Alla inlägg under december 2010

Av jenny - 12 december 2010 20:41

...jobbhelg & lucia....allt på en gång....Massor har blivit gjort denna vecka & helg...Mycket pyssel & mys med barnen...Idag efter jobbet åkte vi till kyrkan för att lyssna på Tjejens kör, luciafirande i bästa klass =)

Hjärtat hade under dagen varit med lill-killen och införskaffat gran som ikväll blev till en härlig julgran med en salig blandning av ljus, glitter, kulor & polkakäppar....

Härlig helg trots jobb!

Pepparkakshuset blev till i veckan:

    komplett med snö =)

Och ikväll kom julkänslan på riktigt, med våran fina gran....

   Nu blir det soffmys!

En dag kvar innan ledig tisdag....Håller tummarna för komplediga em-timmar imorgon, för isf hinner jag till lill-killens tomtande på dagis.....

Önskar er en härlig 3:e advent...

Puss!


Av jenny - 9 december 2010 16:42

Bilder på fynd & bilder på pynt......Fynd, dagens:

  ett litet fat med ljushållare, perfekt för julnötterna !  ...... underbara vinglas...mmmmm....  ...... en ny bricka, jag gillar brickor =)

Och så pynt, gårdagens:

    Julstrumpan våran =)

   

och bredvid vår julkyrka står våra änglar, härliga va?



Ikväll till middag blir det försmak av jul och efter middag ska vi försöka oss på pepparkakshuset, önska oss lycka till =)

    Mums-middag!        

Av jenny - 8 december 2010 21:46

Lönesamtal eller medarbetaresamtal hade jag idag med min chef...Det gick som väntat....Jag hade gissat på den ungefärliga summan och omdömet...

Helt ok.

 

Ikväll har jag & barnen sytt ihop en stor familje-julstrumpa av lite jeanstyg, en gammal tomteluvas ludd-kant, & utklippta tygbokstäver....En blå & vit, luddig & härlig strumpa med budskap om en god jul hänger nu i vardagsrummet & inväntar Tomten...

 

Ska även denna vecka försöka hinna med pyssel i köket....Nejlikoapelsiner för pynt, pepparkakshus....Vi funderar även på att ta in en julgran på söndag då barnen bara är hos oss varannan vecka...Julen blir så kort annars...Kanske att vi även hinner knäppa julkort att skicka till farmor...Önskelistan ska skickas imorgon iaf =)

 

På måndag lämnas barnen över till modern, men vi ska gå på luciafirande på kvällen iaf, i kyrkan...Ska försöka ta bättre plats denna gång så vi kan knäppa kort...

Måste köpa ny tomtedress åt lillkillen som blivit för lång =)

 

Han hjälpte mig för övrigt att limma & sy ikväll, duktig =) Tjejen var den som klippte ut mallarna till tygbokstäverna, hon är grym på pilligt arbete hon!

Foto på strumpan kommer nån dag....

 

Nu blir det renbäddad säng att njuta i efter duschen...Underbart!

Tjing!

Av jenny - 6 december 2010 19:12

Kom upp till Sundsvall vid 18-tiden i fredags, så det var bara att lämna av maken & hoppa in i nästa bil för färd mot spa-lokalen...Bara härliga tjejer i varierande åldrar, god mat, presenter till 30-åriga syrran, vin, champagne, & Idol på tv....

 

Bubbelbad, ångbastu & relax...Många skratt & god stämning, och när klockan var 01 gled vi in på Oscar´s 30+ galej för att dansa ett par timmar.

En superlyckad fredag & tjejfest...Bilder:

 

kramar   buffé rosa bastufötter  galenpanna Anna        mumsigt!  bubbelmys till Idol  mostrar & jag     badkar.....


Lördag morgon trodde både jag & syrran att vi skulle dö en lång & plågsam död under dagen, mycket blandat på fredag kväll gav en bråkig mage & ett tungt huvud, men lördag eftermiddag kom & med den även gästerna.....


Valters morfar   Sandras minsta, Charlie....  Valter & flickvännen Lily     Söt!


Alla var med, även barnen, jättemysig kväll med mycket nöjd födelsedagsbarn...


Förväntansfull     & sen nervös....Denna 30-åring ska till hösten vara klar jägare...Av Familjen fick hon nämligen Jägarexamen, presentkort på guldbutik & en digitalkamera....Känns som om hon blev riktigt nöjd, men jag tror hon är lite nervig för att få älgfrossa till hösten....Lycka till!


     Hockeykväll också =)

En lyckad fest med härliga Familjen   

Som vanligt kan man klicka på bilderna för en större storlek...


Söndag dag spenderade jag med goda gamla vännern Linda & Maria på Birsta...Lite shopping & mys, underbart! Bara få vara & umgås, myyyys =)


Söndagkväll tog jag med maken & gick på bio, The next three days med Russel Crowe, rätt ok rulle & härligt att gå på Filmstaden hemma =)


Innan vi satte av hemåt idag hann vi även med en kaffe hos min far, långt mellan gångerna vi ses men nu blev det av iaf =)


Borta bra men hemma bäst....Har badat & tänt en brasa...Barnen häckar med oss i soffan och imorgon drar arbetsveckan igång...Vardag igen =)


Tack alla nära & kära för en fantastisk helg! Love you   

Av jenny - 2 december 2010 10:07

Åkte från jobbet igår kväll i tjock dimma....I morse var verkligen allt vitt, vitt, vitt.. Fantastiskt vackert!

         Parken bakom....


Otroligt vackert & svårt att fånga med kamera....


Idag fyller min lillasyster 30 år, helt otroligt....Hon ska ju va 4 år yngre än mig, och jag kan väl aldrig va 34...?? Sjukt va tiden går =) Men Grattis!!!!

Jätteskoj helg ska vi ha iaf, vänta du bara.....


Strax dax att dra, ska fixa lite prylers inför helgens bus....

Tjing!!  


Äh, ni får ett till foto, varsego!

  

Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards