Alla inlägg den 30 november 2009

Av jenny - 30 november 2009 11:51

ja, fortsättning följer....Min lön är alltså INTE på väg in på mitt konto idag heller, då Uppsala kommun, denna månad, har extrautbetalning först den 2:a december och INTE alltså på den  i fredags utlovade 30:e november....

Så det dom kunde göra för att jag skulle få pengar idag var att skriva en check som jag kunde få hämta ut på löneutbetalningen (som ligger var fan då??) som jag sen ska lösa in (serviceavgift??) och sen sätta in på mitt konto ( I Länsförsäkringar bank som inte har några konto-kontor överhuvudtaget!!) för att sen kunna tanka min bil och komma på jobbet till 13.30

 

  

 

"Hej! Jag är en idiot!

"Men va trevligt! Då har vi precis rätt jobb för dig....Vi behöver en till på vårat lönekontor som klarar att fucka till det för andra & sen skylla ifrån sig på bästa sätt...När kan du börja?"

 

 

Vänta lite nu....Jag kommer inte ens till Uppsala på min tank som den är nu, sen kostar det MIG pengar för att få ut min redan FÖRSENADE lön, plus att jag måste ringa och förklara för diverse människor att mina räkningar ligger på vänteläge denna månad då jag jobbar åt ett litet företag utan fungerande löneadministration, nämligen UPPSALA KOMMUN!!!!???????

 

Va fan???

 

Jag förklarade att jag inte går med på DENNA IDIOTISKA deal, då det fortfarande är JAG som får betala för DERAS misstag, och slutsatsen blir då att jag får vänta på att pengarna går in på mitt konto den 2:a...

Och den 2:a så har de förmodligen ingen utbetalning förrän den 27:e december, men då får jag ju dubbel lön och det är väl fint till jul??

Problemet är bara att i december ska kommunen börja använda ett NYTT lönessystem så jag tror inte NÅN anställd i UPPSALA KOMMUN ska känna sig säker på att få några pengar till julafton...

Jag är det DEFINITIVT inte iaf!!!

 

GAAAAHHHHHH!!!!!!!!!!!

 

easterbunny   Såhär känner jag mig ( som kaninen alltså....) *suck*

 

 

Av jenny - 30 november 2009 09:35

...och det är inte för att jag har spenderat allt i helgen...Näe, jag fick nämligen ingen lön i fredags.....Och det har ännu inte kommit in några pengar....Om jag är glad? Sprudlande.....

Jag kan alltså inte ens tanka bilen för att köra 3.5 mil på jobbet & sen 3.5 mil hem idag, så det får bli en sjukdag då....

Jag är så grymt besviken då det är 2:a månaden den här händer mig, och jag behöver verkligen inte dessa känslostormar som blir när det handlar om ekonomi för mig....Nu måste jag sitta och ringa massa samtal idag, bla för att skjuta upp betalningar på räkningar osv....Jag hatar det här!!! Dessutom vet jag inte nu när pengarna kommer in då det var lovartdyrt & heligt att de skulle sitta på mitt konto idag! Dessutom svarar varken chefen eller administratören på jobbet!

 

Åh, va trött jag blir, det var samma skit i Sundsvalls kommun...Så fort det blev trassel så skyllde man på nån annan och hoppades att det skulle blåsa förbi bara....Sätter man alla inkompetenta idioter automatiskt på löneadministration eller?

 

  

 


Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards