Alla inlägg den 1 april 2009

Av jenny - 1 april 2009 20:07

Gick bra på inskolningen idag, fast jag var lite pirrig när jag klev in där i morse....Hade typ 4 brukare som man ansvarade för hela dagen, nästan alla klara i knoppen & gulliga...Personalen är jättemåna om dom & det finns en arbetsglädje som jag inte sett på länge...Imorgon torsdag har dom tydligen bak-dag i köket, och på fredag finns det en "damklubb" som träffas & myser =) Varje dag är det gemensam lunch & middag, men även gympa, kafferep och aktiviteter av olika slag....Sjuksköterskan var inne hos oss säkert 4 gånger idag, hon sitter ett par rum bort bara, och är väldigt anträffbar, inte helt vanligt i min värld av telefonsvarare och jagande i korridorer på lunchraster för att få tag på ssk....Chefen var inne ett par gånger, och ute i allrummet jobbar "övrig" personal, typ dom som aktiverar och fixar skoj åt de gamla....

Dagen fylldes ut av lite städ & tvätt, men det finns mycket tid för att umgås och finnas till bara...Det är ett helt annat tempo, så idag känns det som om jag inte har gjort nånting alls...Konstigt...

Fick redan idag 10 pass till att välja på i April på den enhet jag går inskolning på nu, sen finns det ju 5 enheter till på själva boendet...

Det finns jobb med andra ord....

Hoppas det fortsätter att kännas såhär bra bara =)


När jag kom hem efter jobbet idag så blev jag glad som fan då mitt namn numera sitter på dörren..... T.Olsson/J.Lind.....   <3


Ikväll har gardinerna i köket äntligen åkt upp, samt en hylla och ljushållare i vardagsrummet...Det börjar kännas som hemma riktigt nu =)


Nu blir det mys i soffan, barnen har krypit i säng, så nu blir det lite vuxen-tid, härligt =)


Tjillevippen!

Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards