Alla inlägg under oktober 2009

Av jenny - 30 oktober 2009 18:41

..som jag köpte med hem idag, blev strax bräckt av den lilla söta runda presentask jag fick i handen som tack för blommorna eller så =)

Ett jättefint halsband från Thomas sabo fick jag som 1-års present =) Vi firar nämligen det på söndag iofs, men vi är inte så bra på att hålla överraskningar för varandra =)


    En sån kedja    en berlock carrier    och en röd high-heel.

Otroligt söt kombination som får mig att tänka på burlesk, nätstrumpor, rockabilly-pinuppor osv....Det var precis vad Thomas tänkte när han valde ut det till mig =) 

Han är ju så gullig!

Vi åker till Gävle imorgon för att barnen ska vara med farmor medans vi går ut & käkar middag tillsammans....Darling har bokat bord till halv sju, men vart får jag se då =)

Nu blir det fredagsmys i soffan! Vi hörs vidare...

Tjing!

Av jenny - 29 oktober 2009 08:05

Idag ska jag vaccinera mig för svininfluensan, knorr-sjukan, grisflunsan, Nasse-febern....

  

Jag hoppas att jag överlever.....

Av jenny - 28 oktober 2009 08:32

Vaknar av ett mindre världskrig här hemma...Klockan var väl 05.15...Innifrån badrummet hörs en ilsken 3-åring hojta " Pappa, wa laaa!" Om & om igen innan jag fattar vad som låter...Pappan sover sött bredvid mig...Strax hörs tassande steg...6-åring smyger in.." Pappa...Lillebror är klar!"

Första toabesöket för dagen var alltså avklarat & behövde ett avslut...

 

Jag jobbar kväll denna vecka & behöver mina sovmornar, men jag får nog lägga av med det...Jag hoppas att det vänder nån gång...Dom kan väl inte gå igenom hela barndomen med denna otroligt morgonpigga inställning?

Precis när jag höll på att somna om, kom nästa grej i vägen..Jag var kissnödig... *suck* Kliver upp & snubblar ut till badrummet, blind av lampljuset....Efter viss ovänskap i hallen ungefär 2 timmar senare så hör jag hur barnen går ut i trapphuset medans pappan sticker in huvudet för att se om jag är vaken....Det är jag...Pussar honom en bra dag, konstaterar att han ser mycket trött ut...I hallen hör jag honom konstatera att "fan va varmt det är här".....

Förra veckan frös vi, men då var vi barnlösa =)

Nu är jag sjukt sugen på frukost...Eller ska jag gå direkt på lunchen? Har ju varit vaken länge nu =)

Ha en bra dag...

Tjing!

 

  

Av jenny - 27 oktober 2009 08:49

Hade en skön känsla av lättnad igår...

Jag hade innan igår bara pratat med 2 personer om vårat beslut eller våran plan om man säger så...Och inlägget igår genererade många kommentarer med lycka till & uppmuntran, tack för det....

 

Jag har absolut ingen brådska med det här & som Thomas sa igår " jag hoppas barar att du inte känner dig stressad nu"....Näe, det gör jag inte heller =) Men det kändes bara så skönt att skriva det, att säga det var stort det med...Vi ska försöka bli gravid...Jag? Lilla, livrädda jag? Det är stort, stort, men häftigt....Att jag äntligen kommit över denna enorma mur av motstånd till livet på nåt vis...

 

Den sista tiden har det varit så många som är gravida runt omkring mig, och jag känner mer & mer att jag vill också vara en av dom...


   Nog om det nu =)

 

Fick min lönespecifikation igår & skulle få 1505 kronor i lön idag...??????

Paniken förlamade snabbt min kropp, men jag lyckades ringa mitt jobb och ifrågasätta detta....Det har blivit nåt galet tydligen så chefen skulle maila och fixa igår, men imorse när jag kollade kontot så var det fortfarande bara insatt 1505 kronor *hjälp*

Jag som hade stora planer inför helgen, shopping som belöning för att jag slutat röka, och fira för att jag fick min första heltidslön sedan januari.... Typiskt!

Jag hoppas verkligen att de ordnar det idag, jag har ju liksom räkningar på autogiro + att jag redan hade lagt in räkningar som skulle dras idag från lönekontot.... *suck*

 

Näe, nu blir det lite frukost, behöver kaffe kände jag precis....

Tjena!

Av jenny - 26 oktober 2009 08:13

Jag har varit en galet jobbig flickvän den sista tiden....En riktig bitch antar jag...

Jag vet exakt varför också....eller ja, exakt & exakt....Jag slutade ju röka för 21 dagar sedan och bara det är ju ett sätt att bli galen på....Iofs så har det gått väldigt bra, är nu helt utan både plåster & nikotin-tuggummin, även om jag har ett tugg-paket i väskan utifallatt =)

 

Så om inte det var nog så är det imorgon 1 månad sedan som jag tog mitt sista p-piller....

Ja, vi kör numera oskyddat =)

Det här inlägget kommer nog att få många att reagera eftersom jag ALLTID har sagt att jag ALDRIG ska ha några barn......

Tydligen så kan ens livs stora kärlek få en att ändra ganska många saker man alltid trott om sig själv =)

  

 

1 år sen, en krogråtta som alltid var ute på helgerna ( även om jag jobbade...) storrökare, anti-barn&familj, lever för dagen/veckan....Bekymmersfritt tonårsliv fast jag var över 30..

 

Nu, hälsomedveten ickerökare med familj & barn (varannan vecka än så länge...) som planerar både bröllop, husköp  & om vi har tur ett gemensamt barn...Planerna sträcker sig ett helt långt & friskt liv om vi får, och helgerna består mest av massor med mys & kanske några glas vin till maten =)
 
Anledningen är enkel, jag älskar Thomas otroligt mycket och jag vill verkligen allt med honom....Jag kan bara hoppas att ödet låter oss få vara såhär lyckliga alltid....
 
Insikten om att jag inte är odödlig har också fått upp mina ögon för vad livet har att ge, om man vill ta tillvara på allt, och det vill jag ju... Sen är jag ju faktiskt 33 år nu och om vi ska ha ett barn tillsammans så är det nog dax att börja jobba på det =) Jag har trots allt ätit p-piller sen jag var typ 14, så det kan ju ta en väldig tid det här, och det kanske inte ens alls blir någon baby....Man vet ju inte.....
 
Jag är lycklig i vårat beslut, men min kropp tycker att det är väldigt jobbigt tydligen för jag har såna djävulska humörsvängningar...Jag antar att det kanske är min mens som är på väg tillbaka efter ett långt uppehåll med mina mini-piller....
Jaja, vi får väl se, men nu vet ni hur det står till iaf =)
 
Ha en skön vecka =)
Puss & kram
 

 

Av jenny - 23 oktober 2009 20:10

Googlade klimakteriekossa och det här vad vad jag fick:

  

 

Anledningen till de väldigt få ansträngningarna till inlägg denna vecka är att jag just nu är känslomässigt Väldigt labil.....Jag har nära till skratt, men närmre till gråt, och jag är tacksam om jag har kvar jobb och sambo efter denna pärs....

Jag håller på att explodera i en hormontromb! Kan jag bara snälla få min mens nån gång?

Dessutom jobbar jag 6 dar denna vecka, så jag har 2 kvar jag, men ha en trevlig helg ni som får va ledig!

 

Återkommer nästa vecka.....

Tjena

Av jenny - 18 oktober 2009 19:32

...åh, vilket party! Fredagen bilade jag upp till Sundsvall själv för första gången, lite läskigt men det gick bra....Stannade till hos Kusin Anna och käkade lunch på Kronans vägkrog...Vidare in till Systemet i kvissleby, inhandlade lite blött & in till stan..hämtade nyckel hos Maria på jobbet & skulle sen passa på att hälsa på mitt gamla jobb, men nej ingen där..Ringde Jannica och bokade in mig på fika på lördagen ist...Hem till M & P med väskorna & en promenad ner på stan...middag käkade vi på Dallan..Tillbaka till M & P och där fick vi sällskap av Linda som ville umgås lite, så skoj att hinna träffa gullhöna lite =) Fick även sällskap av Patte som ville partaja...Skjuts ner på stan med Linda och krogade runt hela natten...Memento palace, Oscar & Dallan, alla fick de bidrag i kassan...

Lördagen då, Maria jobbade och jag passade på att träffa Jannica & Lena på gamla jobbet...Fikade, surrade & så fick jag present oxå =))

Ett presentkort som gällde i hela sundsvalls butiker, kanonbra!

Shopping följde, och de här underbara fick följa med mig hem:

  

Tack tjejer, tack vare er & presentkortet fick jag ett par nya snygga stövlar för 200 bagis =)

 

Utgång lördag igen, var väldigt segt att komma igång dock...Fick besök av Maddi som var danssugen & innan vi gick ut var vi så här snygga & glada:

  

Kul hade vi som vanligt, och jag befarar att det kan dyka upp en liten film på FB framöver, om Maria hittar mobilsladdarna så =)

 

Ja, sammanfattat, en kanonhelg med många skrattanfall, fniss, mycket vin & kebab, skakat rumpan till bra musik, träffat härliga människor ( Lisse & Noppe, Jocke naturligtvis, Kusinerna Anna & Terese, stor-Tony,Ragge, och en massa andra kända ansikten...)

 

Gruvsamt idag att köra hem, men det har gått jättebra, bara tanken att få hem & mysa med hjärtat gjorde resan smärtfri, så nu väntar jag på att godnattsagor & nattningar tar slut så jag får visa HUR mycket jag har saknat honom =)

 

Jobbvecka väntar, 6 dagar, ett APT en dag, och övriga vardagsbestyr....

Borta bra men hemma är fantastiskt!

 

       Hemresa...

 

Vi hörs!

Av jenny - 18 oktober 2009 10:42

....är det inte ofta jag har nu för tiden, men idag har jag det....Jag vill vara hemma nu!!!

Jag vill inte sitta i bilen 3 ½ timma idag, jag vill bara knäppa med fingrarna & vara i Thomas famn på en gång....

 

Har haft en jättehärlig helg med Maria & som vanligt blev det 2-dagars partaj, så jag undrar när exakt man törs sätta sig & köra egentligen....

 

Längtar hem till en god middag & massor med söndagsmys med mitt allt, jag har saknat honom som fan =)

Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards