Alla inlägg den 17 december 2009

Av jenny - 17 december 2009 12:42

Så, vi hade tid hos Barbro imorse...Vägde & mätte in mig med längd 1.74 & 71 kilo ( jag har nog redan gått upp ett kilo...) så mitt bmi är 24 och beräknad viktuppgång ca 16 kilo.....

 

Alla små prover såg bra ut, men när vi skulle ta blodprov, 3 rör, så ville inte min kropp lämna ifrån sig nåt! Hon fick sticka mig 3 gånger & sen fråga en kollega om assistens innan på 4:e försöket hon fick ihop det hon behövde...jag ser ut som en nåldyna.....

 

Iaf, under samtalet så kom vi fram till att jag är i v 10, alltså 9 fullgångna + några dagar....Så, Smultronet har gått från Hallon till Rosenknopp på 3 cm sen igår, typ =) Skitcoolt, & mitt beräknade datum är då 20/7-2010.

 

Jag kan knappt fatta det här än....Jag har ett foster i min mage....Jag ska bli mamma....Vi ska få en bebis....Stort, mycket stort.... Darling var med idag och han är ett underbart stöd....Lika nyfiken som jag, fast lugnare =) Det betyder så mycket för mig, och jag blir alldeles varm inuti när han smeker min mage, eller som häromkvällen när han sjöng in i naveln, hahahaha =)

 

Iaf, jag måste boka tid för cellprov innan v 14, & inom 3 veckor kommer jag nog att få kallelsen till ultraljud i v 18, mitten på februari typ...

Fram tills dess är det bara att slappna av & njuta av resan =)

    Påminner om Knattarna =)

 

Ute är det snöstorm & här inne myser jag, i raggsockor under filten på soffan...

Snart är det jobbhelg, fre-sön 7-16, helt okej faktiskt....Näsan har slutat att rinna & kittla nu, så det ska nog gå bra att jobba...Får ta det lugnt med Rosenknopp bara =)

 

Lägenheten är fotograferad nu också, vår mäklare var här kl 11 med kameran, så nu ska broschyren göras klar & godkännas av oss....

 

Näe, nu blir det favvo-bloggs-läsning & soff-mys resten av dagen =)

Tjing!

 

Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards