Alla inlägg under december 2010

Av jenny - 31 december 2010 10:33

..på detta året....2010 är till ända & inatt kliver vi in i 2011.....

 

Tro vad som sker nästa år? Undra om drömmar slår in?

 

Idag åker vi upp till Gävle, till makens broder & dennes sambo/blivande baby-mama =) Det blir 3-rätters, det blir vin,cider & champagne & det blir mys....

 

Det här är 3:e året jag firar nyår med min man....Första året som nyförälskade, andra året i sorg över ett förlorat barn och nu det tredje året som äkta makar...

Jag älskar dig, mitt hjärta   

 

Är ledig i dagarna 4 & ska bara njuta & vara just ledig.....Så skönt...Kidsen har haft ett hoppigt jul & nyårs-schema men på måndag går vi in i vardag igen, då kommer dom för pappa-vecka & skol-lovs-mys....

 

Så från vår lilla familj, till er alla goda vänner & söta släktingar på diverse avstånd, ett gott slut på 2010 & ett gott nytt år 2011!!!

Love you   

 

      

Ps. Glöm för allt i världen inte Grevinnan & betjänten ikväll,19.45 på kanal 1,  det FÅR man inte missa =)  Ds.

  

Av jenny - 25 december 2010 16:40

Det är vad julen bestått av hittills, åsså jobb då =)

 

Såhär fint är det utanför mitt jobb nu:

     Vackert!



God mat har vi njutit av...Julmat i form av Janssons, men även go´middag idag:

    Parmaknyten med creme fraischeröra   

finhackade soltorkade tomater & svarta oliver och så gräslök till rosetter...

Fläskfilégryta med baconlindad sparris & ris    Mums!



Julklappar fick jag med, förutom min svindyra vinterjacka som jag redan fick i november, en lila morgonrock i fleece & matchande sockor    

& så har jag ju snart fått hela serien av Laila Bagges design Rock by Sweden, i svart utförande med strass, döskallar, i love them    


julklappar fina      



  

Och sedan förut har jag halsband & ör-ringarna

Collect them all!

Älskar strass! De glimmar så fint =)



Efter trettondagen ska vi träffa våran juvelerare också, och ska då äntligen göra klart beställningen av min vigselring, med diamanten som Hjärtat friade med för 2 år sedan i förrgår kväll....Längtar att få bära den på fingret!

Har varit saker i vägen mången gång som vi har planerat att få den gjord, men nu blir det av....Bild kommer då, men nånting sånt här är det tänkt iaf:

   Fin va?


Nu blir det soffmys med maken & så lite ost & kex & ett litet glas vin, jobbar delad tur imorgon 8-13 + 16-20...Kul...Not!

Trevlig juldag på er, puss!       

Av jenny - 23 december 2010 19:52

Då stod julen för dörren..Igen =)

Jag ska jobba & sen njuta av att ha en matlagande make hemma på dagarna så att kvällarna blir fyllda av god mat & sällskap, lyx!

Önskar er alla en fin jul!

         

Av jenny - 22 december 2010 09:47

Lilla julafton igår blev lyckad, barnen glada & jag & Hjärtat proppmätta:

  Julbord & julgran       Julklappar naturligtvis, i lagom mängd i år....


ett paket i taget    


   Inte så mycket kläder i år, utan Tjejen fick sitt önskade Nintendo Dsi med spel & så några småprylar & Lilleman hade önskat sig enbart Star wars prylar...Allt med Darth Vader, vadsomhelst...Vi gick all in:


              En vilt fäktande mini-Darth vader, som i övrigt även fick lego ( i star wars..) action gubbar ( Star wars..) & ett äkta Darth Vader lasersvärd! Glädjen var påtaglig...


Fick "låna" ett gammalt svärd i syftet att få stryk av Darth Vader....


Ja, det var barnens jul det, hos oss i alla fall...Idag har de åkt till sin mamma för att resa bort över julhelgen så dom kommer tillbaka först på annandag jul, söndagkväll alltså...


.Det känns ok att jobba alla dagarna...Blir kvällsmys med maken bara & det är inte dumt det...Bara vara hemma, vila....

Håller dessutom på att dra på mig nån sorts förkylning så lite lugn & ro behövs..


Idag är det -22 grader...Lite lagomt sådär....Blir långkalsonger på.

Ha en skön, stressfri dan-före-dan-före-doppare-dan!

Tjena!     

Av jenny - 19 december 2010 12:00

Ja, vad ska man säga..... Tog tåget till Uppsala och gick in på Katalin för en värmare....Mysigt ställe, skulle ha stannat där kanske...

         Maken myser med öl....

 

Gick sedan vidare till Kött, kök & bar för en bokad middag kl 19.00

Fördrinken innan maten var supergod     Cosmopolitan.

 

Sen gick det utför....Vi hade 3 olika servitörer...Den första tog beställningen på fördrink och försvann sedan....Då kom nästa & tog beställning på maten... Min förrätt bestod av sniglar Provencal, inte så imponerande....   Maken fick en ljummen kantarellsoppa med kalvbräss....Sådär var väl den....Samtidigt passade 1:an på att krascha mitt coctailglas....

 

Den tredje servitören kom in med potatisen en bra stund innan köttet bars in av 1:an....Kall potatis, hmmm.... Ok....

Jag hade beställt very well done oxfilétournedo & maken medium...Båda var medium, men min lite mer medium well done....Skit samma....Käkade ändå...

   Tur att sällskapet var bra!

 

1:an serverade även bordet bredvid oss och ett tag såg det ut som att han skulle hälla kantarellsås över huvudet på en av gästerna där... De fick dessutom väl kylt rödvin, som dom skickade ut på värmning, och förrätten räckte inte till alla som beställt den, och sen fick de också fel på köttet....suck....

 

Summan av kardemumman, ganska ok mat, taffliga klumpiga servitörer, och inte mycket mer än så....De ville bjuda på dessert eftersom det blev så tokigt med vår mat, men vi tackade nej, betalade & gick....Vidare...till Oléarys för en liten irish coffe & sen en öl och Fishermans innan vi tog taxi hem...  

På det stora hela, en mycket mysig kväll även om vi inte blev supernöjda med käket...Vi kommer inte gå dit igen.

 

Idag ska skinkan griljeras & jag tror det blir en tur till Steninge slotts julmarknad för lite 4:advents-mys....

Tjing!

 

Av jenny - 18 december 2010 16:07

Här ska vi äta idag... Kött, kök & bar 

Ska tydligen vara en mysig restaurang i Uppsala, så där tänkte vi spendera kvällen... God mat & dryck, härligt =)

Handlade lite mat idag också, så imorgon ska skinkan griljeras & avnjutas med julmust någon gång under dagen, mums!

Älskar lediga helger med hjärtat mitt, vi bara myser..... Fredagen blev kort dock. Somnade efter maten och vaknade 5 timmar senare, en lång powernap blev det, men jag behövde tydligen det....

Önskar er en härlig helg!

Tjing!

 

Av jenny - 16 december 2010 17:50

Middag idag blev det som fanns i kylen...Det blev spaghetti med basilikasås, köttbullar, oliver, tomater & chevréost & ett glas rött...Varför inte liksom? Passade väldigt bra till =)

 

Julkort kom i brevhögen idag, från söta Terese & Henke, god jävla jul tillbaka =)

 

1 dag kvar innan ledig helg med hjärtat...Julklapparna är klara, så vi ska göra matmeny för nästa vecka & handla hem gott till julen, och så ska vi lyxa med middag ute nånstans....


Nu blir det ett bad och sen soffmys   

Av jenny - 14 december 2010 10:29

   dessa stod på bordet i söndags efter jobbet....Love!

 

     detta är på tv just nu...

 

   2 såna här har hittills slunkit ned...kaffe alltså....inte maskiner....

 

   3 nya deckare att frossa i....


Ja, så är det idag....Ledig från jobbet idag  & ikväll ska vi klara av julhandeln...Paket ska inhandlas i god tid ( ja, i god tid för att vara mig ...) och jag tror att det kan vara hyfsat lugnt ikväll....

Tjing!

 

Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards