Alla inlägg den 29 juni 2015

Av jenny - 29 juni 2015 22:46

...och med de orden varnar jag för starka bilder....

Men vi börjar med en uppdatering av Trollebo....

Det växer och gror som tusan, värmen har inte riktigt hittat hit ännu, men den sol som skiner och det regn som faller, trycker på grönskan  i både rabatter och trädgårdslandet.

         

Vi sitter ute så ofta vi kan och försöker njuta av den ljumma sommaren som råder, magiskt är det iaf alltid, oavsett väder, att få bo här på landsbygden bland hästhagar och svampskogar...

       

Vi har firat midsommar här hemma med barnen.

 

Och vi har kunnat börja skörda de egenodlade potatisarna

 

Grilla, ja det gör vi för jämnan! Ljuva sommarmat!

 

 

Så till något annat, och nu kommer det obehagliga...

Jag skulle spendera dagen i trädgården samt hinna med en loppistur med väninna på min lediga dag efter jobbhelgen.

Skulle bara svänga ihop frukost innan duschen, det skulle bli äggröra med riven ost i...

Tar en liten harmlös kniv för att skala bort vaxet under osten...Och slinter!

Försöker få det hela att sluta blöda men det bara pumpar på...

Så, får ringa maken som kommer hem och hämtar mig för skjuts till Löwets närakuten där jag får bedövning och 5 stygn.

Varsegod:

 

Jag kan ju säga att nu dunkar det på jävligt bra i tummen!

Dags att leta reda på dunderpillren från visdomstandsoperationen, som var sist jag hade otur....

Otroligt sjuk känsla, att bli sydd...Såg hur nålen gick igenom min tumme om och om igen, men kände inte ett dugg!

Förutom bedövningssprutorna innan då, som var jävligt elaka! En på vardera sida om tummen...

Så nu sitter jag här med tumme i bandage och högläge mot smärtan, sjukskriven minst en vecka, men stygnen måste sitta 10-12 dagar så baserat på rådande  hygienregler på arbetsplatsen så kan det bli svårt att hinna tillbaka innan semestern.

Men som chefen sa, såna här grejjer finns ingen fallskärm för, olyckor händer!

 

Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards