Alla inlägg den 16 mars 2011

Av jenny - 16 mars 2011 09:31

Tjena!

Nu var det en vecka sen jag skrev, tiden flyger fram!

Har jobbat, varit på bio, Ritualen men Anthony Hopkins, bra rulle, & så igår var jag på utbildningsdag 1 av 3 om demenssjukdomar.

 

Väldigt spännande & skrämmande på samma gång...Jag har ju Alzheimers i släkten & den hemska sjukdomen kan komma tidigt i livet...En positiv sak är att forskningen går stadigt framåt & det finns hopp om att ganska snart få fram ett vaccin att stoppa utvecklingen av sjukdomen med.

Håller tummarna för det =)

 

Idag är jag ledig & ikväll ska jag följa maken på SATS för första gången. Har bestämt mig för vissa ändringar i mitt liv, och träning ska ingå i det =)

          

 

Tjejhelgen vi hade för ett tag sedan gav mig ett nytänkande....Vissa framtidsplaner kommer att skjutas på ett tag & jag ska hitta andra saker att fokusera på.

Mig själv till exempel...

Kämpar med dålig rygg & tanken är att stärka den med träning & förhoppningsvis yoga som också ger smidighet      

 

Varje dag med solsken & takdropp fyller min själ med lycka. Jag längtar efter våren & sommaren nu      Snart, snart, snart......

 

Spikmattan har jag provat ett par gånger nu också, funkar faktiskt! En skön värmande känsla tar över smärtan bara ett par minuter efter man har lagt sig på den....Kul grej! Ska försöka göra den till en vana också =)

 

Nya schemat på jobbet ska dra igång 1:a April & det ser jag fram emot som f-n. Då blir det äntligen bara 2 jobbhelger av 6, så det blir fler helgdagar att spendera med familjen =) Underbart!

Sommarsemestern är inte bokad än, har inte bestämt mig för tidig eller sen period än...Båda har fördelar & nackdelar...Måste klura lite....

 

Nu blir det en kaffe i solen på balkongen!

Tjing!!

 

  

 

Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards