Direktlänk till inlägg 26 oktober 2009

hormonhumör

Av jenny - 26 oktober 2009 08:13

Jag har varit en galet jobbig flickvän den sista tiden....En riktig bitch antar jag...

Jag vet exakt varför också....eller ja, exakt & exakt....Jag slutade ju röka för 21 dagar sedan och bara det är ju ett sätt att bli galen på....Iofs så har det gått väldigt bra, är nu helt utan både plåster & nikotin-tuggummin, även om jag har ett tugg-paket i väskan utifallatt =)

 

Så om inte det var nog så är det imorgon 1 månad sedan som jag tog mitt sista p-piller....

Ja, vi kör numera oskyddat =)

Det här inlägget kommer nog att få många att reagera eftersom jag ALLTID har sagt att jag ALDRIG ska ha några barn......

Tydligen så kan ens livs stora kärlek få en att ändra ganska många saker man alltid trott om sig själv =)

  

 

1 år sen, en krogråtta som alltid var ute på helgerna ( även om jag jobbade...) storrökare, anti-barn&familj, lever för dagen/veckan....Bekymmersfritt tonårsliv fast jag var över 30..

 

Nu, hälsomedveten ickerökare med familj & barn (varannan vecka än så länge...) som planerar både bröllop, husköp  & om vi har tur ett gemensamt barn...Planerna sträcker sig ett helt långt & friskt liv om vi får, och helgerna består mest av massor med mys & kanske några glas vin till maten =)
 
Anledningen är enkel, jag älskar Thomas otroligt mycket och jag vill verkligen allt med honom....Jag kan bara hoppas att ödet låter oss få vara såhär lyckliga alltid....
 
Insikten om att jag inte är odödlig har också fått upp mina ögon för vad livet har att ge, om man vill ta tillvara på allt, och det vill jag ju... Sen är jag ju faktiskt 33 år nu och om vi ska ha ett barn tillsammans så är det nog dax att börja jobba på det =) Jag har trots allt ätit p-piller sen jag var typ 14, så det kan ju ta en väldig tid det här, och det kanske inte ens alls blir någon baby....Man vet ju inte.....
 
Jag är lycklig i vårat beslut, men min kropp tycker att det är väldigt jobbigt tydligen för jag har såna djävulska humörsvängningar...Jag antar att det kanske är min mens som är på väg tillbaka efter ett långt uppehåll med mina mini-piller....
Jaja, vi får väl se, men nu vet ni hur det står till iaf =)
 
Ha en skön vecka =)
Puss & kram
 

 

 
 
Helene Taflin

Helene Taflin

26 oktober 2009 09:10

ååå jag blir alldeles glad när jag läser ditt inlägg - så mycke kärlek!!! När jag slutade med p-piller blev jag ett monster. Jag var helt hemsk. Trodde ett tag att jag blivit psykiskt sjuk. Men sen när jag till slut blev gravid blev jag lite lugnare (med betoning på lite). Jag kom ihåg en fest hemma hos Maria när du satt och lyssnade på alla oss om allt barn-prat och du blev ännu mer övertygad om att du aldrig skulle skaffa barn. Tydligen var vi inte riktigt så övertygande :-) Lycka till! Kram

http://www.taflin.net

 
Linda

Linda

26 oktober 2009 10:23

Jätte mycket grattis till er båda för detta fina beslut!
Läste inlägget med ett leende på läpparna. =)
Du är jätte duktig som har slutat röka!
Det är skönt att veta att du är lycklig =)
Lycka till med "the baby-making" ;) Ska hålla tummarna =)
Kraaam!

http://www.linda76.bloggagratis.se

 
Ingen bild

jenny

26 oktober 2009 14:04

Helene: Jo, jag kommer ihåg era galna historier & nånstans därinne kände jag nog att det vore mysigt att vara en av dessa fantastiska mammor som ni alla är...Vi får väl se om det blir nåt & isf hur galna mina historier blir =)
Linda: Tack gumman =) Vi övar allt vi kan ;) Kramis

 
Ingen bild

Terese M

26 oktober 2009 16:54

Hej Jenny!
Vad glad jag blir! =)
Men jag har alltid haft på känn att detta skulle komma när du mött den rätta mannen! =)
Kanske blir vi förstfödeskor samtidigt! Hehe...
*Kram*

 
Ingen bild

jenny

26 oktober 2009 18:11

Terese: Jo, det vore väl skoj! Har ju hört att ni klurar på samma sak ni med =) Om det blir så blir det när det blir liksom, no stress =) Kram på dig!

 
Ingen bild

U W

26 oktober 2009 18:48

Ju längre vi lever desto mer lär vi oss och får nya insikter och livet förändras om man tillåter sig det. Livet är för kort för att vi krampaktigt ska försöka leva som vi alltid har gjort. Men det krävs styrka och mod att förändras eller tillåta sig tänka i nya banor. Tycker som om du lever livet på bästa sätt just nu. Modiga du, du gör det så bra =) Kram kram

 
Ingen bild

jenny

26 oktober 2009 19:22

Vilka fina ord, jag blir rörd...Tack så mycket U W, stor kram på dig med!

 
Cissi

Cissi

26 oktober 2009 21:38

Men vad kul att det går så bra för dig med rökningen! Och skojsigt att du ändrat dig vad det gäller barn. Själv är jag rätt livrädd på nåt märkligt sätt för att skaffa barn, Tror att jag har vägrat bli gammal, så jag inte velat ha barn för då måste man ju bli vuxen. Men som sagt så tickar ju tiden iväg och man vill nog ha en liten när allt kommer omkring...
Plus att jag insett att jag aldrig kommer bli vuxen ändå =)
Lycka till nu!!!

http://ciber.blogg.se

 
Ingen bild

jenny

27 oktober 2009 08:22

Cissi: Det är ju precis så jag har tänkt, & jag är fortfarande rädd, men man lever så länge man lär, eller hur? =) Vår generation blir nog aldrig riktigt vuxen, såsom våra föräldrar var, eller så var de också som vi är fast de inte sa nåt =)

 
Ingen bild

Pernilla

27 oktober 2009 10:42

Grattis!! =) Måste dock bara få tillägga; Vad var det jag sa!? Har ju hela tiden sagt att du skulle ändra dig angående detta då du träffat rätt man! ;) Lycka till nu! Kram

 
Erika

Erika

27 oktober 2009 17:41

Nämen Jenny!! Jag höll på att trilla av stolen när jag läste inlägget :) hihihi vad glad jag blir :) Lyckönskningar sänder jag till er i massor :D Kramis/ Erkan

http://www.erkis.bloggplatsen.se

 
jenny

jenny

28 oktober 2009 08:00

Pernilla: Jo, och du var väl inte den enda, jag trodde ni hade fel men ack vad jag bedrog mig, som tur är =) Tack gumman.
Erika: Tack så mycket, hälsa Jannica att hon hade rätt hon med...Med rätt man så veknade jag =)
Kram på er!

http://jennylind76.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jenny - 2 februari 2016 19:17

Här i Trollebo avrundades  2015 med korvgrillarlunch och vedstapling med kidesn innan de åkte till sin mor för firande i stan. Vi fortsatte kvällen med god mat och lugn och ro, här råder raketförbud pga hästgårdarna omkring oss, såå skönt!      ...

Av jenny - 30 december 2015 17:56

Dags att summera detta år, det bästa året på länge. Och nu handlar det här om mitt år, inte Sveriges år, vilket inte var lika kul. Januari: Spenderade mesta delen av januari ett hav av flyttkartonger, men belöningen kom sista helgen i januari, då...

Av jenny - 17 december 2015 13:05

Ingen fälld älg i helgen heller...Vår lilla sessa gjorde nog sitt jobb, men lyckan uteblev.       Mina små darlings    Fick iaf massor med kvalitetstid med min favoritmänniska, syster yster     Och Farsan som var noga med att det sku...

Av jenny - 8 december 2015 20:08

Sen sist har jag hunnit med att julpynta hela huset, och maken fixade utebelysning.         Älskar att vi har vårat eget paradis på landet, ett eget hus med egen flaggstång att julpynta...Jag nyper mig fortfarande i armen ibland..Äntligen ha...

Av jenny - 24 november 2015 21:46

Från de trevande orden " skulle kanske skaffa en egen jakthund" till " hon heter Karro" gick svinfort! Sitter på fredagen och käkar middag, dricker lite vin och diskuterar för och nackdelar med valp vs unghund, i vårat fall hade vi precis fått ett ...

Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards