Alla inlägg den 11 januari 2011

Av jenny - 11 januari 2011 12:16

Finns det nåt godare än solvarma frukter en strålande sommardag? Nästan den känslan lyckades en härlig fruktsallad  framkalla i helgen...

    och så lite glass bredvid som grädden på moset....Yummie!!    


Ledig dag efter jobbhelg har hittills innehållit pappersarbete.... Ska på torsdag på bankbesök för att flytta mina bankärenden, efterlevandeskydd, försäkringar & pensionssparande till samma bank som maken....Allt för att underlätta vardagsekonomin liksom....


Som för så många andra är januari en helvetesmånad ekonomiskt, så vi satte oss ner och gjorde en årskalkyl och en månadsbudget att följa som inkluderar sparande till oförutsedda utgifter & semesterpeng. Det ser bra ut och för att ytterligare underlätta så byter jag nu bank så att vi kan ha gemensamt sparandekonto osv....


Låter kanske tråkigt men jag tycker om känslan att ha kontroll, att se vart pengarna rullar åt för håll...


Det vi såg på en gång var väl alla pengar som går till oplanerade resor hem för att hälsa på vänner & familj, så det får bli en bättre planering för sådant hädanefter.

I framtiden ligger ju drömmar om barn & hus, så det är ett steg i rätt riktning att planera ekonomin mera tillsammans också. Jag är klok jag =)


Jobbar ons-fre denna vecka sen hägrar en ledig helg med maken... Vi funderar på att göra slag i saken och lägga golvvärme & nytt klinkers i hallen medans vi är barnledig denna gång...Planen har funnits ett tag och material & verktyg har vi redan, det är jobbet som kostar =) Vi tänker betala oss själva in natura!

En dunk vin & mysbrallor till helgen alltså, längtar redan =)


Puss & kram // J


Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards