Alla inlägg den 14 mars 2010

Av jenny - 14 mars 2010 11:13

...så kan man kanske sammanfatta vår bröllopsresa.....Total & fullständig avkoppling men samtidigt ett frosseri av underbar mat, lagomt med sol & bad, lite shopping men massor med själslig påfyllnad av känslor & upplevelser...

Kan inte förklara & berätta allt om vår vecka, men vi har haft det fantatstiskt...

 

Vi kommer att rekommendera hotellet för alla vi känner pga, fina hotellrum, stora pooler ( 3 stycken..) & vilket kök......Hade frukostbuffé 7 dagar & middag 5 dagar ( ej buffé...) så vi åt ute 2 dagar....

 

Första dagen var lördagen vi kom dit - ett fruktansvärt misstag- HC Andersen var fint utseendemässigt men maten smakade ingenting & jag som är känslig för rött kött kunde inte äta min "very well done" då den var alldeles rosa inuti & "blödde" på min tallrik...Usch!  

 

Den andra gången vi käkade ute så provade vi äkta Tapas, små rätter, ungefär 6 stycken....Jättegott & supergullig restaurang Tango Tapas hette den, bara svensk personal dessutom....  

 

Annars har vi bara chillat vid poolen, vandrat runt hela Playa del Ingles, tagit utflykt till Arguineguin & Anfi, partat på Drag-club där vi naturligtvis blev inkastad i showen av en enormt dryg Queen som faktiskt var väldigt trevlig efter showen =)


Det blev just ingen shopping då det är samma priser som hemma, fast skräp-prylar mest....Ingen väska alltså!! Shit, har nog aldrig hänt förut.....


Bodde ju på ett spa-hotell så naturligtvis så använde vi del av pengarna vi fått av våra vänner till en duo massage en dag, fantastiskt skönt, tack!


Oj, ja det är väl massor som vi gjort/inte gjort, men sammanfattningsvis, vi är topp-nöjda med vår bröllopsresa.


 Lunch på hotellet.....    poolside   hjärtformad ö i Anfi.....


Ja, det var allt jag orkar skriva just nu, ska ta tag i resväskan med all smutstvätt och necessärer......Packa upp taxfree-kassarna gjorde vi igår kväll efter att vi hämtat pizza på Campino =)


Men nu blir det en veckas detox, både vad det gäller flottig mat & alkoholhaltiga drycker.....Ska ta tag i rökningen också, då jag har "tjuvrökt" mest varje dag i en vecka nu.....


Tjena!

Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards