Alla inlägg den 22 december 2009

Av jenny - 22 december 2009 15:37

 

2009-12-22

Smultronet blev inte större än ett smultron....Vår lilla slutade att utvecklas i v 7 fast min kropp lurade mig att jag fortfarande var gravid. Just nu känns det bara tomt, precis som jag vet att det är inuti mig....


Vi var idag på Danderyd sjukhus och träffade en barnmorska där som gjorde nytt ul på mig....Hon såg tydligt fostersäcken och rester av det som skulle bli vårat Smultron, men sen var det bara tomt däri...

Eftersom hon inte kunde se att kroppen var på väg att stöta ut resterna just nu, så ska vi vänta över julen...Om inget händer under de dagarna så ska vi tillbaka på måndag för att ta första tabletten av den medicinska missfallsbehandlingen som jag sen ska fullfölja hemma....

Kommer kännas konstigt att fira jul med denna tomma känsla, men det måste bli så....


Pratade nyss med jobbet och de förstår, jag ska höra av mig när jag vet mer....

Det är tur att jag har världens bästa sambo....Vi pratar mycket om allt i våra liv så det är ett stort stöd just nu, det enda jag vill ha faktiskt, så jag vet att ni bryr er om mig men ring inte, jag vet att ni förstår...Om ni kommenterar på bloggen så går det bra, men jag orkar inte prata med nån just nu....Jag kommer att skriva av mig här istället.....


Det var inte meningen nu, det gick för fort kanske....Kroppen sållar bort foster som inte är tillräckligt friska och det är väl en bra funktion....Jag är tacksam att jag inte gick & väntade till rutin-ul i v 18 innan jag fick reda på det här, det finns de som har gjort det också....Otroligt mycket större sorg, även om denna känns tillräcklig just nu för oss.


Vi ska fortfarande åka hem i jul, och jag gläds åt att få umgås med familjen.....Jag ser fortfarande fram emot att få krama syrrans runda mage & om jag har tur kanske jag får känna sparkarna, har hört att det är en kicker....Jag kommer att repa mig bra, men jag gruvar mig för själva "utdrivningen" på måndag...Håll tummarna att det går bra & hyfsat smärtfritt....


Det är tydligen bara ett fåtal kvinnor som går igenom flera missfall på rad så det borde ju funka nästa gång istället då , för i övrigt såg allting bra ut & eftersom jag inte ens hann få mens efter det att vi slutade med pillren verkar det ju som om jag blev gravid rätt lätt...Så efter rekomendation att vänta en menstruation innan man provar att bli gravid igen, så provar vi nog igen, vi har inte bråttom, h*n kommer när h*n är redo.....

Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards