Alla inlägg under januari 2010

Av jenny - 31 januari 2010 12:50

Vi spenderade gårdagen på lokal med vänner......Mmmm, ni hörde rätt...Vi umgicks med andra människor! Jag vet, det är stort   

Skämt åsido...Det var verkligen supertrevligt att umgås med Jörgen & Jessica, och vi pratade om att gå på bio ikväll, Snabba cash.....Får se hur det blir....Vi är lite slagna efter gårdagen just nu =)

Dessutom ska vi ca kl 14.15 vara på husvisning i Knivsta, återkommer med det....

Nu ska jag kasta mig in i duschen & ta på mig ett ansikte   

Av jenny - 28 januari 2010 11:06

Åh, vad det snöade igår! Det var jobbigt att köra hem i 30 minuter motorväg, men jag hade med mig en ny kompis.....Mark Levengood´s CD bok Hjärtat får inga rynkor  där han själv läser satt i min spelare och gissa om jag skrattade....

   Måste höras!!!

 

Han är en fantastisk människa tycker jag, och även om jag inte hittade nåt klipp ur boken att ge er får ni här en intervju i Vakna med the Voice om när han intervjuade Michelle Pfeiffer när han var alldeles ny & grön på tv:

Jag blir så glad i hjärtat när jag lyssnar på hans finlandssvenska och hans sätt att uttrycka sig...Sen att det mesta han säger ger en eftertanke är ju ett + bara det =)

Så, försök att låna denna underbara CD och lyssna på hans ljuva stämma....Mina jobbresor blev helt plötsligt nåt att längta till =)

Tjing!

Av jenny - 27 januari 2010 10:43

....så får min dag börja....En härlig frukost & en fantastisk röst!

Har printat ut olika resedokument idag så det drar ihop sig, jag längtar som fan till utomlandet =)

 

Vi håller dessutom på att förbereda oss denna vecka, med bankärenden osv, inför huskoll på söndag.....Jag hoppas att det är överkomligt! Jättefint hus, renoverat inuti och härlig stor tomt på landet *håller tummarna*

 

Nu ska jag göra mig klar för en dag närmare.....Långledig helg =) Lör-mån.....


Jag ger er denna underbara människa idag, varsegod!

 

Ha en bra dag!

Av jenny - 26 januari 2010 11:25

Glömde ju berätta, igår morse när jag höll på att starta dagen, i morgonrock och håret på ända, så ringde det på dörren:

Där, i kikhålet, ser jag en man, ca 35 år som står och håller i nåt....Först tänkte jag strunta i det, men så kom jag på att vi har ju kodlås på porten, så det kanske är från hyresföreningen eller nån annan som faktiskt kan koden, jag öppnar:

 

"Hej! ursäkta att jag stör, jag kommer från polisen (håller upp ett sånt där dubbelfodral med bricka & leg i..) närmare bestämt spaningsgruppen och vi har span på en person på gården. Jag undrar om vi kan få använda din lägenhet att sitta i istället för att stå i trapphuset."

 

Där står jag och håller hårt i morgonrocken och känner mig inte alls trygg i att släppa in en vilt främmande människa i vårt hem....

"Öh, jaha....? Näe, men det tror jag inte...Då vill jag prata med min sambo först"

"Javisst. Är han hemma?"

"Öh....näe, men jag tänkte ringa isåfall"

Ungefär där, i samma sekund som jag tar ett fastare tag i dörrhandtaget så ser nog killen att jag inte tänker släppa in honom idag, så han säger:

"Men det är ok, jag frågar någon annan i huset"

"Ja, det är ju inte det att jag inte vill hjälpa er, men det känns faktiskt inte tryggt att släppa in dig här ensam....."

"Absolut, det förstår jag och det är ok (säger han samtidigt som han backar, och då inser jag nog att det faktiskt Är en polis och inte en våldtäktsman och mördare som min sjuka hjärna har börjat hetsa mig att tro....) " jag frågar såklart någon annan istället, tack ändå" säger han och kilar nerför trappen....

 

Jag stänger & låser och sen funderar jag på hur det där gick till egentligen....

Har jag negått ett brott? Nekat polisen hjälp....Fy mig!

 

Ringer naturligtvis sambon, som i sin tur ringer sin kompis som har jobbat länge på spaningsgruppen....Av honom får han veta att det är vanligt tillvägagångssätt. Span plingar på och frågar om att få låna lägenhet/hus/garage/ eller whatever dom behöver i närheten av den dom spanar på, men det är lika vanligt att folk säger nej, så jag har inte gjort nåt fel....

 

Min tanke var: jag vet fan inte hur ett polis-leg SKA se ut, och jag har sett/ hört allt för många skräckhistorier om dumma brudar som frivilligt har släppt in sin baneman i sitt hem i tron att det är en snäll människa....Så, jag har nekat Spaningsgruppen tillträde till vårt hem      

Av jenny - 26 januari 2010 11:05

Har idag lagt in räkningarna för betalning imorgon....Blev rätt mycket denna månad då resan skulle betalas också, men det är det värt:

Här ska det plaskas om...vad blir det...5 veckor ca   

Jag längtar som bara den!

Och ja, vi har  fått frågan om vi ska gifta oss utomlands, och svaret är nej, det ska vi inte.......

   

Playa del Inglés


I övrigt så är det barnfri vecka, med långledigt i helgen så vi planerar lite mys.....Eventuellt blir det pimpling  i Sigtuna  på lördag..... Inte dumt det =)

Nu blir det lunch innan några ärenden innan jobbkväll =)

Tjing!

Av jenny - 23 januari 2010 16:27

Blev lite shopping efter jobbet idag....Hade kort dag till 13, och åkte sen på rean på Arlandastad...Lindex har ju så mycket snyggt, så det blev lite underkläder till den där speciella natten....     

 

I övrigt, inte så mycket nytt under solen ( som faktiskt visade sig ett par minuter iaf idag...)

Fick ett frispel på datorn när jag skulle blogga första gången....Den hängde sig helt    

Slog igen skiten, tog med mig en öl ut på balkongen och tog en cigg.....Långa, djupa bloss, hela ciggen rakt av....Blev lite yr, men fan, det finns inget som är så lugnande som en cigg när man är förbannad....

Ja, jag tjuvröker ibland....typ 1 cigg i veckan om man slår ut det på en månad.....

Fick mensen idag också, så jag vet att jag inte är gravid denna vecka iaf....

 

Nu ska jag dricka ur ölen, hångla upp  min blivande man & vänta på en utsökt delikat lasagne a´la sambon som står i ugnen.....

Tjing!

Av jenny - 22 januari 2010 18:48

Fredagsmys ikväll....God mat & chips & popcorn, cola light & Bolibompa.

Imorgon jobb till klockan 13, och söndagen avslutar jobbhelgen med en delad tur 8-12 & 16-20...suck, pust, stånk & stön......

Men det är ok, helgerna är skön att jobba på nåt vis....Och jag längtar till utomlandet så tills dess kan jag lika gärna jobba =))

 

Fick ett samtal idag, från Benny Sundeborn...Gissa om jag blev förvånad? Jag har inte pratat med honom på länge men han är otroligt rolig & trevlig att surra med, men jag fick tyvärr avbryta efter ett tag...

 

...jag brukar aldrig ha telen på mig på jobbet, men jag hade haft den på lunchen & glömt att låsa in den efter....Och det finns liksom ingen tid för telefonsamtal på mitt jobb...

 

Annat var det på Centrum 1 hemma i Sundsvall...1 timmes lunch, minst, massor med dödtid att surra telefon med polare, friskvårdstimme 1 g/vecka...ja, man ska ju inte jämföra men det blir lätt att man längtar tillbaka ibland =)


Nu ska jag äta chips & mysa i soffan med la familia....

Önskar er alla en härlig helg!

Tjing!

 

Av jenny - 20 januari 2010 19:53

Nu har vi bokat vår smekvecka!     


På Gran Canaria, Playa del inglés, Sunprime Atlantic View Suites & Spa  


Här ska vi förlusta oss, mysa, äta gott, sola, bada, ligga......       

 

Äntligen har vi kommit till skott och det kommer bli fantastiskt härligt!

 

Var ju hos frissan idag också, och påbörjade min blekning av håret....Slingade första gången idag, och ska göra det pö om pö så att säga hela våren....Vill inte bli "blond" men ljusare, mycket ljusare...Är så trött på att ständigt måsta färga över det grå med mera svart...I´m going natural grey & old =)  hehehe

 

Nu blir det soffmys & längtande med darling i soffan....Vi har mycket att klura på......

Tjing!



Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards