Direktlänk till inlägg 4 januari 2010

skoj & sorg

Av jenny - 4 januari 2010 19:06

Jag & darling tog en tågtur till sthlm i lördags, för att träffa Jocke som var hos sin bror i huvudstaden....Vi möttes vid hötorget & promenerade ner på Golden hits...Där gick vi förbi en enorm kö då vi stod på gästlistan =)

 

Härligt & väldigt stort ställe, massor med folk & 2 kändisar, Richard Herrey & Carola´s pojkvän Kicken i the Poodles.....Jag blir så full i skratt när jag ser kändisar för det känns som om man vill säga hej, snacka lite liksom, för man känner ju dom! Jag gjorde det på Christer Björkman en gång...Han stod i kö före mig i en stor leksaksaffär, och jag liksom bara hasplade ur mig ett väldigt glatt " Hej!" innan min hjärna hann konstatera att det INTE var nån jag kände utan nån som bara är känd =) Flera år sedan det, men jag höll på att göra samma sak i fjol då jag mötte Zätas flicka Emma på stan i Sundsvall....Nog om det..

 

Trevlig kväll, men natten blev jättejobbig....Alkoholen gjorde mig labil, väldigt labil och jag bröt ihop fullständigt...All sorg & besvikelse över att vi miste vårat Smultron kom över mig & jag kunde inte sluta gråta...

Helt tröstlös mest hela natten & dagen efter var blandad med sorg & ångest, bakfylla och ledsamheter...

 

Jag har bestämt mig för att det kanske inte är så bra att dricka så länge jag mår såhär...Upp-&-ner i känslorna mår inte bättre av alkohol...

 

Nytt år, nya tag....Börjar jobba imorgon, och ska på efterkontrollen på Danderyd på fredag...Hoppas på att kroppen har tagit hand om Smultronresterna & att det ser bra ut, så att vi kan lägga det här bakom oss...

 

Jag saknar att vara gravid även om jag klagade över vissa symptom....Just nu vill jag ha allt tillbaka.....Känslan att bära Thomas & mitt barn, känslan att utvecklas, känslan av ren lycka.....Jag vill tillbaka dit.....

Så fort vi får, kommer vi att börja om, även om min största rädsla är att det ska gå fel igen...

 

                        

 

 
 
Maria

Maria

4 januari 2010 22:49

Det är nog ett bra beslut att inte dricka när man mår dåligt, man blir bara mer deppig och labil.
Men känslorna ska ju ut oxå så du kan lämna det, inte glömma det men gå vidare.
Snart är det eran tur igen, men jag förstår din rädsla för att det ska hända er igen men som vi pratat om och som barnmorskan sa: nu har ni haft erat missfall och vi vet ju att du lätt blir gravid. Så nu är det väl bara att börja med övningarna igen, eller så fort ni får det:))
Massor av kramar
Love you!

http://www.maria76.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

6 januari 2010 18:37

"Låt sorgens fåglar flyga över ditt huvud men låt dom inte bygga bo i ditt hår"

http://moan83.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jenny - 2 februari 2016 19:17

Här i Trollebo avrundades  2015 med korvgrillarlunch och vedstapling med kidesn innan de åkte till sin mor för firande i stan. Vi fortsatte kvällen med god mat och lugn och ro, här råder raketförbud pga hästgårdarna omkring oss, såå skönt!      ...

Av jenny - 30 december 2015 17:56

Dags att summera detta år, det bästa året på länge. Och nu handlar det här om mitt år, inte Sveriges år, vilket inte var lika kul. Januari: Spenderade mesta delen av januari ett hav av flyttkartonger, men belöningen kom sista helgen i januari, då...

Av jenny - 17 december 2015 13:05

Ingen fälld älg i helgen heller...Vår lilla sessa gjorde nog sitt jobb, men lyckan uteblev.       Mina små darlings    Fick iaf massor med kvalitetstid med min favoritmänniska, syster yster     Och Farsan som var noga med att det sku...

Av jenny - 8 december 2015 20:08

Sen sist har jag hunnit med att julpynta hela huset, och maken fixade utebelysning.         Älskar att vi har vårat eget paradis på landet, ett eget hus med egen flaggstång att julpynta...Jag nyper mig fortfarande i armen ibland..Äntligen ha...

Av jenny - 24 november 2015 21:46

Från de trevande orden " skulle kanske skaffa en egen jakthund" till " hon heter Karro" gick svinfort! Sitter på fredagen och käkar middag, dricker lite vin och diskuterar för och nackdelar med valp vs unghund, i vårat fall hade vi precis fått ett ...

Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards