....9 kusiner ( om vi ska räkna in allas extrasyskon osv är vi nog...13...?)

1 morfar som inte har kontakt med oss, men däremot hans underbara bror i Norge...

 

Jodå, visst har jag släktingar och visst älskar jag de alla, men min syster Linda är min familj. Min kärna. Min närmaste efter mamma.

På måndag är det 8 år sen hon dog. 8 år utan samtal, utan kontakt. 8 år. Långa år.

 

Skulle inte gräva ner mig, bara tala om att jag blir glad när det väntas besök här.

                                    

Har bara delade turen kvar imorgon nu, sen har man klarat av ytterligare en jobbhelg i kommunens tjänst... Går bra ändå, trist att kliva upp när alla andra ligger kvar bara =(

 

Nu blir det ett hett bad, sen ska jag förhandla till mig en massage av maken, min nacke är väldigt stel...

 

Tjing!

 

Av jenny - 1 oktober 2010 17:54

Kommer hem efter jobbet & finner att min parkeringsplats är stulen! Ringer Parkia & skriver arg lapp. Jävla idioter det finns, skaffa en egen plats & betala för den!


Fredagsmiddag idag blir hemmapizza med prosciutto & soltorkade tomater & ett halvt glas rött, börjar 7.30 imorgon =)

Jobbar bara till 13 så jag hoppas på fint väder så man kan njuta lite av denna fantastiska höst iaf =)

Söndag blir värre, 8-20 med rast mellan 13 & 16, delad tur alltså, suger purjo....

 

I övrigt fick jag springa på ICA idag & panik-köpa en Anti pump, då min läpp började svälla upp...Jävla munsår...Skyller på mens, stress & höstblåsten...suck...

Smörja, smörja, smörja....Håller tummarna att det inte blir så farligt iaf...

 

Nu är första pizzan klar =)

Ha en skön helg!

 

Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards