Alla inlägg den 12 januari 2010

Av jenny - 12 januari 2010 18:55

Har idag tagit bort sista spåret av dnna jul....Stjärnan i vardgasrummet åkte ner i källaren, och de mörka färgerna fick ge vika för lite mer vitt & ljust....

Älskar höst & vinter, mörkret som gör att det är underbart härligt att tända ljus...Förväntan inför julens ljusa tillvaro och sen när den är över att äntligen få börja längta till våren & all dess spirande känsla....

Jag vet...det är väldigt tidigt, men i år känns det extra viktigt att redan nu börja se framåt mot ljusare tider, börja längta....

Så, såhär blev det:

 

Före:  Efter:   

             ...........Klicka för större bilder........

Lite ljusare, lite skönare =)

 

Har spenderat dagen i Barkarby outlet, där det enda jag köpte med hem var från IKEA & Rusta, men oj vad mycket det finns att titta på där...

En heldag till sommaren blir det, med tjock plånbok & sällskap =)

 

Nu blir det soff-mys, jobbar 7-17 imorgon, vilket betyder åka hemifrån 6.15 & komma hem 17.45.....Usch & fy, ibland vill jag ha närmre till jobbet....

APT imorgon, får se vad det ger.....

 

Avslutar med ännu en bild från idag, vinterns vackra skrud i -9 grader idag:

 

  

Tjing!

 

Av jenny - 12 januari 2010 10:33

Äntligen ledig efter jobbhelg...Mycket spring men härlig personal, lite lugnare just nu men det kan vända fort =)

 

Jag mår rätt bra nu, efter ett jätte-bryt-ihop så är det bara att komma igen.

Beskedet om att allt såg bra ut innebar också ännu ett avslut...Nu var verkligen vår era med Smultronet slut, nu var det över...  

Konstig känsla, skönt & äntligen samtidigt som tråkigt & sorg igen....Vi börjar om... Det blir som det blir...Vi vill fortfarande ha barn tillsammans....Det borde gå bra nästa gång....Kärleken är ännu starkare nu...Känslan ännu mer rätt...

Men jag känner mig rädd....Tänk om det händer igen....Usch...Det vi har gått igenom önskar jag ingen människa, och ändå är det så vanligt...

 

Våra barnlediga helger infaller nu på mina jobblediga helger, så nu är ni hjärtligt välkomna ner att hälsa på! Varannan vecka har vi 2 loftsängar att erbjuda och trevligt sällskap att umgås i....Seriöst, det vore skoj om nån kom ner & hälsade på........   Hör av er före bara eftersom vi nu KAN planera våra liv i större utsträckning =) Till helgen kan det komma att bli Gävle t.ex

Skoj skoj.......

 

Nu ska jag ta mig till Barkarby outlet idag & fördriva ett par timmar...

Tjing!

 

 

Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards