Alla inlägg den 4 januari 2015

Av jenny - 4 januari 2015 22:29

Försöker komma på när jag kände mig såhär löjligt lycklig sist....Som ett barn på julafton...Som en tokstolle som går runt och ler konstant...

Som när jag fick spendera en vecka på Gotland med min familj inkluderat syrran och hennes familj....Eller när Thomas hade friat...Eller när jag firade min 30-årsdag ute på Högön, omringad av alla fina människor i mitt liv...

Jag är så sjukt glad!

 

Vi var i Huset ikväll, ditbjuden av de tidigare ägarna som ännu inte har flyttat ut...Det har tagit sin tid, från första visningen, i oktober, budandet, vinnandet och skrivandet av papper som skedde inom 4 dagar, fram till nu, fyra veckor innan inflytt.

Mycket som ska göras, det mesta handlar om timing, vi var ju tvungen att få lägenheten såld och de andra måste ju hitta nåt nytt de med.

Men, nu är vi här, äntligen! 3 månader senare ska vi snart få komma hem....

  

 

Iaf, de ska ju flytta till mindre och ville erbjuda oss att "ärva" lite möbler och grejer från deras tid i huset. Vi sa ja, både till chansen att få lite extra möblemang samt chansen att ge barnen en första titt på deras nya hem.

Åh, vilka härliga människor vi har köpt huset av!

Lugna, trevliga, jordnära, enkla och supermysiga, man vill bara krama om dom :)

 

Vi ärver en hel del möbler, gästhuset är i princip orört, soffa, garderob, matmöbel samt sängstomme lämnas över till oss, i Huset stannar en bäddsoffa, fåtölj, pingisbord till barnens stora glädje, motionsmaskin till min stora glädje, ett vapenskåp, rottingmöbler till spa-badrummet, ett vitrinskåp samt sideboard i köket, en vedklyv, en gräsklippare, ett utemöbel-set, ett veranda-tält.....

 

Men det finaste av allt är att vi har blivit tillfrågade att adptera deras fina, tjocka och gosiga bondkatter Findus & Nemo!

De är uppvuxen i huset, går ut och in genom kattluckan i verandadörren i köket, klarar sig själv, utan kattlåda inne, älskar att kela och mår bäst av att vara kvar hemma i Huset.

Vi har ju testat Eliott för allergi, och väntar på läkarens svar, men efter två timmars kelande så har han inte märkt någonting, så förmodligen får de bo kvar :)

 

Barnen är så glada, de tyckte att huset var så fint, så stora egna rum, och fin trädgård. Vi planerar inredning, samt plantering i trädgårdslandet, stora kalas i vår & sommar och massor med kel med våra nya familjemedlemmar   

 

Får man vara såhär lycklig?

Måste gå och lägga mig och drömma söta, söta drömmar!

 

 

Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards