Direktlänk till inlägg 22 augusti 2014

Så är det idag

Av jenny - 22 augusti 2014 08:39

Jag har långledig helg, alltså är ledig i tre dagar.

Det är bland det bästa som finns!

Det är lyxen man får av att jobba skift, rullande schema med dag, kväll och helger. Rätt var det är så får man ledigt i tre dagar, utan att ha tagit semester.

Nästa helg har jag tagit semester för då ska vi på bröllop i Gävle, så då blir jag ledig i 4 dagar!


Jag behöver ledigheterna, jag behöver fylla på energin.

Varje höst, och jag älskar ju ändå hösten, så blir jag låg...Som en pms-kossa riktigt....Jag dippar i allt. Jobbengagemanget, vänskap, familjen, självkänslan samt självförtroendet.

Jag känner mig ful, både på utsidan och insidan. Jag är livrädd för att bli sviken, lämnad ensam, illa omtyckt, bortglömd, ja allt som förmodligen alla känner nu och då...

Därför skjuter jag allt ifrån mig.

Jag gör det själv. Jag tar avstånd, för att vara den starka. Den som alltid klarar sig själv.

Och jag behöver göra det. Jag behöver rensa, känna, skrika, gråta. Sen är det bra igen.

 

Jag har aldrig varit så låg att jag funderat på om livet är värt det, tack och lov, men jag förstår psykisk ohälsa på ett annat sätt när jag mår såhär än när jag mår som jag för det mesta visar på Instagram och Facebook.

Lycka, lycka, lycka!

 

Så länge vi håller fasaden så får vi likes & peppiga kommentarer på hur snygga och duktiga vi är, sen när man lägger ut en äckligt deppig bild eller en statusrad som inte klingar rent så låtsas folk som om de inte sett, de skrollar fort förbi till nästa lyckliga statusrad eller gillar en duktig och peppig bild istället.

 

Det är helt ok. Gör det. Jag gör likadant.

 

Någonting jag alltid gör i samband med dessa svackor, alltså varje år, är att jag tar tag i mig själv. Letar reda på mina böcker av Dalai Lama, gör spellistor med avslappningsmusik att kunna meditera till, samt att spikmattan dammas av för att förbättra blodcirkulation och annat energiflöde i min trötta kropp.

Jag letar reda på gymväskan och träningskortet och ger mig iväg.

Jag brukar sluta röka, men det har jag ju redan gjort för 4½ månad sedan, och färga håret ska jag hoppa över denna gång.

 

Det blev ett längre inlägg idag, men det bjuder jag på, ni behöver inte gilla eftersom jag förstår att det är för reellt och trist för att vara en fredagsbloggning, men det är för min skull jag skriver, det har det alltid varit.

Och jag vet att mången gång har ni som läser satt kaffet i halsen eller blivit upprörd över mina tankar.

Men det är mina, det är jag, allt som är jag.

Inte bara lyckan.

 

Jag vet att ni läser, jag passar på att önska er en fin och trygg och lycklig helg, det är vi alla värda efter veckans slit   

 

Namaste   

 

 

 

 
 
Ingen bild

Elizabet

22 augusti 2014 12:15

Blir djupt rörd, du skriver så bra Jenny! Visst så sant, vi kämpar för vår existens, som tur är kommer oftast solsken eftet regn! Hoppas verkligen att du får en fin helg💪☀️. Styrkekram från mig💗💗💗

jenny

22 augusti 2014 16:13

Tack fina du

 
terese

terese

23 augusti 2014 09:07

Stor varm kram 💜

http://alladessaord.bloggplatsen.se

jenny

23 augusti 2014 16:10

Tack fina

 
Ingen bild

Janet

26 augusti 2014 23:48

Önskar att jag ibland hade styrkan att få ut allt det onda.. Jag kväver det inom mig för jag orkar inte va ledsen.. Vill inte blotta mitt öppna sår.. Jag vet inte varför.. Har hört att det ska va bra.. ;) missförstå mig rätt men andras "olycka" får mig att känna mig mindre ensam.. Håller fingret över deleteknappen samtidigt som jag skriver... Ta bort mitt konstiga meddelande eller låta det flöda ut.. Hoppas innerligt att din svacka snart är över! Varm kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jenny - 2 februari 2016 19:17

Här i Trollebo avrundades  2015 med korvgrillarlunch och vedstapling med kidesn innan de åkte till sin mor för firande i stan. Vi fortsatte kvällen med god mat och lugn och ro, här råder raketförbud pga hästgårdarna omkring oss, såå skönt!      ...

Av jenny - 30 december 2015 17:56

Dags att summera detta år, det bästa året på länge. Och nu handlar det här om mitt år, inte Sveriges år, vilket inte var lika kul. Januari: Spenderade mesta delen av januari ett hav av flyttkartonger, men belöningen kom sista helgen i januari, då...

Av jenny - 17 december 2015 13:05

Ingen fälld älg i helgen heller...Vår lilla sessa gjorde nog sitt jobb, men lyckan uteblev.       Mina små darlings    Fick iaf massor med kvalitetstid med min favoritmänniska, syster yster     Och Farsan som var noga med att det sku...

Av jenny - 8 december 2015 20:08

Sen sist har jag hunnit med att julpynta hela huset, och maken fixade utebelysning.         Älskar att vi har vårat eget paradis på landet, ett eget hus med egen flaggstång att julpynta...Jag nyper mig fortfarande i armen ibland..Äntligen ha...

Av jenny - 24 november 2015 21:46

Från de trevande orden " skulle kanske skaffa en egen jakthund" till " hon heter Karro" gick svinfort! Sitter på fredagen och käkar middag, dricker lite vin och diskuterar för och nackdelar med valp vs unghund, i vårat fall hade vi precis fått ett ...

Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards